نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia Z1 Compact

Xperia Z1 Compact اکسپریا زد 1 کامپکت

Sony Xperia Z1 Compact سونی
ارزیابی کاربران: 8.6 از 10 (1951 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 1 VI
» سونی Xperia 10 VI
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 1001 تا 1100 از مجموع 1217 مورد

سید هادی ع در تاریخ : 1392/11/30

بجه ها من امروز رفتم پایتخت بعد از اینکه این موضوع روفهمیدم ولی تفاوتی بین جنس بدنه این با z1 پیدا نکردم ولی خدا وکیلی عجب چیزی بود کلاسش از z1 خیلی بیشتر بود

هوال م در تاریخ : 1392/11/30

راستي كسي اينجا كامپكت داره.؟من تو تصاوير اين گوشي ديدم حتي تصوير زمينش شناوره.اين تصوير واقعيه؟ياشايد مثل ساير سوني به هنگام متصل به شارژر شناور ميشه،؟

هوال م در تاریخ : 1392/11/30

راستي عزيزان گوشي راكه خودتان از نزديك نديدن باهاش كار نكردين راجبش بد فكر نكنيد.بعيدهz1داغ كنه.مگر اين كه تو مشخصات گوشي چيزهايي نوشته شده باشه.آخه يكي از دوستان پرسيده مادون قرمز داره.،خوب برادر تو مشخصاتش حتمن مينوشتن اگه بود... يايكي پرسيده بود پشتش شيشه اي نيس..داداش به عكساش دقت كن.
براي مثال اكثر گوشي هاي دنيا شبكه4Gرا ساپورت ميكنه اما گوشي گلكسي نوت 3(n9000وn9002)ساپورت نميكنه وراديو هم نداره. چون تو مشخصاتش نيس.
پس [یک سری] حرفها رابراي خود ملاك قرار ندين.ممنون از همه عزيزان

hamed k در تاریخ : 1392/11/29

بچه ها سونی رسما اعلام کرد که : " "The front side of the phone is made of durable tempered glass, and the back side is made of high-rigid plastic sheet”. یعنی جلوی گوشی از جنس شیشه مقاوم هست، و پشت گوشی از جنس پلاستیک سخت و مقاومه..."
حالا فرقای z1 compact با Z1 شد:
1: اندازه و نوع اسکرین
2: باتری (Z1 3000 ، compact 2300)
3. جنس پشت گوشی
لینک اصل خبر:
http://www.phonearena.com/news/The-Sony-Xperia-Z1-Compact-has-a-plastic-back-the-manufacturer-states_id52745

ALi H در تاریخ : 1392/11/29

تمامی مشخصات سخت افزاری این گوشی با Z1 یکیه، بجز ابعاد و سایز صفحه ی نمایشش.
اتفاقا قیمت جهانیش از Z1 بیشتره، ولی چون داخل کشور ملت عشق موبایل بزرگ دارن قیمتش اینجوری شده...

مهسا ر در تاریخ : 1392/11/29

سلام یکی از دوستان در مورد داغ کردن بیش از حد گوشی هنگام کار سنگین گفتند .حتی گفتند داغ کردن به حدیه که قطعات داخلی گوشی آسیب می بیبنن! نظرتون در این مورد چیه؟ یه خرده مردد شدم خیلی از گوشی های سونی خاطره خوبی ندارم تا الان دو مورد خرابی تو خونوادمون از این گوشی ها داشتیم

علی س در تاریخ : 1392/11/28

دوست عزیز سلام به این شایعات کاملاً بی اساس توجه نکن این گوشی سه چهار روزه اومده اونوقت اون شخص چطوری تو این سه چهار روز این گوشی را تحت فشار قرار داده تا اونقدر گرم بشه و به قطعات داخلی این گوشی آسیب برسه واقعا آدم با شنیدن این حرف های بی اساس شاخ در میاره..
بعضی ها با راه انداختن این شایعات واقعا فکر میکنند که اشخاص با دانش و وارد از هیچ چیزی سر در نمیارند در حالیکه ديگه همه انسان های با دانش فرق دروغ و راست گویی! ! را خیلی خوب میفهمند

WOLF A در تاریخ : 1392/11/28

میگما ، چهار تا هسته با سرعت 2.2 Ghz داره. این 48000 رو حقیقتا نمیدونم چیه و از کجا آوردی .
وجدانا من فکر کنم اشتباه لپی شده !!!!
آخه این عدد واسه گوشی در مخیله آدم نمیگنجه. والا اگه CPU یه گوشی اینقدر سرعت داشت دیگه آدم [چرا] بره PC بگیره.!!
یه صفر رو اشتباه زدی. ولی بازم اشتباه میشه.
در کل چرا که نه ؟ بیا این لینک خود سایت qualcomm ، اونجا اطلاعاتشو کامل بخون .

http://www.qualcomm.com/snapdragon/processors/800-600-400-200/specs

با تشکر

مهدی ع در تاریخ : 1392/11/28

سلام خدمت همه ی دوستان گلم.
من از بچه های پیج Z1 هستم و Z1 دارم.
من یک ماه پیش با Z1 کامپکت کار کردم ، زمانی که تازه داشت تو انگلیس داشت به دست فروشندگان میرسید و قیمت گذاری میشد ، من به لطف نمایندگی تبلیغات در شیراز با این اسمارتفون کار. کردم.
قبل از هر چیز بگم که اینایی که میگن اگر قیمتش بیاد زیر 1300 ارزش خرید داره به کل اشتباه میکنن، این لطف و سیاست شرکت سونی که قیمت این گوشیش رو اینقدر پایین اعلام کردن، این گوشی هیچی کمتر از 5s نداره بلکه خیلی هم مقاوم تر وبا دوربین قوی تر و در رنگ های متنوع و کیفیت صفحه نمایش بهتر ، ظاهر شده.
در بنچمارک رکورد دار و در تست باتری هم باز رکورد دار هست.
هست سایزش هم که 3/ اینچ از 5S بزرگتر، ولی قیمت اون کجا و قیمت compact کجا؟؟؟؟؟؟
پس دیگه نگید اگه بیاد زیر 1300 ارزش خرید داره، این اسمارتفون باید بیشتر از این ها قیمت گذاری میشد ، ولی شرکت سونی بخاطر رکورد فروش و در دست گرفتن بازار خییییییلی این گوشی رو ارزون میده.
خب Z1 امروز در بازار شیراز از 1400 تا1550 معامله میشد، وقیمت نهایی اون 1250 تا1300 هست، که تو این رنج قیمت بهترین ، بهترین، بهترین گزینه هست.
برای خریدن compact لحظه ای شک نکنید، قیمتش حتی با معرفی Z2 زیر 1200 نمیاد حالا حالا ها. چون این سخت افزار و امکانات و جنس بدنه ی عالی برای شرکت اینقدر ها نمی ارزه که بخواد زود اون رو پایین بیارن، compact با قیمت نهایی 1250 تا1300 در بازار جا میفته سونی همون اول قیمت این اسمارتفون رو پایین اعلام کرده و در پایین اوردن مجدد قیمتش بیشتر سعی میکنه قیمتش رو ثابت نگه داره،
هر کسی از ویژگی های کامپکت ، سوالی داشت من با تجربه ی کار با این گوشی در خدمت هستم. یا علی.

هوال م در تاریخ : 1392/11/28

خدايش ١٥٥٠٠٠٠خيليه.صادق باشين باخودتون بخدا ارزش اين قيمتو نداره.من s4 فروختم زدوان بگيرم ولي فعلن چيزي نگرفتم اما
كامپكت فقط زدآبه وگرنه اس 4خيلي سرته قيمتش هم 1400000 ميتونيد بگيريد.من بيشتر سعي ميكنم زدوان بگيرم تا كامپكت.فقط موندم زدوان چرا باز 80ت گرون شد.

NAVID s در تاریخ : 1392/11/28

میگم سرعت 48000مگاهرتر. با سرعت 30 میلیارد در ثانیه میتونه از پس برنامه نرم افزاری گوشی بر بیاد ؟؟ منطورم بازی نیستا چون اصلا اهل بازی نیستم

alireza k در تاریخ : 1392/11/28

سلام دوستان
من یه چیزی در مورد این گوشی شنیدم که از خریدنش پشیمون شدم تقریبا
شنیدم در هنگام استفاده سنگین مثل بازی اچ دی،خیلی داغ میکنه در حدی که به قطعاتش اسیب میرسونه از جمله باطری
من از کسی شنیدم که خودش داشت این گوشی رو
شایدم اونقدر زیاد نباشه که میگفت ولی فکر کنم به خاطر سخت افزار قویی که در بدنه ی کوچک جای داده شده حرف بی ربطی نیست
موفق باشید

سعید م در تاریخ : 1392/11/28

دوستان قیمت این گوشی در حال حاضر با زد وان برابری میکنه,معنیش اینه که قیمت کاذب داره ,حتما و حتما باید از زد وان کمتر باشه,حدس میزنم تا 1200 جا داره که پایین بیاد ولی اگه ازش خوب استقبال بشه و واردگنندگان عزیز در تعداد خیلی زیاد وارد کنن بازم پایین تر میاد.اونایی که میخوان اینو بخرن کمی صبر کنن.چون بازار هم مقداری کساده احتمال زیاد خیلی زود قیمتها واقعی میشه و لازم هم نیس زیاد صبر کنین.

Mehdiavenged m در تاریخ : 1392/11/27

چرا انقدر بحث الکی میکنید .

یکی بخره ببینه چطوره بیاد بگه .

من الان 9 ماهه Z دارم با Z1 و Z1 comapact و Z2 هم عوضش نمیکنم .

چون حالا حالا ها جواب میده و پرچمداره خفنیه حتی سرمایه گذاری و تبلیغاتش بیش از Z1 و Z1 compact بوده .

صفحشم بعد 4.3 عالی شده . مخصوصا نورش که از سوپر امولد بیشتر شده .

فرشاد ق در تاریخ : 1392/11/27

با سلام و تشکر
قبول دارم شما تجربه خیلی زیاد و همچنین خانواده ای تحصیل کرده دارید ...
ولی من کاری به چیزای دیگه ندارم ...

اینایی که دوباره گفتید جوابش میشه همونایی که در جواب پست اول گفتم ...

قبول دارم که بعضی جاها بد توضیح دادم (در مورد TFT) و یه غلط املایی هم داشتم که نمیشد ادیت کرد ...

تو جواب شما مختصر و واضح توضیح دادم ...
1- اینجا ظاهرا نوشته منو نخوندین خود TFT یعنی Thin Film Transistor یا یه لایه نازک ترانزیستور که هر پیکسل رو کنترل میکنه ... دیگه گفتم ترانزیستور لازم نیست ... == آخرش منظورم این بود "دیگه گفتن ترانزیستور لازم نیست*

در مورد انواع LCD هم که گفتم منظورم انواع رابج بود ... وگرنه همه میدونن صفحات نمایش انواع خیلی بیشتری داره ... چون در مورد TFT و IPS بحث بود من هم بیشتر صحبتم در مورد صفحات نمایش استفاده شده در گوشی ها بود ...

در مورد لایه های LED و LCD هم یه توضیح کلی بود ...
ولی برای شما با سابقه و خانواده تحصیل کرده ای که گفتید بعید بود بگید:
راستی اینم که گفتی TFT در طیف وسیعی از LCD ها حنی OLED ها بکار میره غلط.
قبلا از نور فلورسنت برای تولید نور زمینه صفحات LCD و LED استفاده میشده.(صفحات LED و نور فلورسنت؟)
و پست های قبلی که میگفتین Z Ultra صفحه نمایشش TFT نیست و IPS هست ...
میدونم که یه سریهاشون اشتباه نوشتاری بوده ولی یه سری های دیگه مطمئنا نه!

در کل این بحث زیادی طولانی شد ...

ببخشید اگه کسی حوصله ش سر رفت ...

موفق باشید ...

Arvin A در تاریخ : 1392/11/27

دوستان فعلا کسی نخره
والا
قیمتش با داداش بزرگترش زدوان یکیه

WOLF A در تاریخ : 1392/11/27

سلام نوید جان.
چه جالب اسم داداش منم نوید.
قطعا صبر کردن بهتر ، ولی قرار نیست که قیمتش یک میلیون کم بشه. قیمتش تا زمانی که Z2 و چند گوشی جدید سونی معرفی و به بازار میان همینه.بعدش شروع به افت میکنه.ضمنا فقط قیمت نیست.وقتی یه گوشی میاد اگه بلافاصله بری بگیری ممکنه ایراداتی داشته باشه که بعد از یکی دو ماه مشخص بشه و سازنده یه آپدیت جدید میده واسه برطرف کردن این ایرادات.مثلا Z1 تا الان چند تا آپدیت اومده واسش ؟ میدونی چرا ؟ چون به ترتیب این اشکالات بهشون گزارش میشه. ولی اگه همین Z1 رو الان بری بخری با اونی که از اول اومده بود فرق داره ، و بهتره. منظورمو که میفهمی ؟ باید صبر کنی یک ماه حداقل امتحانشو پس بده. بدین معنی که یه گوشی که اول میاد و میخری و مثلا 10 تا آپدیت واسش میاد و اونارو روش نصب میکنی ، گوشی رو که صبر میکنی و پس از اون 10 آپدیت میخری تمام اون 10 تا رو روی خودش داره.
پس قطعا صبر کردن بهتره.10 روز دیگه Z2 و Xperia G و چند گوشی جدید سونی دیگه اعلام میشه و تا 1-2 ماه بعد تو بازار. یعنی فکر کنم اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت گوشیهای جدید به بازار بیان و قیمت اینا کم بشه.....
با تشکر

NAVID s در تاریخ : 1392/11/26

اقای مهندس ..بنظرت این گوشی قیمتش ابرومندانه میشه صبر نکنم برم یه گوشی دیگه بخرم ؟؟اصلا ارزش داره صبر کنم تا تیر ماه همون نزدیکا تابستون دیگه؟؟

WOLF A در تاریخ : 1392/11/26

سلامی دگر
ببین دوست گرامی ، اصلا نمیخوام باور کنی و هیچ اهمیتی هم برام نداره ، خواهشا برو یه بار دیگه کامنتت رو بخون ، میدونی وقتی یه چیزو Abreviation یا اختصار میکنن ، چی تو اون مهمه؟مثلا Thin Film Transistor ؟ این یعنی یه ترانزیستور که نقش اصلی رو داره کنار هر پیکسل قرار میگیره. احتمالا شما TFD یا Thin Film Diod به گوشت خورده ؟ اینجا (قبل از TFT) یه دیود به جای ترانزیستور قرار میگرفت. حالا ببین من چه اشتباهی مرتکب شدم .اینم نوشته شما راجب تعریف TFT ").:TFT یا Thin Film Transistor روشی هست که صفحه نمایش هر کدوم از پیکسل ها رو کنترل می کنه ... یعنی یه لایه ای تو صفحه نمایش هست که بین هر پیکسل و ساب پیکسل و کنترلر قرار میگیره"). خودت قضاوت کن.
دومین اشتباهی که ازت گرفتم کاملا درست و بجا بوده : جمله شما:(صفحات TFT LCD که به اختصار همون LCD گفته میشه انواع مختلفی (8 نوع) داره) ، حالا به نظرت این درسته؟ خوب معلومه که غلط.فقط خواهشا توجیه نکن. انسان باید انتقادپذیر باشه ، شما میدونی چند نمونه LCD داریم ؟من بخوام اسم ببرم در این صفحه نمیگنجه. چون صفحات ماشین حساب ها و ... هم LCD هستند. تازه یک نمونه LCD همراه با LED همون ماشین حساب هایی هستند که رقمهاشون با دیود (DIOD) روشن میشه. حرف من کاملا درست.(شما اشتباه گفتی).
راجب IPS من عذرخواهی میکنم ، اشتباه برداشت کردم .
این آخری هم که گفتی (در مورد استفاده LED تو LCD هم آره استفاده میشه و این رو تقریبا همه می دونند) ، باید بگم که نه خیر این طور نیست. 80-90 درصد افراد این چیزارو نمیدونن. احتمالا میخواستی حرف منو خیلی بچه گانه بشمری ؟ لایه های LCD که گفتی کاملا درسته و اون CCFL که گفتی یه چیز تو مایه های فلورسنته ، همون فلورسنته. که مخفف(Cold Cathode Fluorescent Lamp) هست. که قبلا از نور فلورسنت برای تولید نور زمینه صفحات LCD و LED استفاده میشده.
و جالب اینه که شما کلا میخواید لایه های LCD و LED رو به من توضیح بدین ، یعنی ساده ترین مطلب در باره این صفحات. حالا اگه راجب CRT بود یه چیزی ، هر چند که اونم کامل میدونم و دورشو دیدم.
همونطور که گفتم اصلا واسم مهم نیست که قبول کنی یا نه. ولی انتقاد پذیری خیلی خوبه. اون قسمتهایی رو هم که اشاره ای بهش نکردم ، حق با شماست.
این بحث رو همینجا تموم کن. ضمنا اینم بدون که من از 10 سالگی الکترونیک میخوندم ، برادرم هم دکتری برقه از کانادا و پدرم هم لیسانس الکترونیک داره از منچستر. وقتی 12سالم بود بردهای الکترونیکی رو تو آزمایشگاه میساختم... اصلا نمیخواستم اینا رو بگم ، ولی زورم گرفت چیزی که کاملا میدونم از چی ساخته شده رو ازم ایراد بگیری. من معذرت میخوام اگه توهین کردم.
باشه هر چی شما بگی ، بازم میرم تحقیق میکنم.

NAVID s در تاریخ : 1392/11/26

بنظر شما این گوشی تا 3.4 ماه دیگه به چه قیمتی میرسه ایا میاد تا 1200؟؟الان قیمت کاذبه اصلا ارزش خرید نداره..

علی س در تاریخ : 1392/11/25

کسانی که میخان در مورد پنل های ips سونی که در اکسپریا زداولترا و زدوان کامپکت استفاده شده مقایسه این گوشیها را با گوشیهای بزرگ مثل نوت3 ببینند و کیفیت این دو و حتی پنل اکسپریا زدوان را ببینند
http://www.aparat.com/LIONA

فرشاد ق در تاریخ : 1392/11/25

با تشکر
شاید نوشته منو نخوندین و شاید هم خلاصه نوشتن من بد بوده و باعث اشتباه شده ...

در مورد اشتباهاتی که از من گرفتین این رو قبول دارم که Passive Matrix رو در نظر نگرفتم ...
Active Matrix و Passive Matrix برای LCD و OLED وجود داره ولی چون Active Matrix بیشتر استفاده میشه من Passive Matrix رو در نظر نگرفتم ...

در مورد اشتباهاتی که گرفتین باید بگم:
1- اینجا ظاهرا نوشته منو نخوندین خود TFT یعنی Thin Film Transistor یا یه لایه نازک ترانزیستور که هر پیکسل رو کنترل میکنه ... دیگه گفتم ترانزیستور لازم نیست ...

2- در این مورد توضیح دادم و اشتباه من بود که فقط انواعی که در حال حاضر رایج هست رو گفتم ...

3- کاملا اشتباه گفتید ...
چیزی که من گفتم اینه که پنل های IPS از انواع TFT LCD ها هستند ... این کاملا تو نوشتم مشخصه ...
پایین تر بیشتر توضیح دادم ...

4- غالب پنل های Z1 از نوع AMVA هستند ... البته چون آمار دقیقی از پنل Z1 نیست من اینو از روی اطلاعات یکی از اعضای XDA گفتم ...
صفحه نمایش های S-LCD یا Super-LCD که با مشارکت سامسونگ و سونی زده شده و تا جایی که یادمه یکی دو سال پیش سونی سهمشو به سامسونگ فروخت ، تا جایی که می دونم تو گوشی های سونی استفاده نشده و بیشتر HTC مشتری اصلیش به حساب میاد ...

در مورد استفاده LED تو LCD هم آره استفاده میشه و این رو تقریبا همه می دونند ..
LCD از چند لایه تشکیل شده که یکی از لایه ها فیلتر رنگه که نور سفید رو میگیره و رنگ های سبز قرمز و آبی تولید میکنه. یه لایه دیگه هم منبع نور که وظیفه تولید نور رو داره که قبلا CCFL (یه چیز تو مایه های فلورسنت خودمون) بوده و بعدا LED جای اونو گرفت و مزایایی مثل ضخامت و مصرف کمتر و ... داشت . تلویزیون های معروف به LED (غیر از تلویزیون های OLED که تازه اومده و قیمت های بسیار بالایی داره) از این نوع هستند ... OLED هم که مطمئنا میدونید که اون لایه بک لایت یا منبع نور که پشت لایه تولید رنگ قرار میگیره رو نداره چون رنگ و نور رو خودش تولید میکنه ...

ولی این ربطی به TFT نداره و معلوم میشه هنوز مطلب رو نگرفتین ...
TFT که همون لایه ترانزیستوری مورد اشاره شما باشه هم تو LCD و هم تو OLED استفاده میشه ...

اینم یه عکس از لایه های OLED (منبع عکس از ویکی پدیا هست ولی هیچ کدوم از نوشته های بالا رو از ویکی پدیا نگرفتم!!)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ed/AMOLED-en.svg

کاش شما هم بیشتر تحقیق میکردین و مثل معلم ها از بالا به قضیه نگاه نمیکردید و به خودتون نمیگرفتید ...
موفق باشید ...

تهمينه ا در تاریخ : 1392/11/25

سونی برای ایرانیا کاربردی تره تا آیفون مخصوصا بخاطر اینترنت اما خودمونی بگم آیفون ی کلاس دیگه ای داره من جای شما بودم سونی رو میخریدم ولی الان چون جدیده ی قیمت کاذب داره

Alireza T در تاریخ : 1392/11/24

nexus 5 پشتیبانی نرم افزاریش خوبه. ولی اگه به پنچمارک ها نگاه کنی ترجیح می دی z1compact را بخری

pourya h در تاریخ : 1392/11/24

سلام
بجه ها من میخواستم iphone 5s بگیرم اما با دیدن دوربین این گوشی وسوسه شدم.به نظر شما چی کار کنم؟(قیمت مهم نیست)

WOLF A در تاریخ : 1392/11/24

با سلامی دوباره.
آقا فرشاد دستت درد نکنه ، ولی یکم اشتباه نوشتی. اول از همه اینکه سایت ویکی پدیا رو نمیشه به عنوان یه سایت مرجع انتخاب کرد ، چون محتویاتشو افراد عادی مینویسند ، مثلا همین من که توش عضوم و کافیه کلید ادیت رو بزنم و تمام اون مقاله رو عوض کنم ، همونطور که بالای اون مقاله نوشته بود (این مقاله ممکنه شامل اشتباهات گرامری و دستوری و محتوایی باشه). واسه همین آدم نباید دربست خودشو در اختیار مطالب اینترنت قرار بده ، اطلاعات شخصی هم لازمه.
من اون صفحه ای که گذاشته بودی رو کامل خوندم. میدونی اشتباهاتت کجاست؟
1- تو داری راجب TFT صحبت میکنی و اصلا نگفتی که کنار هر پیکسل یه ترانزیستور قرار میگیره.(اینو تو ویکی هم نگفته بود) خوب این نشون میده که فقط مطالبو کپی کردی.
2-گفتی TFT LCD ها یا به اختصار LCD ها 8 نوعند.که این اشتباه هست.
TFT LCD ها نوعی از ال سی دی های AM یا (Active-Matrix) هستند. که Active Matrix LCD ها خودشون زیر مجموعه LCD ها هستند. یعنی Passive Matrix هم داریم. پس LCD ها خیلی بیشتر از 8 نوعند.
3-یه اشتباه دیگه ، پنل Z1 و Z1Compact و Z ultra و Tablet Z و غیره همه TFT هست ، IPS فقط یه TFT LCD بهبود یافته هست. شاید فکر کنی اینو الکی ازت اشتباه گرفتم ، ولی بر اساس گفته تو چون IPS زیر مجموعه TFT هست پس هر دوتاشون یکی هستن. که این حرف کاملا اشتباه و غلطیست.
4-همچنین پنل Z1 هم A-MVA نیست.(کامل مطلبتو نخوندی) این پنل رو شرکت AU Optronics برای شرکتهای samsung,nec,Lg,dell,apple,acer,viewsonic تولید میکنه. پنلهای sony ، پنلهای S-PVA هستند.که شرکتs-lcd اونو تولید میکنه و 51 به 49 درصد ،شراکتا واسه سامسونگ و سونی.
راستی اینم که گفتی TFT در طیف وسیعی از LCD ها حنی OLED ها بکار میره غلط. باید بگی در صفحات TFT LCD از LED هم استفاده میشه.
با تشکر از تو . همین که رفتی و تحقیق کردی خیلی خوبه.

سید هادی ع در تاریخ : 1392/11/24

بچه ها اگه میشه راهنماییم کنید . من بین nexus 5و z1compact می ترسم یکی رو بخرم بعد پشیمون بشم

Arvin A در تاریخ : 1392/11/23

نه دوستان خبری از ای پی اس نیست اگه بود میزد
جریانش شده همون کیفیت4kکه میگفتن زدوان داره ولی توی سایت نزده بود و دراخرهم دیدید که نداشت
درضمن سایت موبایل هیچوقت اطلاعات غلط نداده که این دومیش باشه
یا علی

علی رضا ا در تاریخ : 1392/11/23

من که تا از نزدیک باهاش کار نکنم ازش خوشم نمیاد. صفحه SP هم خیلی میگفتن خوبه، خریدم و انقدر رنگ پریده بود که روزی صدبار به خودم لعنت فرستادم..!
اگه صفحه اش به اندازه HTC One خوب باشه، میخرمش!

فرشاد ق در تاریخ : 1392/11/23

دوستان توصیه میکنم پست قبلی من در مورد صفحه نمایش رو حتما بخونین ...

به نظرم اگه با اطلاعات بیشتری به صورت قطعی در مورد مسائل صحبت کنیم بهتر باشه ...
اینجوری اطلاعات کلی دیگه ای هم که دارین زیر سوال میره ...

صفحه نمایش Z1 C از پنل IPS استفاده میکنه ...

متاسفانه یه تصور غلطی از صفحه نمایش و اصطلاحاتش تو ذهن ها هست که ظاهرا برای روشن شدن و برطرف شدن تصور غلط یه همت همگانی نیازه ...

TFT یا Thin Film Transistor روشی هست که صفحه نمایش هر کدوم از پیکسل ها رو کنترل می کنه ... یعنی یه لایه ای تو صفحه نمایش هست که بین هر پیکسل و ساب پیکسل و کنترلر قرار میگیره
TFT تو بازه وسیعی از صفحات نمایش استفاده میشه اعم از LCD و حتی OLED !!

http://en.wikipedia.org/wiki/TFT_LCD

http://en.wikipedia.org/wiki/AMOLED

An AMOLED display consists of an active matrix of OLED pixels that generate light (luminescence) upon electrical activation that have been deposited or integrated onto a thin-film-transistor (TFT) array, which functions as a series of switches to control the current flowing to each individual pixel.[5]
Typically, this continuous current flow is controlled by at least two TFTs at each pixel (to trigger the luminescence), with one TFT to start and stop the charging of a storage capacitor and the second to provide a voltage source at the level needed to create a constant current to the pixel, thereby eliminating the need for the very high currents required for passive-matrix OLED operation.[6]
TFT backplane technology is crucial in the fabrication of AMOLED displays. The two primary TFT backplane technologies, namely polycrystalline silicon (poly-Si) and amorphous silicon (a-Si), are used today in AMOLEDs. These technologies offer the potential for fabricating the active-matrix backplanes at low temperatures (below 150°C) directly onto flexible plastic substrates for producing flexible AMOLED displays.

حالا میمونه یه بحث دیگه که IPS باشه ...

صفحات TFT LCD که به اختصار همون LCD گفته میشه انواع مختلفی (8 نوع) داره

1. Twisted nematic TN
2. In-Plane Switching IPS
3. Advanced fringe field switching AFFS
4. Multi-domain vertical alignment MVA
5. Patterned vertical alignment PVA
6. Advanced super view ASV
7. Plane Line Switching PLS
8. TFT dual-transistor pixel (DTP) or cell technology

که هر کدوم مزایا و معایب خودشون رو دارند

IPS که مخفف In-Plane Switching هست که اولین بار در سال 1996 توسط هیتاچی توسعه داده شد ...
بزرگترین مزایاش زاویه دید گسترده به خاطر نوع چینش پیکسل ها و تولید رنگ بهتر نسبت به نسل قبلش (TN) هست ...

حالا بعضی شرکت ها اومدن انواع مختلفی از پنل IPS از زمان معرفی به مرور زمان توسعه دادند و تولید کردند (هموجوری که مدل های مختلفی از انواع دیگر LCD تولید شده) و هر کدوم اسمی روش گذاشتن مثل Super-IPS یا AH-IPS یا Super LCD و یا ... که در کل همه در زیرمجموعه IPS جای می گیرند ...

این وسط شرکت ها هنگام معرفی گوشی هاشون برای تبلیغات بیشتر این اسم ها رو در کنار مشخصات گوشی اعلام می کنند و یه شرکتی مثل سونی فقط از همون TFT استفاده میکنه (چه پنل صفحه نمایشش IPS باشه (مثل Z ultra یا Tablet Z) چه نباشه (مثل Z1 که از پنل AMVA استفاده میکنه)) ...

WOLF A در تاریخ : 1392/11/22

با سلام
صبر کنین یکی یکی جواب میدم. اول از همه آقا محمد که میگه صفحه Z Ultra آی پی اس(IPS) هست. جواب شما چند لینک ساده و معتبر و اگه قانع نشدی یه لینک sony هست. چون سایت سونی که دیگه دروغ نمیگه.میگه؟ بیا بگیر
http://www.sonymobile.com/global-en/products/phones/xperia-z-ultra/specifications/#tabs
این یکی هم واسه اینکه اگه با اون حال نکردی
http://www.phonearena.com/phones/Sony-Xperia-Z-Ultra_id7883
الان تمام دنیا چند ماهه که میدونن صفحه گوشیها چیه ، حتی قبل از این که معرفی بشن ، اونوقت شما هنوز تو TFT و IPS موندین! خوب معلومه که صفحش TFT. ولی با تکنولوژی Trilimunos. Trilimunos یه تکنولوژی LED Lighting هست که توسط مهندسین براویای سونی ساخته شده ، اگه با نمودار RGB آشنایی داشته باشید(که عمرا دارید.100 سال سیاه) نمودار RGB صفحات trilimunos در مقایسه با صفحات عادی به سمت قرمز و آبی و سبز بیشتر متمایل هستند و کنتراست بیشتری دارند. فقط خداوکیلی نگید اگه TFT هست پس چرا داری میگی LED Lighting.(هر کی رشتش برق هست ، یا الکترونیک ، این سوال رو نمیکنه).ضمنا همینطور هست در مورد Z1 و Z1compact و Z1s ، یعنی همشون TFT هستند و عینا مثل Z ultra که گفتم.
hamed k لینک یکی از معتبر ترین سایتا رو واستون گذاشته. اخبار به این خوبی رو واستون گذاشته ولی جالبه که هیچکس توجه نمیکنه. راستی تیتر اون خبر هم اینه"آیا پشت Z1 compact پلاستیک بکار رفته به جای شیشه؟" که این خبر واسه 3 روز پیش.که همونطور که hamed گفت تو خبر نوشته بود امیدواریم سونی این مساله رو روشن کنه.
و جناب آقایی که گفتی TFT ارزونه ، چرا؟ اتفاقا TFT یکی از گرونترین صفحات نمایش. خدایا .آخه چرا وقتی میخوای یه نظر بندازی تو صندوق پیشنهادات یه 4 تا tab دیگه باز نمیکنی ، و راجب چیزی که میخوای بگی تحقیق نمیکنی؟ چرا؟
من همین الان 12 تا صفحه وب جلومه ، با 15 سال تجربه کار با کامپیوتر و 5 سال الکترونیک ، با این وجود هنوز وقتی میخوام نظر بدم صد تا چیز جدید از صد نفر یاد میگیرم... دوست گرامی ،خوب داداش من خدا وکیلی من یه سوال ازت میکنم ، اگه عاشق فیلم هستی ، اولا آیا میتونی 2 تا فیلم پشت سر هم ببینی و دوما اگه میتونی ، خوب TV و لپ تاپ واسه چیه؟ بعدشم اگه عاشق عکاسی هستی ، اینو بدون که این دوربین قطعا ناامیدت میکنه ، مگه اینکه بری و لنز پرتابلشو بخری، میدونی که کدومو میگم؟DSC-QX100 واسه بازی هم به اندازه معمول ، بیش از حد ، خوب معلومه که باتریش تموم میشه. بهترینها رو در یه گوشی گنجوندن که استفاده معمول بکنی و نه بیش از حد.
بچه ها چاکریم . وای وای خسته شدم بس که نوشتم.

مهیار م در تاریخ : 1392/11/22

دوست عزیز، یا اون نسخه ای از گوشی که دست شما بوده مشکل داشته... :) من 3 4 نفر رو میشناسم که Z1 دارن و کاملا از باطریش راضین :) خودمم 2 3 ماه از این گوشی استفاده کردم و کاملا ازش راضی بودم به خصوص از باطری.

استفاده ی معمولی از باطری، که شامل تعداد زیادی تماس تلفنی و اس ام اس در روز + بعضی موقع ها گشتن اینترنت + موسیقی به راحتی حدود 3 روز جوابگو بود.
برای یه سره فیلم دیدن حدود 7 ساعت دووم میاورد گوشی، برای یه سره اینترنت رفتن هم حدود 6 ساعت، برای یه سره بازی سنگین کردن هم بین 5 تا 6 ساعت متغیر.

اینا در حالیه که مدل Z1 Compact اینطور که بوش میاد توی همه ی این تایم ها 2 برابر Z1 کار میکنه
موفق باشی

هوال م در تاریخ : 1392/11/22

بچه ها بخدا از باطري زد وان نا اميد شدم همشون اينجورين؟ تو دستم ١٥دقيقه ده درصدشارژ مصرف كرد.:-(
كامپكت هم اينطور هستش
اگه باطري اين خوب باشه. حتمن ميگيرم. گوشي كه بيش از يكو نيم ميليون خرجش كني باطريش شرمندت كنه چه فايده.من عاشق گيم هستم وعكاسي و نيز تماشاي فيلم.جواب ميده به نظرتون؟برادرانه اطلاع بدين

Mohammad r در تاریخ : 1392/11/22

دوست عزیز

سونی زد اولترا شک نکن IPS هستش

شما بررسی زومیت رو نگاه کن

زد اولترا اصلا کم نمیاره در مقابل ال جی و سامسونگ

اما زد وان چون TFT هست کاملا در زاویه کم میاره در مقابل گوشی های فوق

امیدوارم که به زودی سونی صفحه نمایش های خوبی بزنه

تا وقتی TFT میزد مشکل در زاویه دید بود ( خودم اصلا از قصد میخوام گوشی بخرم بدون زاویه دید )

حالا هم که IPS زده مشکل کمبود روشنایی داره

خداییش حیف سونی با این همه طرفدار نیست

من عاشقشم

اما چرا یه صفحه بی عیب نمیده بیرون آخه

تنها مشکل صفحه داره و البته پشتیبانی ضعیف در آپدیت

وگرنه هیچ عیب دیگه ای نداره

milad a در تاریخ : 1392/11/21

خب منم میگم TFT هستش زد اولترا
اما علی میگه IPS منفی هم میده بهم
تو سایت اپارات یه سری مزایا صفحه نمایش TFT با تکنولوژی تریلومینوس هست سرچ کنی نکات جالبی دستگیرت میشه

Reza R در تاریخ : 1392/11/21

خوب که چی؟ لینکی که معرفی کردی همو مطلب رو تایید میکنه. در ضمن من تا قبل از مواجه شدن با این مورد (خونریزی فلش) شدیدا از خواهان این گوشی بودم . اما الان خبر های مربوط به این مشکل ور دنبال میکنم تا ببینم دقیقا مشکل از چیه و سونی چه واکنشی نشون میده. آقا حسین خیلی جوش نزن.

hamed k در تاریخ : 1392/11/20

سلام، اینم مقایسه :)
http://www.phonearena.com/reviews/Sony-Xperia-Z1-Compact-vs-Sony-Xperia-Z1_id3560
در پایان به این نتیجه رسیده که اگه گوشی جمع و جور تر می خواید که تو جیب راحت تر باشه compact ضمن اینکه کمی ارزونتره، اگه میخواین بیشتر ویدئو تماشا کنید و وبگردی و بازی Z1. موفق باشید

hamed k در تاریخ : 1392/11/20

تو سایت phonearena امروز یه خبر زده، که سونی اول گفته پشت و روی این گوشی، مثل Z1، از جنس شیشه مقاوم هست، بعد دوباره جملشو اینجوری عوض کرده که "روی گوشی از جنس شیشه مقاوم هست..."، در ادامه گفته که منتظر رفع ابهام سونی در این مورد هستیم. :(
اگه صحت داشته باشه به این قیمت نمی ارزه، ولی هنوزم گوشیه توپیه. اینم لینک اصل خبر:
http://www.phonearena.com/news/Does-the-Sony-Xperia-Z1-Compact-have-a-plastic-back-instead-of-a-glass-one_id52396

فاطمه ع در تاریخ : 1392/11/19

سلام به همه دوستان
لطفا منو راهنمایی کنین می خواستم zr بخرم ولی وقتی z1c اومد دودل شدم!
وایسم این قیمتش ثابت شه یا برم zr بخرم راستش یه ذره واسه باتری z1cنگرانم؟

ebrahim m در تاریخ : 1392/11/19

سلام به برو بچ خوشتیپ
مدتی بود رفته بودم تو نخ زد1 ولی از اندازه این خوشم اومده ipsهم هست که کیفیتش بهتر میشه
ولی
لطفا مقایسه ای بین z1compactو z1 انجام بدین

مجتبی ش در تاریخ : 1392/11/19

عباس جان
اگه شرکت ها بخواهد همه امکانات را که در گوشی میگذارند
مزایا باشه
باید به جنگ خاتمه بدهند
به همین خاطر عیبهای درگوشی گذاشته میشود

NAVID s در تاریخ : 1392/11/19

من تو نت گشتم بررسی تخصصی این گوشیو تو ایران دیدیم اینم لینکش http://www.topinearth.com/Fa/2800/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%A7-Sony-Xperia-Z1-Compact-%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C صفحه نمایش هم ips هست درسته...

milad a در تاریخ : 1392/11/18

زد اولترا IPS????????????؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
داداش بیخیال اطلاعات غلط نده همشون TFT هستن و با یه تغییر که اسمشو گذاشتن تریلومینوس

علی س در تاریخ : 1392/11/18

فون آرنا در مقایسه این تلفن با آيفون 5s نوشته که پنل زدوان کامپکت IPS هست در ضمن خوب به سایت GSM arena نگاه کنید حرفی از tft نیاورده چون سونی تصمیم گرفته بغیر از صفحه نمایش ips از پنل دیگری استفاده نکنه برای مثال اینکار را از زداولترا شروع کرده که واقعا یکی از بهترین صفحه نمایش ها را داره و بعد زدوان کامپکت و t2 اولترا گوشی‌‌هایی هستند که از پنل IPS بر روی آنها استفاده شده است حتی یکی از منابع نزدیک به سونی گزارش کرده است که سونی تصمیم گرفته در پرچمداران خودش در سال 2014 از پنل OLED هم استفاده بکنه

Reza R در تاریخ : 1392/11/18

یه مطلبی هست به اسم خونریزی فلش(Flash Bleeding) توجه کسانی رو که قصد خرید این گوشی رو دارند
به آن جلب میکنم. لینک زیر رو ببیند.
http://pcwar.com/select-sony-xperia-z1-compact-units-reportedly-riddled-with-flash-bleed.html

hamed k در تاریخ : 1392/11/18

عجله نکنید، samsung galaxy s5 هم 5 اسفند معرفی میشه، الان هم که LG g2 pro اومده، قیمتا می شکنه، صبر کنید قیمتا الان کاذبه، چند وقت دیگه می خرمش.. :)

amin m در تاریخ : 1392/11/18

← بچه ها همگی نخرید بذارید حبابش بترکه بعدش ...

reza x در تاریخ : 1392/11/17

بچه ها معرفی xperia z1 c هست هر کس ندیده ببینه واقا این گوشی زیباست.
http://94.182.168.34/DigikalaTV/Movie/Introduction/Sony-Xperia-Z1-Compact-Introduction/AD456A6A/360p/Sony-Xperia-Z1-Compact-Introduction.mp4

مجتبی ش در تاریخ : 1392/11/17

سلام
عباس جان تا جایی که اطلاع دارم
مزایا یی به ذهنم نمیرسه
معایبی که داره این هست که وقتی باتری گوشی هر وقتی خراب شد
باید برید تعمیر کار موبایل یک هزینه ای بدهید برای تعویض باتری
از دست خودتون بر نمیاید برای تعویض باتری مگر اینکه تعمیر کار باشید
شاید بقیه دوستان بیشتر از من اطلاع داشته باشند
موفق باشید

NAVID s در تاریخ : 1392/11/17

صفحه نمایش این گوشی ips نیست tft ولی از نوع triluminos که زاویه دید رو بهتر میکنه ..حتی gsm arena زده tft هست

reza x در تاریخ : 1392/11/17

دوست عزیز این راحت 2 تا 3 سال باتریش کار میکنه ولی واسه تعویض باید نمایندگی این کارو کنه چون کاره هر کسی نیست بعدشم راستش نمیدونم اونوقت هنوزم ضد آب میمونه یا نه.

reza x در تاریخ : 1392/11/17

دوست عزیز 1700 کم پولیه واسه یه گوشی!! البته دوستان پولدار رو عرض نمیکنم تا 2 سال پیش با این پول واسه شرکتی که توش کار میکنم 3 تا لپ تاپ خریدم حالا اگه شما بدتون میاد از کم شدن قیمت من حرفی ندارم حتما وضعت خوبه ولی به فکر بقیه باش عزیزه من.

abbas b در تاریخ : 1392/11/17

آقایون و خانوم ها خواهش میکنم مزایا و معایب تعویض نشدن باطری این گوشی رو به من بگید.

هوال م در تاریخ : 1392/11/17

وقتي اس٤ را فروختم گفتم زد وان غوله .ولي خدايش دوربين زد وان منو شرمنده كار با باطريش اما حسم بهم ميگه اين معركه هست.ببينم چطور پيش خواهد رفت

هوال م در تاریخ : 1392/11/17

اگر اين مشكل باطري و نويز تو دوربينش نداشته باشه حداقل تاپاييز سال بعد همراهمه

mehran2 r در تاریخ : 1392/11/16

سلام.میگم فعلأ باید صبر کرد تا قیمت بیاد پایین.ولی الان مشکل یه چیزه دیگست بعضی از کاربران z1c گفتند که تو شب برای فیلمبرداری و عکس وقتی عکس می گیرن عکس رو سیاه نشون میده فک کنم یه مشکل پیش اومده ولی خدا کنه سریعتر سونی دست به کار بشه ولی باز از علاقم به این گوشی یه ذره هم کاسته نشده

علی س در تاریخ : 1392/11/16

دوست عزیز خیر اینطور نیست اگه tft بودن به خاطر زداب بودن باشه پس زداولترا و اکسپریا زدوان کامپکت که آخرین استاندارد های زداب بودن را دارند دارای با کیفیت ترین صفحه نمایش های IPS هستند

Davood P در تاریخ : 1392/11/16

سلام بر دوستان

از عزیزان خواهش میکنم فعلا مدتی برای خرید این گوشی دست نگه دارن و به سودجویان فرصت دلالی ندن بلکه انشاالله قیمتش پایین بیاد بعد بخریم .

ممنون از همگی

pouya y در تاریخ : 1392/11/16

بچه ها فک کنم دلیل بد بودن صفحه نمایش های گوشی های سونی رو بدونم اونم اینه که از صفحه نمایش های tft استفاده میکنه حالا چرا tft چون ارزونه و اگه tft نزنه دیگه گوشی ضد آب نمیتونه تولید کنه میدونید چرا به این نتیجه رسیدم چون سامسونگ همش از صفحه های امولد استفاده میکنه ولی تو گوشی اس 4 اکتیو از tft استفاده کرده گوشیشم ضد آبه

pouya y در تاریخ : 1392/11/16

1200 چیه آقا مگه داری اسباب بازی میخری z1 که با اون همه کارایی 1700 تومنه بعد انتظار داری این به خاطر صفحه نمایشش بشه 1200!!!! هیچ گوشی با چیپ ست اسنپ دراگون 800 الآن 1200 نیست اون زد الآن 1200 به فروش میرسه.این بشه 1200 بعد زد چقدر میشه زد ار چقدر میشه

نوید ف در تاریخ : 1392/11/16

بلاخره اوووووووووومد!!

عشقه!

حالا باید منتظر بمونیم تا بکشه پایین!فکر میکنین تا یک ماه دیگه چقدر میاد پایین؟؟؟؟؟؟

خدا کنه رو قیمت Z هم تاثیر بزاره!

reza x در تاریخ : 1392/11/16

به نظر من این گوشی یکی از بهترین های بازاره که توسط سونی ساخته شده به ظاهر که هیچ عیبی نداره و کاملا بی نقصه ارزش خریدش 1200 بیشتر نیست ثابت که بشه میاد رو همین حدودا نخرید تا بیاد پایین همه بخریم. قبول!!!

وحید ن در تاریخ : 1392/11/15

مطمئنا اولش قیمتش باید حدود 1600 باشه و بعد حدود دو ماه تثبیت میشه رو یه قیمت پایین تر، البته با این تقاضا و انتظاری که من میبینم فک کنم قیمتش خیلی نیاد پایین!!!! در شرایط عادی باید بشه 1200 فک میکنم...

مسعود ت در تاریخ : 1392/11/14

قيمت گوشي تو ايران رابطه مستقيم داره با بازار عرضه و تقاضا هر چي فروش بهتر باشه دلالان محترم قيمت رو بالاتر ميبرن
مثلا قيمت z1 كه به 1500 رسيده چون خوب جواب داده الان كه بايد مثل همه گوشي ها 150 بياد پايين 170 رفته بالا

nima r در تاریخ : 1392/11/14

**********خبر مهم**********

امروز یه گشتی توی یه فروشگاه اینترنتی میزدم که با کمال تعجب این گوشی رو توی لیست فروش دیدم بدون گارانتی و با قیمت 1/590 تومن!!!
اینم از لینکش:
http://www.tajtehran.com/?PageType=9&rate=10000

NAVID s در تاریخ : 1392/11/14

گفته شده قیمتش از زد وان اصلی کمتره..الان زد وان 1.550 1.600 هست ..البته هر جنسی میاد تو ایران قیمتش نجومیه بعد یکی 2 ماه متعادل میشه .. گوشی اس پی سونی تازه که اومده بود بازار 1.300 بود الان 770ت شده.

taha n در تاریخ : 1392/11/14

من نميفهمم چجوري گوشياي سوني تو ايران ارزونتر از بقيه جاهاست هميشه!!!

alireza k در تاریخ : 1392/11/13

سلام دوستان
من یه جا خوندم قیمتش ۵۵۰ دلاره یعنی تقریبا ۱۶۵۰هزار تومان
اگه این قیمتش باشه که ارزش خرید نداره با اینکه سخت افزار و نرم افزارش تقریبا بروزترین بازار موبایله
به نظر من ۱۳۰۰هزار تومن برسه عالیه،که تا وقتی این به ۱۳۰۰برسه صددرصد گوشیای بهتر میاد به بازار که باز ادم از خرید این منصرف میشه!
ولی اگه قیمت بدو ورودش ۱۴۰۰ هم باشه عالیه در جا بخریدش
من اول اندروید داشتم،الان ویندوزفن دارم ودوست داشتم گوشی بعدیم ایفن باشه،ولی واقعا این ادم رو وسوسه میکنه،اندروید سیستم عامله خوبیه به شرط سخت افزار قوی که اینم همینطوره،در ضمن من به شخصه از صفحه نمایش ۴،۵ اینچ به بالا خوشم نمیاد واسه همین این دلم رو برده و احتمالا بخرمش
ببخشید وراجی کردم
موفق باشید و سربلند

abbas b در تاریخ : 1392/11/13

سلام.بچه ها این گوشی تعویض باتری توسط کاربر هست یا نه؟اگر نه مزایای و معایب آن را بنویسید.

Davood P در تاریخ : 1392/11/11

سلام دوستان

گوشی Z1 Compact دقیقا اون چیزی بود که من مدت ها انتظار داشتم سونی همچین گوشی رو معرفی کنه که خوشبختانه این اتفاق افتاد و الان هم منتظر ورودش به ایران هستم . در ضمن ناگفته نماند که برادر بزرگ این نیز ( Z1 ) گوشی فوق العاده ای هست ولی من با ابعاد و وزن نسبتا زیادش یه خرده مشکل داشتم . که با اومدن این گوشی هر دو تا مشکل که فقط نظر بنده هست مرتفع میگردد .

با تشکر از دوستان و مدیر محترم سایت که امکان ارائه نقطه نظر را برای ما فراهم آورده است .

سعید م در تاریخ : 1392/11/11

1400000 قیمت نهایی این گوشی تو ایران خواهد بود.بین زد و زد وان.بنظر من ارزششو داره.البته باید دید گلکسی s5 mini و HTC M8 mini چجوری و چند درمیان.ولی این گوشی یه خصوصیتی داره که از نظر من خیلی مهمه اونم ضد خش بودنه اونه.باید دید چی میشه سال 2014 بنظر من بهترین گوشیهای اندرویدی به بازار معرفی خواهند شد این گوشی تازه اولشه.

NAVID s در تاریخ : 1392/11/11

بله..اما اگر تو بازار جا بیفته یه چند ماه بگذره قیمتش میاد پایین مثل بقیه گوشیهای سونی..البته امیدوارم اینطور باشه.

amin m در تاریخ : 1392/11/11

دوستان سلام،
وقت بخیر،
من میخوام sony-xperia-z1 compactبخرم اما با توجه به محدودیت بودجه،میشه خواهش کنم بدون تعصب به برند و مارک، راهنماییم بفرمایید ؟ ضمنا خیلی برام مهه که تلفن حداقل دو گیگ رم داشته باشه و کاستوم رام هاش راحت پیدا بشه .
خیلی ممنونم .

ebrahim m در تاریخ : 1392/11/10

سلام به برو بچ خوشتیپ
مدتی بود رفته بودم تو نخ زد1 ولی از اندازه این خوشم اومده ipsهم هست که کیفیتش بهتر میشه
ولی
لطفا مقایسه ای بین z1compactو z1 انجام بدین

قیمتش حدود 1200 خوبه تا قبل عید..........

محسن ف در تاریخ : 1392/11/9

بچه ها سلام یه سر به این لینتک بزنید خیلی جالبه
http://xperian.ir/%D9%86%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%A8%D9%86%DA%86%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%A7-z1-compact-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF/

ehsan r در تاریخ : 1392/11/9

توی ساعت سونی موبایل با پیش خریدش به قیمت 449 دلار یک ساعت اسمارت واچ 2 هم بهتون.
موارد 1001 تا 1100 از مجموع 1217 مورد

تبلیغات

ادامه...

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا