نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia SP

Xperia SP اکسپریا اس پی

Sony Xperia SP سونی
ارزیابی کاربران: 8.8 از 10 (6184 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 1 VI
» سونی Xperia 10 VI
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 14601 تا 14700 از مجموع 14964 مورد

Adrian F در تاریخ : 1392/2/29

سلام سید جان.
والا اسپیکر SP از گوشی TX ضعیف تره و دوربین TX در واقع 13 هست ولی دوربین SP هشت هست که از لحاظ آماری ضعیف تره.
ولی فیلم برداری SP با قابلیت HDR وضوح بهتری نسبت به Tx داره.

از این دو بابت،میشه گفت TX در کل بهتر عمل میکنه.
اگر به این دو موارد حساس هستید،گوشی Xperia V هم مد نظرت قرار بده.

سوالی داشتی در خدمتتیم سید جان :)

Adrian F در تاریخ : 1392/2/29

اگر همین الآن میخوای بخری Xperia V خیلی عالیه.

ولی اگر تیر ماه میخوای بخری با قیمت 1100 راحت میتونی Xperia SP بخری.

پیشنهادم هم در کل مشخص هستش،قطعا Xperia SP بخاطر توان پردازشی بهتر.

ولی یه نگاهی هم به LG 4X HD هم بنداز،چون اسپیکر بهتری داره و یکم صفحش بزرگتره.

قربانت :)

Adrian F در تاریخ : 1392/2/29

سلام محمد جان.
در حال حاظر قوی ترین گرافیک در یک موبایل زیر 1400 تومن Xperia SP هست با گرافیک Adreno 320 .

بازی های فول اچ دی رو پخش میکنه و دسته ی دول شوک 3 میخوره و فیلم های فول اچ دی رو در فریم 31 (مثل سونیZ ) و فیلم های 720P رو در فول فریم پخش میکنه.
توی موبایل های سونی Xperia Z و Xperia ZL هم اگر دو ماه صبر کنی قیمتشون به 1500 میرسن و همون کار گرافیکی رو در رزولیشین بالاتر 1080 انجام میدن.

شرمنده که من فقط برند سونی رو میگم،چون توی قسمت سونی پرسیدید و طرفدار سونی هستم،این رو پیشنهاد دادم! :)

قربانت :)

Adrian F در تاریخ : 1392/2/29

حق دارید قبول نکنید.
گوشی Xperia V با قیمت 450$ با دلار 3000-3500 وارد ایران شد که قیمتش از 1800 شروع شد و به 1100 رسید.
الآن این گوشی با قیمت 360$ عرضه میشه که اگر همین الآن عرضش کنن میشه 360*2100 = حدودا حداکثر 800 تومن باید باشه.
ولی ازونجاییکه مغازه ها از Xperia Vـهایی با دلار 3000 تومنی پر شدن و هنوز فروش نرفتن،متاسفانه ورود این موبایل هم بصرفه نیست چون همه ی مغازه دار ها ضرر میکنن
پس دارن موبایلی که قیمت ورودش (بدون سود) حدود 1200 بوده رو با ضرر 1100 میفروشن که فقط خالی بشه و بتونن موبایل های با دلار 2100 وارد کنن.

برای همینه که میگن یکی از راکد ترین بازار موبایل های چند سال اخیر ایران،در ماه اردیبهشت 92 بوده!
چون مغازه دار ها میخوان موبایل های دلار 3000 تومنیشون رو بفروشن که پول دستشون بیاد که موبایل های 2100 وارد کنن،ولی ما خریدار ها نمیخریم تا بشه 2100 ! یعنی یکجور راکد شدن بازار.

گوشی Xperia SP با قیمت 400 تا 450 دلار وارد بازار ایران میشه.
دلار 1650 به تاجر ها داده میشه که بخرنش.
از طرفی 10% گمرک و 20% حمل و نقل و مغازه دار ها روی موبایل سود میکنن که در واقع میشه گفت با دلار 2100 وارد میشه.
خودتون حساب کنید 400 دلار ضربدر 2100 میشه چقدر؟
این قیمتی هست که شما باید بخرید!با احتساب حمل و نقل و مغازه دار ها و گمرک 10%ـی .بگذریم ازینکه بصورت عمده فروشی خریده میشه و کمتر حساب میشه.

و تا 3 ماه دیگه اتوماتیک وار خود سونی 50 دلار کاهش قیمت میده،میشه 350$ که با دلار 2100 میشه 750 ،ولی من چون میدونم مغازه دارها بیشتر رووش میخورن،بین 800 تا 900 محاسبه کردم.

البته همه چیز به زمان و یه سری مسائل دیگه بستگی داره که خودتون بهتر میدونید.

موفق و سلامت باشی محمد جان! :)

Adrian F در تاریخ : 1392/2/29

طبق این مقایسه»
http://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=3&idPhone1=5364&idPhone2=3972&idPhone3=5204
توی عکسبرداری RAY تصاویر روشن تری ضبط میکنه ولی SP رنگها رو یکم جالب تر پخش میکنه
در نور کم Ray بهتر از SP عمل میکنه چون SP رنگ ها رو دونه دونه میکنه
ولی با قابلیت HDR کیفیت SP از Ray خیلی بیشتر میشه اللخصوص در نور کم.


http://www.gsmarena.com/vidcmp.php3?idType=3&idPhone1=5364&idPhone2=3972
در مورد فیلمبرداری هم تقریبا همون قضیه ی بالا هست با این تفاوت که SP در رزولیشین 1080 میگیره و Ray در 720 ولی با روشن کردن قابلیت HDR میشه گفت که SP بطور کامل از Ray پیشی میگیره.
و در حین فیلمبرداری با SP میتونید عکس های 1 مگاپیکسل رو همون لحظه تهیه کنید.یعنی هم فیلم،هم عکس هم بگیرید.ولی در 1 مگاپیکسل.


در عکس های بالا قابلیت های مختلف دوربین خاموش میشن و در عکس های بالا HDR خاموش شده.با روشن کردنش تصاویر بهتری ضبط خواهید کرد.

موفق باشی ابراهیم عزیز.

Adrian F در تاریخ : 1392/2/29

سلام محسن عزیز.والا من تا جاییکه اطلاعات دارم در اختیارت میزارم امیدوارم بدردت بخورن.
اینکه پدفون 2 سخت افزارش با Xperia Z یکی هست.
دوم اینکه Lenovo 900 سخت افزار خوبی داره ولی 32 نانومتری ساخته شده و ممکنه در حین کار گرم تر از پدفون 2 باشه.
بگذریم.
بررسی کلی میکنم بین این دوتا گوشی با SP ،هر جور صلاح میدونید»

سخت افزار»
Lenovo =
2.4 ضریب اینتل اتم ضربدر 2 هسته ضربدر 2000 مگاهرتز = 9.6 میلیارد محاسبه
گرافیک برابر 34.1 میلیارد محاسبه
باس سی پی یو = 2000 مگاهرتز
باس گرافیک = 533 مگاهرتز
باس رم = 533 مگاهرتز 2 کاناله ( برابر Xperia Z و PadFone 2 )

PadFone 2 =
3.3 ضریب کریتز ضربدر 4 هسته ضربدر 1500 مگاهرتز = 19.8 میلیارد محاسبه
گرافیک برابر 51.2 میلیارد محاسبه
باس سی پی یو = 1500
باس گرافیک = 500
باس رم = 533 دو کاناله


Xperia SP =
3.3 ضریب کریتز ضربدر 2 هسته ضربدر 1700 مگاهرتز = 11.22 میلیارد محاسبه
گرافیک برابر 51.2 میلیارد محاسبه
باس سی پی یو = 1700
باس گرافیک = 500
باس رم = 500 دو کاناله


مقایسه با Adreno 320 »
PadFone 2 و SP هر دوشون 320 هستند.
LENOVO 900 حدودا 150% ضعیف تر از Adreno 320 هست.(یعنی 50% محاسبه ی کمتر انجام میده)

--------------------------------
سوالی داشتی در خدمتتم :)

Adrian F در تاریخ : 1392/2/29

سلام.
مهدی جان چرا در مورد سخت افزار لج دارید؟! :))
خب یک واقعیته.
سی پی یو V و TX شبیه به هم هستن ولی
سخت افزار TX نوشته شده Adreno 225 که شبیه به Adreno 225 در V هست، آره؟
ولی Adreno 225 در TX در فرکانس 200 مگاهرتز کار میکنه و Adreno 225 در V در فرکانس 400 مگاهرتز کار میکنه که 2برابر قوی تر از Adreno 225 در TX هست.
و سخت افزار SP بتنهایی دو برابر قوی تر از V هست و SP به تنهایی 4برابر گرافیک بهتری از TX و T داره.
از این هم که بگذریم.
بصورت کلی بهت بگم»
گرافیک SP برابر 51.2 میلیارد محاسبه
گرافیک TX برابر 12.8 میلیارد محاسبه
گرافــیک V برابر 25.6 میلیارد محاسبه

خب سوالی تا این قسمت که نیست؟!

از این که بگذریم.

سی پی یو SP با 200 مگاهرتز بیشتر،ضربدر 3.3 ضریب کریتز ضربدر 2 تعداد هسته میشه = 1 میلیارد و 320 میلیون محاسبه بیشتر از TX انجام میده.
حالا شما بگو رم یکی هست،کش یکی هست،مهم اینه که محاسبه بیشتر انجام میده،خلاص!

در مورد خوش دستی حق با شماست،TX موبایل خوش دستی هستش خیلی هم بهتر از V هست.
ولی خب در مورد سخت افزار نه از نظر بنده و نه علم(!)،حرف شما صحیح نیست!

هرچند من نگفتم بیاید Tx رو بدید عوض کنید SP بخرید،این کار اشتباهه ولی من میگم وقتی یکی بخواد 1200 بده،چرا TX بخره؟ یا V ؟
میتونه SP بخره.
این حرف،با جمله قبلیش خیلی فرق دارند.

در ضمن،این رو بدونید»
در سری موبایل های سونی=
TX طرح پیشرفته ی S هست
V طرح پیشرفته P هست و Z طرح پیشرفته V هست
SP طرح پیشرفته P هست ولی از S هم بهره گرفته.

یعنی SP چیزی میان V و TX ولی از هر دوشون یک LEVEL بالا تر هست.

برای اطلاعات بیشتر ازین مسائل،به WIKIPEDIA مراجعه کنید.
--------------------------------
سوالی داشتید در خدمتتونم.
عزیزی :)

Adrian F در تاریخ : 1392/2/29

راستش رو بخواید.
اصل اینکه از این گوشی خوشم اومده 5تا مسئلست»
1.استحکام بدنه (آلومینیوم) و صفحه نمایش (گوریلا گلس)
2.سونی !
3.گرافیک بالا و دسته ی DualShock 3 میخوره
4.ظاهر رسمی و شیکش
5.صفحه نمایش TFTـیش بخاطر فیلم و سریال هایی که دنبال میکنم.

کلا چون رفت و آمدم به دانشگاه و دوری از خونه ام،زیاد هستش و نمیتونم هی لپ تاپ ببرم،بین تبلت و گوشی مونده بودم،تبلت جلب توجه میکنه و گرونه و سیم کارتی هاش هم خیلی کم گیر میان و پولم هم بهشون نمیرسید،در آخر ترجیح دادم یه گوشی خوب بگیرم که نیازم رو به لپ تاپ کمتر کنه.و SP برای همین مد نظرمه.خودم هم عشق تفریح و سرگرمی و بازی هستم،واسه همین دسته و گرافیک بالا مد نظرم هست.سونی رو هم بخاطر کیفیتش و عمر بالاش انتخاب کردم.و بدنه ی آلومینیومش چونکه خودم قبلا با W995 و بدنه ی آلومینیومش خاطره ی خوبی داشتم،بخاطر همین رسیدم به SP .
از کیفیت صفحه نمایش هیچ استرسی نداشته باش.چون مطمئنا من برای فیلم و سریال این گوشی رو میخوام بگیرم و مطمئنا به این قسمت قضیه توجه کردم و بخاطر همین SP رو انتخاب کردم.
و این رو بصورت شوخی بهت بگم که کم پیش اومده انتخاب هام اشتباه از آب در بیان :))
------------------------------------------
بگذریم»
1.زاویه دیدش برای یک نفر عالی هست.دقیقا میدونم منظورت چی هست و چون خودم هم مثل شما نمیخوام گوشی رو کج بگیرم،خیالت از این بابت راحت باشه.

2.تراکم پیکسلی بالای 250 ، چشم انسان نمیتونه درکش کنه و فقط زیر میکروسکوپ میتونید متوجهش بشید.
هر گوشی ای دیدید،بالای 250 تراکم پیکسلی داره ، کافی هست.تراکم پیکسلی 250 در چشم انسان = تراکم پیکسلی 9999999 در چشم انسان
(تراکم پیکسلی برای شاخ و شونه کشیدن شرکت ها با هم هست و مثل دوربین،برای تبلیغ گوشیهاشون استفاده میشه)

3.صفحه نمایش TFT اصلا رنگ مُرده نداره.بلکه LED رنگ مُرده میده.
سفیدی تصاویر هم اونجوری نیست که میگن.در زوایای خیلی زیاد ممکنه تصویر سفید تر بزنه.
گوریلا گلس بیشتر تصاویر رو غیر شفاف میکنه.ولی ازونجایی که شما TFT دارید و رنگ ها زنده هستند،گوریلا گلس با TFT همخوانی خیلی خوبی خواهد داشت.همونطور که در Z داشت.

4.تفاوت محافظ صفحات V و SP »
اسکرچ رسیستنس (یا ضد خش) از اسمش مشخصه.فقط قابلیت ضد خش داره.که در موبایل V استفاده شده
ولی Cornin Gorilla Glass اسم یک شرکت هست (که صفحش در SP استفاده شده) که یک سری صفحات بسیار خاصی هستند که قابلیت هاشون اینها هست»
1.بسیار مستجکم تر از محافظ های معمولی
2.محافظ از خش بسیار بالا
3.بسیار سخت (منظور از سخت،یعنی خراش بر نمیداره.خش با خراش فرق میکنه.خش با ناخن و دست بوجود میاد ولی خراش با نوک تیز قیچی و کلید و چاغو و ... بوجود میاد.یعنی در برابر همشون محافظت میکنه)
4.قابلیت بازیافتی بالا (برای محیط زیست و اینجور چیزا)

--------------
خواهش میکنم،سوالی داشتید در خدمتتون هستم!

موفق باشید دوستان.:)

Adrian F در تاریخ : 1392/2/29

سلام پوریا جان ممنون و متشکرم.
آدرین نام مستعار بنده هست.اسم من محسن هست.

بله دقیقا و میدونی مشکل دقیقا از کجا نشآت میگیره؟
TFT
دلیل اصلی که سونی گیر میده به صفحات بسیار پر مصرف و گران قیمت TFT واقعی بودن تصاویر هست.
شما در هنگام کار با گوشی و فیلم و ... حدود 7 ساعت میتونید از این گوشی لذت ببرید ولی لذتی که در دیدن فیلم در صفحه ی TFT هست،محاله در LED باشه.

آقایون خانوما،یک واقعیت هست» صفحات LED مُرده هستن.ولی مصرفشون خیلی کمه.
برای همینه که با نور حداکثر زیر نور آفتاب هم خوب عمل میکنن ولی در عمل مصرفشون خیلی کمتره ولی خب یک مشکلی هم که دارن صفحات مُرده ای بحساب میان.
اینو نه من میگم،نه طرفدار های سونی،این رو میتونید برید در ویکیپدیا مطالعه بفرمائید و توضیحات دقیق و علمیش هم نوشته که چرا اینجوری هست.


و پوریا جان شما هم صحیح میگید،این صفحات TFT شارژ خور هستن و زوایای دیدشون خوب نیست ولی کیفیتشون رو من به LED ها در دیدن فیلم و عکس و ... ترجیح میدم.هرچند چشمای من به LED بیشتر میسازه چون راحت تر میشه توش متن رو خوند ولی فیلم دیدن توی LED واقعا خنده دار هستش.

در مورد اس ام اس و ... بگم که در کار با اس ام اس و ... اگر نور صفحه رو زیر 90% بزارید مثلا 75 ، شما براحتی 12 ساعت کار مداوم رو میتونید داشته باشید.
بنظر من،و برای خود من،عالی هست.چون من شخصا بیشتر از 4ساعت نمیتونم با موبایل کار کنم چون سرم شلوغ هست و نمیرسم،میخوام همون 4 ساعت رو با کیفیت بالا و لذت کامل تجربه کنم.و برای من هر دو روز یک بار شارژ کردن کاملا عاقلانه و قابل قبول هست.

البته اگر خیلی به این مسئله حساس هستید من پیشنهاد میکنم برید صفحات LED رو بگیرید چون مصرفشون کمتره و تو کار با اینترنت و اس ام اس،چشمات رو اذیت نمیکنن.

کلا قراره از گوشی لذت ببرید!هر چی عشقتونه ،بیشتر مد نظرتون باشه.
مثلا پدر من بلک-بری و موتورولا و نوکیا خیلی دوست داره،من فقط سونی و ال-جی دوست دارم،برادرم هم فقط سامسونگ چون بیشتر با GPS حال میکنه و شارژ براش مهمه! الآن هم میخوام بگردم یه موبایل خوب و خوش قیمت از دوبی برای پدرم تهیه کنم.

هر کسی با یک برند حال میکنه!
میخوام بگم زیاد هم به حرفهای من که "SP قوی تره و فلان و اینها" توجه نکنید.مهم ظاهر و راحتی خودتون با موبایل هستش.من وظیفمه اطلاع دقیق بدم،ولی واقعیتش اینه که سلیقه ی مورد نظر شما از موبایل و ظاهر موبایل اصل انتخاب هست.

شرمنده زیاد تایپ کردم!
عزیزی،موفق باشی :)

حسین ق در تاریخ : 1392/2/29

خیلی گلی.راستی اگه زحمتی نیس یه توضیح در مورد مدل سی پی یو ها هم میدی؟مثلا چندتا سی پی یو کوآلکوم که همشون یک گیگاهرتز هستن ولی یه شماره ای کنارشون هست که فرق می کنه.یا مثلا همین firstواکسپریا ال که جی پی یوشون یکیه ولی سی پی یوشون فرق میکنه؟شرمنده سوالام زیاد شد.

علیرضا م در تاریخ : 1392/2/29

سلام
دوستان بدون هیچ تعصب و... وبدون موضوعات تخصصی و با چشم پوشی از موضوع زاویه دید بگین صفحه نمایش این بهتره یا وی؟
منظورم اینه که شما اگه از روبه رو به این دوتا نگاه کنین کدوم مثلا یه فیلمو قشنگ تر نشون میده؟
خواهشن جواب بدید

سید مصطفی ح در تاریخ : 1392/2/29

سلام به همه ی کاربرای عزیز یه سوال داشتم اقا میشه بگید که دوربین و اسپیکر این گوشی از xperia tx ضعیف تره یا قویتر؟من بین این دوتا گیر کردم توروخدا کمکم کنید آقای adrian f میشه شما کمکم کنید؟

سید مصطفی ح در تاریخ : 1392/2/29

سلام به همه آقا من کاربر جدید سایت هستم میخواستم بدونم این گوشی از نظر اسپیکر و دوربین از xperia tx ضعیف تره یا قویتر؟ممنون میشم کمکم کنید بین این دو گوشی گیر کردم

jalal z در تاریخ : 1392/2/29

سلام دوستان .. بودجه من در حال حاضر 1200 هست . می خواستم از شما کمک بگیرم . بهترین گوشی که تو این رنج میتونم بگیرم چیه .. خواهشا کمکم کنین .. برنامه ریزی ام برای خرید تیر ماه هست ..

mohamad D در تاریخ : 1392/2/29

با سلام.
دوستان عزیز من می خواستم بگویم یک گوشی تا یک میلیون پانصد هزار تومان بگیرم .
می خواستم شما من را راهنمایی کنید و به من بگویید که چه گوشی باشد که بتواند فیلم های Full HD پخش کند وبازی های HD را بر گذار کند چیست؟





DR.M.H.Kh

محمد ر در تاریخ : 1392/2/29

آدرین جان تمام نظرات را به غیر از این قبول داشتم.
بابا به خدا قسم قیمت جهانی این گوشی 340 یورو هست.که از v و tx خیلی بالاتره اون وقت شما چطور می گی 800 یا 900 هزار تومان.
یورو الان قیمت مبادله ایش 3200 تومنه.تازه فروشنده هاهم باید یه چیزی توش بخورن.
خیلی بیاد پایین دسته کمه دسته کمش تا سه چهار ماه دیگه قیمتش میشه 1200000تومن.
باور کنید از خودم نمیگم برید به این سایت www.gsmarena.com.
بعد در قسمت سونی گوشی xperia sp را بیارید.بعد اون پایین که
عکس پول کشیده موس را روش نگه دارید قیمت رازده.
این معتبر ترین سایت در مورد موبایل هستش که تمام سایت های
دنیا اخبار را از این سایت میگیرن.

sepehr s در تاریخ : 1392/2/29

ممنون آدرین جان
کلا میشه گفت هر چی رو به جلو میریم شرکتا دارن روی کم مصرف بودن صفحه نمایش و پردازنده کار میکنن!
مشکل اکثر گوشیای صفحه بزرگ همین شارژدهی کمشونه..چون شرکتا تو ی زمانی خیلی خواستن رقابت کنن پردازنده قوی زدن اما با باتری ضعیف! حالا دارن سعی میکنن جبران کنن :)

ebrahim m در تاریخ : 1392/2/29

سلام به دوستان....جناب ادرین اف.......از لحاظ دوربین این گوشی قوی تره یا اکسپریا rey ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

mohsen 2 M در تاریخ : 1392/2/29

سلام بر آقای Adrian F دو تا نظر تخصصی و نظر خودت راجع به دو تا گوشی میخوام بدونم اگه لطف کنی ممنون میشم :
الف) padfone 2 ( البته فقط در مورد گوشیش )
ب ) lenovo K900

بحث مشخصات ندارم فقط عملکردشون نصبت به هم رده ها و بالاتر از خودشون . و عیب های padfone 2
دومی K900 باس چیپستش چنده و در مقابل قیمت 737 دلاریش واقعا چی داره ؟ هر چند فرکانس سی پی یوش عالیه و جوابگوی همه چیز هست ...
گرافیکش مقابل adreno 320 در چه حده ؟

mehdi n در تاریخ : 1392/2/29

دوست عزیز من خودم xperia tx دارم
این cpu که روشه همونیه که روی v سواره سخت افزار t tx v این اخریا البته یکیه

اما دلایل من که سراغ sp نرفتم

وزن بسیار بیشتر از tx واقعا این tx خیلی سبکه
طراحی و خوش دستی کمتر sp واقعا tx گوشی خوش دستیه احساس نمیکنی یه اسمارت فون دستته
ضخامت زیاد sp گوشی sp اصلا نازک نیست
حافظه داخلی 8 gig
تا جایی هم که میدونم قطب نما نداره ولی مطمین نیستم
اینم بگم زمانی که میکرو sd میذاری تو گوشی برای افزایش نصب برنامه که اون 6 gig جبران بشه
نمیشه برنامه روش نصب کرد در واقع با برنامه app to sd pro هم mcsd رو به عنوان یه حافظه نمیشناسه که بریزی اونجا در نتیجه به خود همون 6 گیگ میشه انتقال داد اونم بعضی برنامه ها
پس اگه کسی بخواد زیاد برنامه نصب کنه به احتمال زیاد به مشکل برخورد میکنه

cpu tx با sp فرق چندانی نداره 200 MHz زیاد فرقی نداره چون حافظه کش و معماریشون یکیه
فقط gpu sp واسه بازیهای سه بعدی بهتر عمل میکنه. البته gpu این tx هم راحت تا سه سال دیگه جواب میده

اما برتری sp به نظر من باتری ی ی ی ی ی ی ی ی ی !!!!!!!!! باتریش معرکه است
یکیم اینکه 2013 است راحت تا اندروید 5 میره
اگه من بخوام طرف sp برم فقط بخاطر باتریشه ولی خوب از طراحی و سبکی و خوش دستی این tx هم نمیتونم دل بکنم






sanaz g در تاریخ : 1392/2/28

ممنون adrian خیالم از بابت باتری راحت شد
فقط میمونه دوتا مسءله
کیفیت صفحه نمایش و استحکام

ویژگی که شمارو به این گوشی جذب کرده چیه؟

درباره زاویه دید بگم که من که قرار نیست از بغل با گوشیم بازی کنم یا گوشیو کج بگیرم فیلم نگاه کنم!!!
ایا مشکل زاویه دیده sp در حالت نرمال و عادی واسه فیلم بازی اس ام اس اذیت میکنه؟گوشیه خودم سامسونگه tft هم هست هرچی کجش میکنم نمیفهمم زاویه دید داره نداره!!!!!!:)
کیفیتش اندازه v هست؟
دوستان میگن که رنگا توی sp به سفیدی میزنه و مردست
ایا دلیلش استفاده از گوریلا گلس هست؟چون توی v یه چیزه دیگه استفاده شده
و اینکه تراکم پیکسلی v بیشتر از sp هست کیفیت v بهتر نیست؟
ببخشی زیاد سوال میپرسم :)

pooria p در تاریخ : 1392/2/28

یادمه 2سال پیش که اکسپریا نئو داشتم(الان اکسپریا اس ال دارم) یه عزیزی بود تو بخش نئو تو همین سایت به نامه محمدحسن.. که مثل adrian جان جواب همه رو به صورت کامل و جامع میداد... محمد حسن اگه تصادفا به اینجا سر زدی و این متنو خوندی بدون ما به یادت هستیم...بگذریم...
آقا adrian (اسم اصلیت هست؟یا نام مستعاره؟)در کل دوست دارم نظرت درباره باطری این گوشی رو بدونم...در درجه اول endurance rating این گوشی عدد وسوسه کننده ی 51 ساعت هستش! ولی اگه به دیگر تست ها نگاه کنیم میبینیم که مثلا مدت زمان پخش ویدیوی ممتد یا مدت زمان وب گردی همچنان در مقابل رقبای پلاستیکیه سامسونگیش! کمی پایینه.... ولی خب مدت زمان مکالمه 3g نزدیک 20 ساعت هستش که رقبا رو میکنه تو قوطی.... ولی خب چه فایده برای یکی مثل من که 90% ارتباطاتش با اس ام اس و ایمیل و شبکه های اجتماعی هست این بدرد نمیخوره...حالا به نظرت باتری این گوشی میتونه ما رو روسفید کنه؟؟؟

alireza a در تاریخ : 1392/2/28

باریکللا اصلا شیفته ی همین پیش بینیاتم .....
پ.ن :من نظر نمیذاشتم ولی دورادور نظرات رو می خوندم ..... فقط می تونم بگم دمت گرم

Adrian F در تاریخ : 1392/2/28

امیر جان من نگفتم که Xperia L در همه حالات از TX قوی تره ، و منظورم از قدرت یعنی "سخت افزار" نه بقیه ی عوامل مثل دوربین و ...

TX از چیپ ست MSM8260A استفاده میکنه و ما هیچ موبایل TXـی نداریم که از چیپ ست دیگه ای استفاده کنه.
قدرت سخت افزاری Xperia L از چیپ ست بسیار مدرن 8230 اسنپ دراگون 400 استفاده میکنه که سخت افزار بروز تری بحساب میاد و بازدهی بهتری داره.
از طرفی گرافیک Xperia L با قدرت 19.2 میلیارد محاسبه ، بسیار قوی تر از گرافیک Xperia TX با قدرت 12.8 میلیارد محاسبه هستش.و سی پی یو Xperia L مثل اینکه در فرکانس 1.4 دو هسته ای کار میکنه نه در 1 .چیپ ستش که اینو میگه!
گرافیک SP هم با قدرت 51.2 میلیارد حدود 4 برابر قوی تر از گرافیک Xperia TX هستش.

در مورد شیک ترین موبایل های سونی،خود سونی موبایل های Xperia J و Xperia E و Xperia L رو جزو موبایل های اصیل و شیک خودش میدونه و طراحی اصلی زیبایی سونی توی این 3تا موبایل هستش.
ولی منظورم این نیست که TX زشته،بلکه بسیار خوش استیل تر از V و SP هست و من اینو قبلا گفتم.

بقیه ی صحبت هاتون هم درست هست و بهت حق میدم.هرچند بایستی قبول کرد که با وجود V و SP انتخاب TX خیلی بصرفه نیست!
در هر صورت سلیقه ای هستش و سلیقه شما هم محترمه!!!!

سوالی هم داشتی من در خدمتتم عزیز!
قربانت برم.

Adrian F در تاریخ : 1392/2/28

خبر گفته که»
برخی کاربران گزارش دادند که برخی مواقع وقتی تلفن رو بر روی سطح صافی قرار میدن تاچش بخوبی عمل نمیکنه

که چند نفر هم زیر خبر گفتن که ما SP داریم و چنین مشکلاتی نداشتیم.


یکی هم در زیر خبر گفته من خودم S دارم وقتی با شارژر غیر استاندارد شارژش میکنم این شکلی میشه :))

موفق باشید.

محمد حسین ا در تاریخ : 1392/2/28

http://www.gsmarena.com/sony_xperia_sp-review-924p5.php
برید نگاه کنید و مجذوب این گوشی بشین من میخواستم اس 3 یا وان ایکس بگیرم نظرم کاملا عوض شد!

Adrian F در تاریخ : 1392/2/28

سلام سپهر جان.
یک مقایسه ی سخت افزاری ساده میکنم بین Xperia SP با +HTC One X

سی پی یو HTC حدودا 50% بیشتر از SP پردازش میکنه
گرافیک SP حدودا 310% بیشتر از HTC پردازش میکنه

رم SP حدودا 25% سریعتر از رم درون HTC هست. ولی هر دوشون حجمشون 1 گیگابایت هست.

باتری SP برابر 51 ساعت
باتری HTC برابر 44 ساعت

صفحه نمایششون هم تقریبا شبیه به هم هستن،هر دوشون از نوع LCD هستند و HTC از تکنولوژی Sup.er LCD 2 هست و SP از تکنولوژی TFT سونی هستش.

قیمت +ONE X حداقل 1600 هست.
قیمت SP در حال حاظر حداقل 1300 هست.

موفق و سلامت باشید :)

Adrian F در تاریخ : 1392/2/28

نه تخصص خاصی نمیخواد برای باز کردن باتری،شما با یک عدد پیچ گوشتی براحتی میتونید 2پیچ کناری رو باز کنید و باتری رو عوض کنید.

وقتی میگن باتری REMOVABLE نیست،منظور این نیست که نمیشه عوضش کرد،منظور اینه که نمیشه براحتی خارجش کرد بلکه درون موبایل جا سازی شده.
و یه خوبی ای که داره اینه که وقتی موبایل بخوره زمین،دیگه پخش نمیشه!!! که بخواید باتری رو بزارید سر جاش و دیگه باتری صدمه نمیبینه!
از طرفی هم درسته که وزنش زیاده و بخوره زمین ممکنه داغون بشه ولی بدنه آلومینیومش به مستحکم بودنش خیلی کمک میکنه!!!!!

من خودم تا الآن هر چی موبایل داشتم،فکر میکنم فقط یک بار K800 بود که باتریش رو عوض کردم بقیه ی موبایل هام حتی یک بار هم باتریشون رو عوض نکردم
من W995 داشتم ، اون هم بدنه تمام آلومینیوم بود!!! نزدیک به 4ساله ( حتی هنوز هم دارم و از موزیکش استفاده میکنم بخاطر کیفیت صدای بینهایت عالیش) هنوز که هنوز هست باتریش داره بدون مشکل کار میده! و جالبه بدونی که چندین بار مثل چییییی خورده زمین!ولی آخ نگفته،فقط یکم لب پر شده و یکم رنگ لبه هاش رفته،ولی ضربات رو به خوبی تحمل کرده (قربون موبایلم برم که اینقدر قوی ـه ! :D )

میخوام بگم اصلا استرس اینکه باتری رو بخواید عوض کنید و ... نداشته باشید.

میگم که»
اگر هر روز یکبار FULL شارژ کنید،2سال باید اینکارو انجام بدید تا باتری نیاز به تعویض پیدا کنه!!!!

-------
خواهش میکنم،اگر سوالی رو جواب میدم بدونید که وظیفم هست و بینهایت خوشحال میشم بتونم کاری انجام بدم.
-------

ممنون از دوستان بابت لطفشون به من.شرمنده میکنید. 3>

Adrian F در تاریخ : 1392/2/28

1,350,000 تومان
فروشگاه سانتک (تهران)
به روز رسانی : 1 ساعت پیش
توضیحات : 66486618~44486673 | WWW.SUNTECH.IR |


در عرض 2 هفته،300 کاهش قیمت.

2هفته دیگه،به همون قیمتی که گفتم (1100 تا 1150 ) میرسه.

3ماه آینده دقیقا مثل سرنوشت Xperia V میشه که با قیمت 1800 وارد شد و بعد از سه ماه (الآن) با قیمت 1100-1200 بفروش میرسه.
3 ماه آینده قیمت Xperia SP بایستی بین 800 تا 900 باشه.


موفق و سلامت باشید دوستان گل. :)

Adrian F در تاریخ : 1392/2/28

مبین جان،بستگی داره از چه لحاظ بخواید؟
بصورت کلی؟
"بله SP بهتر از همشون هست."
بترتیب قدرت سخت افزاری»
SP.1
V.2
TX - T.3
موفق باشید!

امیر فف ع در تاریخ : 1392/2/28

دوستان شما چرا فکر میکنین xperia L از tx قویتره؟ آقای adrian F از شما بعیده!!!!!!!!

tx دوربین 13 داره صفحه نمایش فوق العاده ای داره. تازه دو هسته ای 1.5 گیگاهرتزه!!!!

این tx ها که به تازگی تولید میشن از msm8960 استفاده میکنن که از نوع xperia v هست.

به نظر من xperia tx از xperia sp هم بهتره.( به جز باتری و cpu).طراحی tx خیلی زیبا تر وشیک تره.دوربین اولیه و ثانویه ی tx خیلی با کیفیت تره. صفحه نمایش tx خیره کننده است. حافظه ی داخلی tx بیشتره......

ولی مهم اینه که هرسه گوشی محصول شرکت سونی هستن!

خداحافظ

MORTEZA M در تاریخ : 1392/2/28

دوستان اینگوشی خیلی ضخامتش کلفته 1سانتی متر،اوووووففففف خیلی گوشی های از این باریکتر هستن مخصوصا که وزنشم 155گرمه خیلی تپل مپله من اگه بودم نمیخریدم

Adrian F در تاریخ : 1392/2/28

سلام رسول جان.
متشکرم دوست گلم :)

چشم حتما توضیح میدم»

RAM رو در پایین توضیح دادم،ولی بیشتر هم میگم.

RAM در واقع شاه راه اصلی بین تمامی قطعات کامپیوتر هست.
یعنی RAM دقیقا بین هارد داخلی،و سی پی یو و گرافیک و مانیتور و کارت حافظه ها و USB ها و ... قرار داره.

یعنی این شکلی»
HDD -------- RAM ---------------------------- CPU
CD/DVD ------- RAM ---------------- CPU & Graphic
MONITOR ------- RAM ---------------------- GRAPHIC
HDMI ------- RAM ------- GRAPHIC & MONITOR

خیلی واضح هست که اگر شما سرعت رم خوبی داشته باشید،اول از همه میتونید چندین کار رو با هم انجام بدید و دوم از همه سرعت شما بکلی افزایش پیدا میکنه.
ولی همونطور که گفتم مقدار حافظه ی RAM تا 4 گیگابایت برای لپ تاپ و تا 6 گیگابایت برای کامپیوتر،کاملا عالی هست و بیشتر از اون "مگر اینکه نیازتون باشه" مهم هست.
ولی سرعتر رم هر چی بیشتر،بهتر!

ولی ROM بحثش کاملا فرق میکنه با RAM !
آقا، بایوس (BIOS) میدونید چی هست؟
چیزی که درون اون اطلاعات مهم سخت افزار نوشته شده که سالی یک بار هم اطلاعات عوض نمیشن.
BIOS در واقع یک ROM هست.

ROM یک حافظه ای هست که محتویات داخلش تقریبا عوض نمیشن و تغییر نمیکنن،مثل یک سری اطلاعات محرمانه از سیستم عامل.
و در واقع مثل یک HARD میمونن که در برابر تغییرات ناگهانی و پاک شدن سیسم عامل،محافظت میکنن.

و در واقع ROM کارایی خاصی نداره.فقط یکجور محافظت کننده از اطلاعات محرمانه دستگاه هست.

ولی یک مدت مُد شده بود که از ROM برای ذخیره کردن برنامه ها و بازی ها و سیستم عامل ها استفاده میشد.

در واقع شما میتونید اینجوری نتیجه گیری کنید که یک ROM همون SD CARD یا MEMORY CARD یا HARD DISK هست که تفاوتش با بقیه اینه که "کمتر تغییر پذیر هست و بیشتر برای اطلاعات مهم و سیستم عامل و نرم افزار و ... استفاده میشه نه برای ذخیره کردن عکس و فیلم!!"

کلا ROM زیاد مهم نیست،قبلا شاید 30 سال پیش از ROM بجای Hard DISK استفاده میکردن و در موبایل های قدیمی تر،ولی چون سرعت کمی داره و گران هست و نمیشه مثل یک حافظه ی خوب ازش استفاده کرد،رو به منسوخ شدن هستش.

ولی BIOS که شبیه به یک ROM هست همیشه وجود داره.
همیشه نیازه که شما یک لیست کاملی از کارمندهای شرکت رو با اطلاعات دقیقشون درون گاوصندوق نگه دارید!

موفق و سلامت باشید!

سوالی داشتید در خدمتتونم عزیزان.

Adrian F در تاریخ : 1392/2/28

سلام و متشکرم هم از شما پوریا جان و هم از دوستان عزیز و گل.
وظیفست عزیز من،نشستم یه جا و یه چیزای کوچولویی میدونم و سعی میکنم با دوستان به اشتراک بزارم.

شرمنده اگر ایرادی در اطلاعات بوده چون من خدا نیستم قطعا اشکالاتی هم در صحبت هام هست (شکلک خود-پایین پنداری!)
:))

بله پوریا جان،من خودم Xperia SP مد نظرم هست.
بصورت خیلی دوستانه عرض کنم که چونکه صفحه نمایش برای من بینهایت مهم نیست و صدای اسپیکر برام اهمیت چندانی نداره و خودم دوربین فیلمبرداری دارم،نیازم به این 3مورد کمتر از دوستان دیگه هست و در بین تمامی موبایل های دنیا، ایکسپریا اس پی تمام نیاز های من رو برآورده میکنه.
حالا ممکنه دوستان دیگه ای باشن که صفحه نمایش براشون اولین و مهم ترین انتخاب باشه ولی زوایای دید SP عالی نیست و ممکنه اذیتشون کنه.یا اینکه چشماشون به TFT نسازه.

برخی هم هستند که بیزنس-من هستن (!) و صدای اسپیکر و زنگ موبایل براشون شدیدا اهمیت داره.

برخی هم هستند که دوربین براشون بسیار مهم تر از خود موبایل هست.

هر کسی انتخاب خاص خودش رو داره ولی شرایط من برام Xperia SP رو بیشتر از بقیه ی موبایل ها خاص کرده.

ممنون و متشکرم! عزیزید.

رضا ا در تاریخ : 1392/2/28

صفحه نمایش این گوشی مشکل پیدا کرده
نمی دونم کجاش
http://www.xperiablog.net/2013/05/17/some-xperia-sp-units-suffering-from-display-glitch/

Adrian F در تاریخ : 1392/2/28

سلام سجاد عزیز.

بله،شما فقط به Chipset نگاه کن.
و بعد بیا به سایت پایین»
http://en.wikipedia.org/wiki/Snapdragon_(system_on_chip)
و دنبال چیپ ست مورد نظرت بگرد.
مثلا مشخصات مدل MSM7227A
45 نانومتری ساخته شده
معمولا 1 عدد Cpu CortexA5 دارن که روی فرکانس 1گیگاهرتز کار میدن
بعد هم در مورد Adreno 200 گفته
و در ستون بعدیش دقیقا ذکر کرده که سرعت Ram برابر 200 مگاهرتز و از نوع DDR1 هستش.

برای تمامی موبایل های دیگه هم همینجوری هست.
مثلا »
MSM8260
نوشته که Single Channel یعنی 1کاناله و با سرعت 500 مگاهرتز

یا MSM8960 که در موبایل Nokia Lumia 925 هم قرار داشته»
نوشته Dual Channel یعنی 2کاناله و با سرعت 500 مگاهرتز،یعنی از قبلی 2برابر سریعتر هست.

و ... !

البته لیستش کامل نیست،ولی از مدل های بالا و پایینش راحت میتونی نتیجه گیری کنی.
لیست موبایل هایی که چه نوع چیپ ستی هم دارند کامل نیست.


برای چیپ ست های Exynos و Tegra بحث متفاوت هست.
چیپ ستی که در بالا بهت دادم از نوع QUALCOMM هستش.

موفق و سلامت باشی! :))

Adrian F در تاریخ : 1392/2/28

نسبت به موبایل های دنیا»
-سنگین وزن هست
-زوایای دید صفحه نمایش ، عالی نیست
-صدای اسپیکر بلند نیست

در بقیه ی موارد نسبت به یک Mid-Range هم رده،هیچ مشکلی وجود نداره.

موفق و سلامت باشی!

Adrian F در تاریخ : 1392/2/28

سلام و متشکرم!لطف دارید...

در مورد سرعت بگم که وقتی RAM بکار رفته درون SP و TX و V هیچ فرقی با Xperia Z ندارن،مطمئن باش سرعتت کم نمیشه و هنگ و تاخیر نداری!خیالت راحت از این بابت.

دوم اینکه در مورد دوربین بگم که Xperia V و Xperia TX دوربین "عکسبرداری" بهتری دارن.
ولی Xperia SP دوربین فیلمبرداری بهتری داره.چرا؟ چون از قابلیت HDR بهره میبره که توی نور کم بهتر عمل میکنه و لنز دوربین Xperia SP لنز EXMOR هستش.
هر چند کلا در دوربین Xperia V یک مقداری بهتر هستش ولی در کل ،دوربین Xperia SP هم قابلیت های خاص خودش رو مثل HDR و قابلیت عکسبرداری در حین فیلم (با 1 مگاپیکسل!ولی بهتر از هیچی هست) رو داره.

اگر بینهایت حساس هستی به دوربین،پیشنهادم موبایل Xperia V هست.

سوم در مورد عمر طولانی ، وقتی برند معتبر و با کیفیت سونی مد نظرتونه،حداقل عمر رو 3 سال در نظر بگیرید.مطمئن باشید چون من تقریبا 10-12 جنس از سونی داشتم که خیلی کم بخوام حساب کنم،عمرشون زیر 4-5 سال نبوده.

و در کل بگم»
سخت افزار Xperia SP بهتر از Xperia V هست
Xperia V هم بهتر از Xperia TX

ولی شکل ظاهری Xperia TX از همشون به نظر من قشنگ تر هستش
ولی امکانات جدید و کیفیت ساخت Xperia SP هم عالی هست
از طرفی Xperia V هم ضد آب و ضد گرد و خاک و گوشی عُمری ای هستش.

اگر خیلی اهل بازی های مدرن و دسته ی بازی و ... نیستی،پیشنهادم گوشی عُمری Xperia V هست.
اگر یک گوشی اهل بازی های HD با امکانات مدرن و بسیار با کیفیت و اندروید ورژن جدید میخوای Xperia SP انتخاب بهتری هست.
اگر ظاهر خیلی واست اهمیت داره و از یک گوشی انتظارات عجیب و غریب نداری،مطمئنا TX هم تمام نیازهاتون رو برطرف میکنه.ولی نمیتونم ضمانت کنم که تا 3سال آینده همه ی رم افزار ها و بازی ها رو اجرا کنه.

موفق و سلامت باشید :)

علیرضا م در تاریخ : 1392/2/28

سلام
ترسم فقط از دوربین این گوشیه....
دوربینش خوب باشه شکی در خریدش ندارم
دوستان اگه اطلاعاتی در مورد برتری دوربین این گوشی یا چمیدونم یه چیزی که درمورد دوربینش به ما امید بده دارین در اختیار ما هم بزارین ممنون میشیم

Adrian F در تاریخ : 1392/2/28

بله حسین جان...دقیقا من هم مثل خودتم.میدونم چجوری ان ولی اعتمادی ندارم!
شرمنده روی گل هووایی هم هستیم :D

سخت افزار HTC First دقیقا با سخت افزار Xperia L یکی هستش.
سخت افزار این دو تا از چیپ های جدید 400 بهره میبرن که اینطور بیان شده که بسیار کم مصرف هستند.
یک گرافیک در حد 20 میلیارد محاسبه ای دارند و یک سی پی یو در حد 10 میلیارد محاسبه ای.
بسیار مناسب برای کارهای عادی.حتی بسیاری از بازی های مدرن رو تا یک سال آینده ساپورت میکنه فقط توی پردازش تصاویر FULL HD یک بازی سنگین،کم میارن.وگرنه توی اجرای فیلم های FULL HD مشکلی ندارن و سخت افزار بسیار مناسبی هستند.
HTC FIRST هم از تکنولوژی Sup.er LCD بهره میبره که ساخت شرکت جدید S-LCD Corporation هستش و خوبی هاش اینها هستن»
-کم مصرف تر
-زیر نور آفتاب بخوبی عمل میکنه
-بخاطر توانایی تولید تصاویر لبه دار تر (Sharp) خواندن نوشته ها راحت تر هست

موفق باشی عزیز :)

Adrian F در تاریخ : 1392/2/28

سلام امیرحسین جان!متشکرم»
1-بله.
بصورت کامل (لازمه بدونی از جمله معدود موبایل هایی هست که تمامی شبکه های جهان از 1g بگیر برو تا 4g بصورت کامل در هر نسخه از موبایلهاش،ساپورت میکنه.به موبایل های این شکلی میگن World Mode )

2-خیر.
هیچ دستگاهی در دنیا و نه در آینده نمیتونه بازی های Ps3 رو اجرا کنه و دلیل هم داره "نوع پردازش Ps3 با تمامی PC ها و موبایل های حال حاظر متفاوت هست."حتی دستگاه Plsyatstion 4 هم توانایی اجرای بازی های Ps3 رو نداره.یعنی نمیتونید مثل بازی های Ps1 که توسط Ps2 بازی میشدن اجراشون کنید.

3-مستقیما MINI HDMI نداره!بلکه کابل MHL میخوره.
کابل MHL تقریبا همون HDMI هست با این تفاوت که بجای اینکه دو سرش HDMI باشه،یک سر مایکرو USB هست که میخوره به موبایل و یک سر دیگه HDMI هست.به این کابل ها میگن MHL .فکر میکنم بایستی تهیه اش کنید.

موفق و سلامت باشی :)

sanaz g در تاریخ : 1392/2/28

ممنون GR P
نه عزیز اصلا واسم اهمیتی نداره که ps3 اجرا کنه همینجوری جالب بود واسم بدونم!!!!
منم مثله خودت صفحه نمایششششش خیییلی واسم مهمه و پردازنده قوی.واسه بازیای HD و فیلمای HD و اینکه صفحه واقعا صفحه ک کیفیتش خیلی مهمه
اگه یادت باشه شماروهم متقاعد کرده بودن با فیلم و عکس که صفحه SL از V بهتره که رفتی واسه خرید SL که بعدش برگشتید و قصدتون V شد.
روی کاغذ مسلما SP از V سر تره.بیشتر صفحش مهمه واسم که HD و خوب جواب بده
و بعدشم استحکام!!!!!
\\\\ گوشی از دستم زیاد زمین میخوره ////
:)

Mobin Z در تاریخ : 1392/2/28

Adrian F سلام.
میخواستم ازتون بپرسم بین گوشی های T و TX و V و SP کدوم از همه بهتره؟
ممنون میشم فقط در یک کلمه جوابمو بدید.

sanaz g در تاریخ : 1392/2/28

ممنون adrian
چقد اطلاعاتت خوبه...خوش بحالت
من tft رو بیشتر میپسندم طبق گفته شما،چون بیشتر بازی میکنم و فیلم میبینم
-----------------------
پس ینی کیفیت صفحه اس پی با وی یکی هست حتی بهتر از وی،درسته؟
----------------------
ps3 که ندارم اما بازم خیلی حرفه که میشه به اس پی وصلش کرد و بازی.قدرت خیلی بالایی میخواد که اینکارو انجام بده.
-----------------------
خیلی ممنوووون از وقتی که واسه کاربرا میزاری و اطلاعاتتو در اختیارشون میزاری :)

sanaz g در تاریخ : 1392/2/28

ممنووون
مسلما دوست ندارم بترکه گوشیم!!!
اینجور که شما فرمودید و من برداشت کردم باتری اس می باتری خوب و به روزی هست
حالا مسءله اینجاست،باتری اس پی که قابل تعویض نیست تدسط کاربر مشکل ایجاد نمیکنه ایا؟

علی رضا ا در تاریخ : 1392/2/28

و یه چیز دیگه...
با توجه به اومدن SP ، میشه V رو یه گوشی مرده به حساب آورد؟ (چون همه جوره ازش سره)
و اینکه من نهایتا1300 خواهم داشت،بهترین انتخاب الان چیه؟
فکرنکنم از این ارزون تر بشه.. ولی (در حالت ایده آل) میتونم یه sp بخرم؟

mohsen 2 M در تاریخ : 1392/2/28

SP با tx , v , ion و ... فرق داره و سرعتش با وجود دو هسته ای بودن در حد Z هست فقط عیبش در دوربینشه که 8 مگاپیکسله .

برای سرعت کاری باید اول به نوع چیپست و فرکانس باس اون بعد به فرکانس سی پی یو و بعد تعداد هسته بعد به میزان رم و فرکانس اون و در آخر کار به نوع چیپ گرافیک توجه کرد.

در Sp و Z چون از یه چیپست با فرکانس باس یکسان استفاده شده باعث میشه سرعتشون تقریبا برابر باشه فقط Z وقتی برنامه یا چند برنامه سنگین را اجرا کنی به دلیل تعداد هسته بیشتر سرعت و کارایی بهتری خواهد داشت .

حیف که سونی یه دوربین [به درد نخور] برای این مدل گذاشته و کاش رم دو گیگ داشت حیف برای این سیاست های موزیانه ....

علی رضا ا در تاریخ : 1392/2/28

توی GSMArena بنچمارک هاش رو ببینید!
کولاک کرده بعنوان یه دو هسته ای!

ولی خداییش با این هیبت، ضایعست یکم که دو هسته ای باشه:دی
با این رنج قیمت، خب میریم نکسوس میگیریم :S

کاش مثل V و TX که دو مدل کوچیک و بزرگن، یه مدل از همین هم بود که کوچیکش بود :)
دلمون به Xperia L خوش بود که نیومده گند زد باو:دی

کسی یه دو هسته ای قدر ، و کوچیک سراغ نداره؟

sepehr s در تاریخ : 1392/2/28

دوستان خسته نباشید با نظرای مفیدتون! (مخصوصا شما دوست عزیز)
اگه به جای این بریم +htc one x بخریم بهتر نیست؟؟
حداقل مثل این گوشی در رده متوسط رو به بالا نیس..قیمتشم که تقریبا همینه!

Rasool H در تاریخ : 1392/2/28

آقا دمت گرم، واقعا کف کردم واسه این توضیحاتی که دادی، من خودم یه مدت میومدم توی این سایت و هر چی در مورد سخت افزار گوشیها میدونستم در اختیار بقیه دوستان میذاشتم جوری که همه ازم تشکر میکردن به خاطر اطلاعاتم ولی هیچ کدوم اینقدر دقیق و با جزئیات عالی نبودن
واقعا تحسین داره چون خیلی ساده ولی کاملا دقیق توضیح دادید

حالا که زحمت کشیدید میتونید یه لطفی بکنید و بهم بگید کار اصلی Ram چیه؟ و فرقش با ROM چیه؟
میدونم که رم هم خوندنیه هم نوشتنی ولی رام فقط خوندنیه ولی اطلاغت دقیق از نحوه عملکردشون و وظیفه اصلیشون ندارم، اگه میشه اینم مثل قبلی خیلی واضح و ساده بگید بخدا ممنون میشم

منتظرتم داداش گلم، خیلی دوست دارم

pooria p در تاریخ : 1392/2/27

اقای adrian از مطالب شما بسی لذت بردیم... نمیدونم گوشیت الان چیه ولی انصافا لیاقتت بهترین های بازار هستش....شما هم مثل ما میخواین در آینده sp بگیرین؟

Adrian F در تاریخ : 1392/2/27

شرمنده یادم رفت بگم»
باتری SP از نوع یون لیتیوم هستش.
تمامی سری موبایل های سونی و اکثر موبایل های سامسونگ از این سری هستند
فکر میکنم فقط اپل باشه که ازین نوع باتری استفاده میکنه.
در موردش بیشتر میخونم ببینم چی به چی هستن...

ممنون.

Adrian F در تاریخ : 1392/2/27

این دستگاه رزولیشین تصویرش 1280 پیکسل در 720 پیکسل هست.
با ضرب کردن،میشه فهمید حدود 1 مگاپیکسل.
به 1 مگاپیکسل میگن " Standard HD " یا " HD Ready " .

و به صفحه های 1920 در 1080 میگن " Full HD " که حدود 2 مگاپیکسل هست.

مثلا فیلم برداری Xperia SP با سرعت 30 فریم بر ثانیه و در رزولیشین 1080 هستش.
یعنی در هر ثانیه 30 عدد عکس با کیفیت 2 مگاپیکسل از جلوی چشمای شما رد میشه که شبیه به فیلم میشه.

«صفحه نمایش Xperia SP در واقع HD Ready هست.»

Adrian F در تاریخ : 1392/2/27

خب چون کامل میخواید،کامل توضیح میدم،خودتون قضاوت کنید کدوم خوبه؟کدوم بده؟! »
نکته»
یک باتری خوب،باتری ای هست که بتونه ولتاژ رو در یک عدد خاصی نگه داره تا کارکرد کل دستگاه و Cpu و نور صفحه و .... همگی ثابت باشن.
مثلا بتونه ولتاژ 3.7 تا 4 رو همیشه نگه داره و بعد یهو خاموش بشه و نیاز به شارژ پیدا کنه.نه اینکه از ولتاژ 4 شروع کنه به کار و بشه 3 و 2 و در ولتاژ 1 یهو خاموش بشه.چون از ولتاژ زیر 3 یا زیر 3.7 دیگه دستگاه شما اصلا کار نمیده!برای همین مهمه که ولتاژ با آمپر (برق) طوری تنظیم بشن که همیشه بین 3.7 تا 4 بمونن.

باتری های یون لیتیوم»
از یک مایع برای انتقال و ذخیره برق استفاده میشه.

خوبی ها:
-این باتری ها،در هر نوع سایزی ساخته میشن،سبکن و خطراتی رو بوجود نمیارن
-اگر بیش از حد شارژ بشن،قابلیت "خود خاموشی" دارند که باعث ترشح مواد سمی از باتری نشه
-حداکثر 10% شارژ رو در هر ماه (اگر کار نکنید) هدر میدن که از بسیار باتری های دنیا بهترن
-هنگام کار،طوری طراحی شدند که وقتی ولتاژ باتری داره کم میشه،بجاش برق بیشتری (آمپر) به دستگاه میرسونن که دستگاه عملکرد خودش رو با ثبات بسیار بهتری در ولتاژ ثابتی داشته باشه و یهو خاموش یا گیج و منگ نشه!

عمرشون بین 400 تا 1200 بار شارژ کردن هست. (اگر بگیم هر روز یکبار شارژ کنید که خیلی هم زیاد هست،میشه بیش از 1 سال تا 3سال)

بدی هاش»
-عمرشون بین 400 تا 1200 هست که در مقابل یون پلیمری کم تر هست.
-در دماهای بالای 60 درجه،حدود 60% از باتری در ماه مصرف میشه (بدون کار کردن،فقط اگر در دمای بالا باشن،خودشون رو خالی میکنن)

----------------------------------
باتری های یون پلیمری:
بجای اینکه از یک مایع استفاده بشه،از یک جامد پلیمری برای انتقال و ذخیره ی برق استفاده میشه.

خوبی ها»
-عمر بیش از 1000 بار ،چیزی بین 2 تا 3 سال کارکرد کامل
-دما تاثیر بسیار کمتری در اونها داره
-در هر ماه فقط 5% شارژ خالی میکنن (در حالت بدون استفاده)

بدی هاش»
-در هنگام "بیش از حد شارژ کردن" احتمال سوختن و یا ترکیدن باتری هست.برای همین شرکت های سازنده از یک آداپتور خاص که خودش برق رو قطع کنه استفاده میکنن.
اگر از آداپتور های غیر استاندارد یا چینی یا دستگاه های مشابه دیگه براشون استفاده کنید و بیش از حد شارژش کنید احتمال داره منفجر بشن.
-ضربه به باتری شدیدا در عملکردشون تاثیر میزاره
-وقتی ولتاژ باتری از یه حدی کمتر بشه مثل باتری های یون لیتیوم نمیتونه برق (آمپر) بیشتری برسونه و در جا دستگاه رو خاموش میکنه
-اگر وقتی ولتاژ به زیر 3 برسه،دستگاه باید اتوماتیک باتری رو خاموش کنه چون اگر زیر ولتاژ 3 شروع کنه به استفاده از باتری،امکان دارد که باتری برای همیشه زیر 3 ولت کار کنه و با شارژ کردن هم به ولتاژ بالای 3 نرسه و هیچوقت با دستگاه هماهنگ نشه و در واقع "بدرد نخور بشه" .

------------------------------------------------------------------------------
خب خیلی جرات میخواد که باتری یون پلیمری داشته باشید و شارژر دوستتون رو قرض بگیرید که شارژش کنید!
یوقت دیدید،ترکید :)

حداقل خوبی یون لیتیوم،کارکرد متعادل در عین ایمنی هستش.
و خوبی بزرگ یون پلیمری عمر بسیار بهترشون هست.

انتخاب با خودتون»
اهر 2سال یک باتری نو خریدن؟!
یا
ترکیدن؟!!؟

:))
-----------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------
موفق و سلامت باشید دوستان.ببخشید اگر اشتباهی بود

Adrian F در تاریخ : 1392/2/27

آره چکش کردم.قبلا خونده بودمش!توی Xperian.ir نوشته شده بود.

صفحش خوبه،موتور براویا 2 رو داره و تکنولوژی ساختش دقیقا با Xperia V یکی هست پس دلیلی نداره ازش بدتر باشه.
اینکه چندنفر بگن بده یا خوبه با اینکه هنوز دستشون نگرفتن و فقط از عکسها این حرف رو میزنن،قابل اعتماد نیست.
بزار یه چیز ساده ای در مورد کاربران موبایل بگم (در مورد صفحه نمایش»)
ما 2 نوع صفحه نمایش داریم»
1.Amoled
2. TfT

Amoled صفحه نمایش با رنگ پس زمینه ای مایل به آبی هستش،معروف به صفحه نمایش مُرده.بینهایت مناسب برای خوندن نوشته و کار با Message و اینترنت.
TFT صفحه نمایش با رنگ پس زمینه ی بسیار روشن (مظورم رنگ های قرمز و زرد و نارنجی هست) و بینهایت مناسب برای عکس و فیلم و بازی

من شخصا چشمام به Amoled بیشتر میسازه تا TFT ولی وقتی توی LED یک فیلمی رو میبینم،خداییش حالم گرفته میشه.خیلی فیلم رو مُرده نشون میده.
الآن تلویزیون 32 اینچ سونی مال 5 سال پیش دارم که صفحه نمایشش LCD (همون تکنولوژی TFT هستش) هست،هر کسی میاد میبینش میگه فیلم دیدن توی این صفحه نمایش صد شرف داره به خونه ی من و فلانی و ... .
چرا؟
چون اونها تلویزیون های LED دارند.

تفاوت LED با LCD دقیقا توی همین موضوع هست.بستگی به روحیاتتون داره و اینکه برای فیلم و بازی و عکس میخواید یا برای اینترنت و کتاب خوانی و ...

این جملات بالا هم فقط تجربی بودند و سندیت رسمی ندارن،فقط تجربه ی خودم بود.
-------------------
در مورد صفحه نمایش بگم خیالت راحت سونی روی یک PANEL مشخص کار میکنه (ساختن صفحه نمایش هایی با مشخصات تکنیکی یکسان رو میگن "پنل" ) و غیر ممیکنه که یک محصول جدیدش،بد تراز محصولات قدیمش باشه یا اینکه در حدشون نباشه.مطمئن باش سونی فکر اینجا رو کرده.

میخوام این رو بگم»
صفحه نمایش یه چیز سلیقه ای هستش و نظر هرکسی مربوط به چشمای خودشه نه مربوط به بد بودن جنسی که میخوای بخری

-----------------------

آره،اگر پلی استیشن 3 داشته باشی،یک قابلیتی در پلی استیشن 3 وجود داره به اسم Remote که تصاویر بازی های پلی استیشن رو میتونید بندازید در مانیتور وسیله ای که بهش کانکت شده.مثلا بازی رو میزارید توی Ps3 (همون پلی استیشن3) و بعد Remote رو وصل میکنید به موبایلتون و تصاویر بازی در موبایلتون نمایش داده میشه و میتونید با خود موبایل یا دسته ی Ps3 (که اسمش DualShck 3 هست یا SixAxiS ) ازش استفاده کنید.
خود دستگاه Xperia SP قابلیت اجرای بازی هایPs3 رو نداره.
----
(قابل توجه دوستان» کارت گرافیک Ps3 حدود 224 میلیارد محاسبه انجام میده و کارت گرافیک Xperia SP حدود 51 میلیارد محاسبه،کارت گرافیک Ps4 هم حدود 1800 میلیارد محاسبه یا 1.8 تریلیارد:) سونی هستش دیگه!قوی ترین کارت گرافیک جهان به اسم GTX TiTan با قیمت 4 تا 5 میلیون تومن میتونه 4000 میلیارد محاسبه انجام بده)
----

دسته ی Ps3 رو میتونید با بلوتوث به Xperia SP وصل کنید و بازی های اندروید رو با اون دسته انجام بدید.
دسته ی Ps3 قابلیت 6 جهت آزاد داره!یعنی اگر حرکتش بدید دقیقا مثل موبایل میتونید فرمون ماشین رو چپ و راست کنید یا اینکه باهاش هواپیما رو کنترل کنید!

----

در مورد باتری بصورت جداگانه توضیح میدم...»

سجاد م در تاریخ : 1392/2/27

مرسی لطف داری.

من کامنتتو در مورد رم این گوشی خوندم و کاملا موافقم..

گفتی که سرعت رم هم مهمه میخواستم بدونم سرعت رم رو از کجا باید فهمید تو مشخصات این گوشی ها چیزی نمینویسن و فقط میزان رمو ذکر میکنن که 1گیگ هست یا 2 گیگی یا ...

میشه چندتا مثال از گوشی های مختلف بزنی؟ ممنون

ebrahim m در تاریخ : 1392/2/27

دوستان عزیز::::::::لفاعیب و ایرادای اس پی رو بیشتر بگیییییییییییییییییییییییییییییییییییییید.....کسی که هنوز نخریده؟؟؟؟؟؟

khatoon m در تاریخ : 1392/2/27

منم تصمیم داشتم tx بخرم حالا دوستان میگن sp بهتره ترسم از اینه که صبر کنم وقتی خواستم بخرم سونی یه گوشی بهتر بده بازار اونوقت مجبورم بازم صبر کنم

khatoon m در تاریخ : 1392/2/27

سلام
توضیحات خوبی دادین خیلی برام مفید بود دستتون درد نکنه
من از سه ماه پیش درحال تحقیقم برای خرید یه گوشی جدید نهایتا بین v و tx گیر کرده بودم که آخرش تصمیم گرفتم tx رو بخرم ولی الان که صحبتهای شمارو خوندم باز مردد شدم اینکه sp رو بالاتر از همه زدین از چه نظره؟چون بای من سرعت بالا و دوربین قوی و عمر طولانی مهمه یعنی sp از همه لحاظ سرتره یا تو بعضی موارد کم میاره؟

حسین ق در تاریخ : 1392/2/27

آقا خیلی ممنون از راهنماییت.در ضمن من شنیدم که هواوی برند معتبریه.یه شرکت بزرگ تجهیزات مخابراتیه.رتبه ی سوم فروش گوشی های هوشمند رو هم داره.ولی خودمم زیاد باهاش حال نمی کنم.نظرت راجع به اچ تی سی first چیه؟میدنم فیسبوکیه.منم با این قسمتش اصلا کار ندارم .فقط از سخت افزار وکیفیت صفحه وابعاد مناسبش خوشم اومده.

امیرحسین ی در تاریخ : 1392/2/27

سلام داداش آدرین/خوبی؟ چن تا سوال داشتم ازت ممنون میشم جواب بدی !!
1.با اس پی میشه مکالمه تحت 3g کرد؟ منظورم رایتله
2.بازی های پلی استیشن 3 رو میشه رو این ریخت ؟ (گوشی اذیت نمیشه؟)
3.درگاه HDMI این میکرو است؟
مـــــــــــــــــــــــــــــــــــمــــــــــــــــــــــــــــــنــــون

ali a در تاریخ : 1392/2/27

سلام.من بین xperia sp و samsung s III و htc one X گیر کردم میشه راهنماییم کنین؟؟؟
ممنون میشم.

GR P در تاریخ : 1392/2/27

والا، بلا، صفحه نمایش V و TX نمی تونن از SP بهتر باشن!!!!!
هرکسی هم این حرف رو میزنه، مطمئن باش خودش یدونه V یا TX داره که روش متعصبه!!!!
شما داری سیستم گرافیکی و پردازش SP رو با V مقایسه می کنید؟؟؟ شما که خودت شاهد بودی در تاپیک گوشی V....مگه یادت نیست در مورد V هم این حرف ها رو میزدن؟؟؟ واقعیت داشت؟؟ نــــــــه !!!
امکان نداره یک گوشی جدید و کار درست از یک گوشی قدیمی هم رده خودش ضعیف تر باشه!!!! حتی صفحه نمایشش!!!
بعد یک چیز دیگه!!!! الآن اجرا نشدن بازی های PS3 شما رو دچار دوگانگی کرده برای خرید؟؟؟؟ ==))))))))
دوست عزیزه من...اولا خودم اولین بار هست که این رو میشنوم که یک دستگاه موبایل بخواد بازی های PS3 رو اجرا کنه(چون مهم تر اینکه اصـــــلا توانش رو نداره برای اجرا!!! و بعد اینکه، سیستم پردازنده PS3 از نوع CELL هست و پورت کردنش به یک کنسول دیگه که دارای یک پردازنده دیگه هست، سخت و زمان بره)!!!
دوما...مگه از اول دلیل خرید SP برای شما اجرا کردن بازی های PS3 بود؟؟؟
گوشی SP بازی های PS3 رو اجرا نمی کنه! در حقیقت به دلیل داشتن PLAYSTATION MOBILE ممکنه بعضی از بازی های انحصاری سونی که برای کنسول PS3 تولید میشه، برای این گوشی هم به صورت نـــســـخـــه انــــدرویـــــدی عرضه بشه! SP تنها می تونه از دسته PS3 پشتیبانی کنه! همین!
در ضمن، صفحه نمایش گوشی SP هم HD هست! خیالتون راحت!
این گوشی فقط باید با خودش مقایسه بشه در حال حاضر!!!! نه چیز دیگه...
در خریدش شک نکن! کمی شکیبائی به خرج بده و به اون چیزی که می خوای برس...

Adrian F در تاریخ : 1392/2/27

والا تو همین سایت نوشته بود.

اصل اینکه قیمتش رو آروم آروم پایین میارن،چون TX و V و خییییییلی موبایل دیگه توی همین رنج قیمت با دلار 3500 وارد شدن و تا بخوان بفروشنشون و ضرر نکنن و موبایل های دلار 2100 وارد کنن،یکمی طول میکشه.
سعی میکنن از قیمت بالا شروع کنن تااااااااا آروم آروم موبایل های قدیمی تر فروش برن و تموم بشن و موبایل های دلار 2100 وارد کنن...

اینجا رو هم خودت نگاه کن در عرض 2روز دیجی کالا 150 تومن ارزون کرد»
http://www.digikala.com/Products%5CMobile%5CSony%5CMobile-Sony-Xperia-SP%5CChart%5C5d565d12-9093-499a-aa19-4917edf63e09.png

Adrian F در تاریخ : 1392/2/27

خواهش میکنم علی جان،ولی شرمنده که اینو میگم ولی من خیلی کم به ایمیل سر میزنم»
psxadrian@Gmail.com

عزیزی :)

Adrian F در تاریخ : 1392/2/27

سلام رسول جان.چشم حتما»
CPU = سی پی یو،واحد پردازشگری اصلی دستگاه ( Central Proccessor Unit )
GPU = واحد پردازشی گرافیک دستگاه ( Graphical Proccessor Unit )

هم Cpu و هم Gpu میتونن کارهای همدیگه رو انجام بدن،ولی خب بهتره که در زمینه ی خودشون عمل کنن.
تفاوت اصلی CPU و GPU در یک مثال ساده»

موبایل لمسیتون رو بگیرید دستتون.آلبوم عکسی رو بیارید که نگاهش کنید.خب حالا با لمس کردن سعی کنید عکس بعدی رو نمایش بدید.یعنی انگشتتون رو بگیرید و بکشید تا عکس رو عوض کنه.
در حین رفت و آمد عکسها این محاسبات انجام میشه»
-وقتی لمس میکنید،منطقه ای که لمس کردید توسط خازن ها بصورت بار الکتریکی مشخص میشه و میره به سمت CPU تا پردازش بشه که انگشتتون دقیقا کجا قرار داره
-وقتی که لمستون به سمت چپ یا راست به حرکت در میاد،دوباره توسط خازن ها به Cpu گزارش میشه که حرکت انگشتتون چه شکلی هستش!
-وقتی که از یک سرعت خاصی یا یک مقدار طول خاصی،لمستون به سمت چپ یا راست بره،Cpu متوجه میشه که میخواید عکس رو عوض کنید و عملیات تعویض کردن عکس رو بوجود میاره.
-Cpu به هارد داخلی دستگاه یا کارت حافظه ی دستگاه،گزارش میده که عکس بعدی چی هست و چجوریه و اسمش چیه و در کجا قرار داره؟
-هارد اطلاعات رو میفرسته به Cpu
خب ازینجا به بعد 2راه وجود داره»
1-Cpu عکس رو پردازش کنه
2-Gpu عکس رو پردازش کنه

چون گفتی در مورد گرافیک بگو،شماره 2 رو میگم»
Gpu میاد توی کار»
-عکس قبلی با انگشت شما شروع میکنه به حرکت کردن،حرکت یک عکس به این شکل هستش که دونه دونه های رنگ های عکس از پیکسلی به پیکسل کناری خودشون منتقل میشن و این کار توسط گرافیک انجام میشه،اینجور معادلات به اسم "ممیز شناور" معروفن و بهشون میگن FLOPs .
-دونه دونه رنگ های کوچولو که درون پیکسل ها هستن جای خودشون رو به پیکسل بعدی میدن و طوری نمایش داده میشن که انگار داره حرکت میکنه!
-عکس بعدی همون لحظه وارد گرافیک میشه و مشخصات عکس به گرافیک داده میشه.اینکه هر پیکسل چه رنگی هست و در کجا قرار داره.
-گرافیک ، عکس بعدی رو شروع میکنه به پردازش و نحوه ی چیدمان پیکسلش رو انجام میده و به مانیتور میرسونه.
-گرافیک آروم آروم عملیات FLOPs رو دوباره روی عکس قبلی انجام میده.و عکس نمایش داده میشه.

در تمامی مراحل بالا،RAM همون "راهی" هست که بین گرافیک و سی پی یو و مانیتور و کارت حافظه قرار داره!
-------
حالا حساب کنید وقتی یک بازی 3D اجرا میشه،چه میزان حرکت وجود داره؟چقدر رفت و آمد پیکسل وجود داره؟شاید میلیارد میلیارد پیکسل در حال حرکت هستند!میلیارد میلیارد دونه ی رنگی که همشون توسط گرافیک انجام میشن.
وقتی میگیم گرافیک Adreno 200 میتونه 2میلیارد و 100 میلیون محاسبه ی FLOPS رو در هر ثانیه انجام بده.یعنی میتونه 2 میلیارد بار همون عملیات FLOPs رو انجام بده!

کار اصلی CPU هماهنگی RAM با گرافیک هست،محاسبه ی سرعت حرکت انگشتانتون هست.محاسبه ی اینکه در حال حاظر کدوم دکمه رو فشار دادید؟ CPU مغز هست.اینکه همه چیز به نحو احسن انجام بشن،محاسبات سریع انجام بشن.
کار اصلی گرافیک محاسبه ی حرکات و ممیز شناور هستش.

خلاصه بگم»
در یک بازی، پخش صدا+هوش مصنوعی بازی+نحوه ی عملکرد منو های بازی و خواندن بازی از هارد داخلی و ... توسط Cpu انجام میشه
و تقریبا 70% مابقی کار توسط گرافیک انجام میشه.

علاوه بر مبحث ساده ی بالا،محاسبه ی جاذبه ی زمین در بازی ترکیب رنگ ها با هم و ... هم هست که دیگه خیلی طولانیه!

---------

شرمنده که طولانی شد و یا بد توضیح دادم.سعی کردم ساده بگم.
عزیزی! :)

sanaz g در تاریخ : 1392/2/27

ممنون از وقتی که میزاری دوسته خوبم
این لینکو یه نگاه بندازید دوستان:
http://itresan.com/13001/%d8%b3%d9%86%da%af%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%85%d8%a7-%d8%a8%d8%a7-%d9%88%d9%82%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%b3%d9%88%d9%86%db%8c-%d8%a7%da%a9%d8%b3%d9%be%d8%b1%db%8c%d8%a7-%d8%a7.html

من با وی یکم کار کردم صفحش واقعا خوب بود نسبت htc one x
حتی سرعتش!!
رنگها خیلی شفاف و زنده!
حالا میخوام بدونم صفحه اس پی مثله وی هست؟؟؟تو این رویو ک گذاشتم راضی نبودن
بعد اینکه باتریش که توسط کاربر قابل تعویض نیست مشکل پیش نمیاد؟؟
و اخر اینکه ایکون play station روی صفحش چیه؟!تو این رویو نوشته بازیهای ps3 رو اجرا میکنه
ولیییی تو کامنت وی بچه ها گفتن صفحه اس پی نسبت به وی صعیفتره
خیلی گیج شدم!!!نمیدونم چه کنم

jamal a در تاریخ : 1392/2/26

دوستان داداش adrian f واقعا از موبایل سرش میشه پس از تجربیات و استعدادش استفاده کنید

Adrian F در تاریخ : 1392/2/26

دوست گلم،دی جی کالا گوشی Xperia ZL رو یک ماه پیش گذاشته بود 2650 تومن.
الآن چقدره؟ 1950 !
در عرض یک ماه دقیقا 25% کاهش قیمت داشته!
این هم از دیجی کالا.

قربانت برم :)

Adrian F در تاریخ : 1392/2/26

والا Xpeira P با اون همه آلومینیومش هیچ مشکلی نداشت،نگران نباش.
آلومینیوم که رنگش مال خودشه!از بین نمیره!
مثلا اگر لاک یا کروم بود،چرا از بین میرفت،با خط و خش هی پاک میشد چون رنگش مال خودش نیست!ولی رنگ آلومینیوم مال خودشه و خط و خش رووش بندازی تاثیری نداره!
بعد یه خوبی ای که داره،دور اون LED های زیرش،آلومینیوم ازش محافظت میکنه و اگر ضربه بخوره،بیشتر ضربه به آلومینیوم میخوره تا شیشه ی زیرین پس نگرانیت هم از این بابت کمتر باشه.
ازونجایی هم که آلومینیوم دورش رو پوشونده،بعید میدونم لق بشه،چون آلومینیوم چیزی نیست که راحت بشه خمش کرد و باعث لق لق شدن بشه.بعید میدونم.من خودم SL دستم نگرفتم ولی مطمئنم آلومینیوم رو الکی نزاشتن.
حتی اگر هم بشکنه چیزی نمیشه،فوقش ال ای دی های زیرین خاموش میشن،تاثیری توی عملکرد گوشی نداره،مگر اینکه آنتن گوشی رو بزنی کاملا داغون کنی که اون هم راه حل تعمیر داره و نگرانی نداره.

حساب کن وزن گوشی شده 155 گرم!سنگین وزن ترین گوشی سونی هستش!یه رضا زاده ای هست واسه خودش!!!قطعا آلومینیومی که توش بکار بردن برای همین بوده که از گوشی بخوبی محافظت کنه.
و گرنه سونی مگه دیوونست که بیاد گوشی رو سنگین کنه،پول بابت آلومینیوم دورش بده و از عمد یه گوشی بد به بازار عرضه کنه؟ و خودش هم ضرر کنه؟!؟
قطعا یه مهندسی ای ،فکری چیزی در موردش داشته.مطمئن باش.

سوالی داشتی در خدمتیم. :)
موفق باشی!

Adrian F در تاریخ : 1392/2/26

دقیقا درست متوجه شدی سجاد جان.خیلی خوشم اومد :)

در مورد CPU ها هم سوالی داشتی در بس در خدمتت هستم!
کلا از آدمای باهوش خیلی خوشم میاد :)

موفق و سلامت باشی!

علیرضا م در تاریخ : 1392/2/26

سلام دوستان
من میخاستم وی بخرم اما با اومدن این اسم هیچ گوشیه دیگه ای رو نمیشه برد.
به همه ی دوستان پیشنهاد میکنم صبرکنن و همینو بخرن
واقعا معرکست

Adrian F در تاریخ : 1392/2/26

سلام و متشکرم!
(صفحه ای که دادی باز نشد،ولی کلا توضیح میدم»)
والا ion اصلا قابلیت ضد آب نداره!حالا اینکه یک نفر کار عجیبی کرده و توی آب انداختتش و موبایل کار داده یه مبحث دیگه هستش ولی وقتی خود سونی گفته که چنین قابلیتی نداره،پس نداره.
IoN ضد آب نیست.

در مورد مرور اینترنتی بگم که Xperia SP حتی بهتر از Xperia Z و ZL مرور اینترنتی رو انجام میده و بدون مشکل و هنگ هستش.

و در مورد مقایسه ی سخت افزار IoN و SP میگم که»
سی پی یو SP حدودا 178% قوی تر از IoN هست. (یعنی 78% بیشتر پردازش میکنه)
گرافیک SP جدودا 300% قوی تر از IoN هست. (سه برابر بهتر)
Ram درون SP حدودا 2 برابر سریعتر از Ram درون IoN هست.

باتری IoN برابر 31 ساعت عملکرد
باتری SP برابر 51 ساعت عملکرد

دوربین IoN برابر 12 مگاپیکسل
دوربین SP برابر 8 مگاپیکسل (قابلیت فیلمبرداری HDR و عکسبرداری در حین فیلمبرداری)

همونطور که گفتی حافظه داخلی Ion برابر 12.9 گیگابایت و حافظه ی درونی SP برابر 5.9 گیگابایت هست.
ولی با یک عدد کارت حافظه میشه مشکل رو حل کرد.
شما یک عدد کارت حافظه ی پرسرعت کلاس 10 با حجم 32 گیگابایت تهیه کنید میشه 100 تومن.
تمامی نرم افزار ها رو درون حافظه اصلی نصب کنید
تمامی بازی ها،فیلمبرداری ها،دانلود ها و فیلم ها و عکس ها و موزیک ها و ... رو بریزید به کارت حافظه.
اونوقت شما یک موبایل 40 گیگابایتی دارید!

فکر میکنم بصرفه باشه.

در ضمن،این رو به یاد داشته باشید که کارت حافظه کلاس 4 بسیار کم سرعت تر از کارت حافظه کلاس 10 هست.
یک عدد کارت حافظه کلاس 4 با 8 گیگابایت حافظه میشه 20 تومن ولی یک عدد کارت حافظه 8 گیگابایت کلاس 10 در میاد 34 تومن!


------------------------------
سوالی داشتید در خدمتیم.

موفق و سلامت باشید!

Ali t در تاریخ : 1392/2/26

سلام فرناز جان

بله درست شنیدید آیون جز گوشی های ضد آب سونی هست. v و go و acro s و z هم ضد آب هستند.
البته این بیشتر به کاربرد شما مربوط میشه.

در مورد آیون سرعت خوبی داره ولی باید توجه کنید که آیون در قیاس با sp قدیمی تره و sp گوشی بروز و با سخت افزار قوی تر از آیون به حساب میاد.

Adrian F در تاریخ : 1392/2/26

سیم کارت کوچیک میخوره (کوچیک تر از سیم کارتهای معمولی)
ازین پانچ شده ها.
فکر میکنم با 5 تومن پانچ میکنن.

مهسا م در تاریخ : 1392/2/26

cpu 1700 dual
Gpu Adreno 320
دیگه چی میخاین از یه گوشی؟!!!!

Rasool H در تاریخ : 1392/2/26

سلام
داداش گلم میشه بگی کار اصلی GPU توی گوشی چیه؟
بازیهای سه بعدی بیشترین بارشون روی دوش CPU هست یا GPU؟
در کل من میخوام یه گوشی بگیرم که میخوام حتما از چیپ Adreno استفاده کرده باشه و بین Ion و Tو TX و SP موندم، میدونم که میگی برو Z یا Optimus G یا یه همچین چیزایی بخر و منم پولشو دارم ولی داداش من من همین الان که Xperia Pro دارم بازیهایی مثل Real Racing3 و modern combat4 و بازیهایی با گرافیک بالا رو با بالاترین سرعت و بدون لگ اجرا میکنم پس فکر نکنم ارزش داشته باشه 600 یا 700 تومن بیشتر بدم به خاطر چیزی که استفادش تقریبا غیر ممکنه
پس شما یه کمکی بهم بکن و بگو توی اون 4تا گوشی که گفتم کدوم بهتره یا خمودت گوشی با مارک دیگه ای سراغ نداری که از Adreno استفاده کرده باشه؟

ممنون میشم کمکم کنی

Adrian F در تاریخ : 1392/2/26

یک نکته»
هر باتری ای که وقتی با USB به کامپیوتر بزنی،شروع کنه به شارژ و علاوه بر شارژ قابلیت انتقال فایل رو هم داشته باشه،باتریش از نوع پلیمری های قدیم یا بعباتری همون یون لیتیوم های جدید هستن!!!

یعنی نوع پلیمری با نوع یون لیتیوم عجین شده و از هم جدا نیستند.یه زمانی بود که یون لیتیوم که میگفتن،منظور فقط و فقط یون لیتیوم بود!و پلیمری فرق میکرد....
ولی فکر میکنم از 4-5 سالی هستش که دیگه پلیمری با یون لیتیوم یکی شده (یعنی با یک ارتقا در ساخت باتری های یون لیتیوم و پلیمری،شبیه به هم میسازنش و عینا شبیه به هم عمل میکنن و فقط اسمشون فرق میکنه!)

کلا هر چی با USB بزنید و شروع کنه به شارژ از نوع ارتقاء یافته ی یون لیتیوم هست که در واقع همون نوع پلیمری هستش.


اگر اشتباهی بود ببخشید،چون اطلاعاتم در زمینه ی باتری 100% نیست،خیلی مسائل مرموزانه تری داره =))

Adrian F در تاریخ : 1392/2/26

سلام و متشکرم!

کلا بنده با هووایی و جی ال ایکس مشکل دارم،اگر موبایل عُمری میخواید،ترجیحا انتخاب چینی نداشته باشید.
البته این نظر من هست،نظر شما هم محترمه.

در مورد Xperia TX که موبایل بسیار خوبی هست!
ولی!
موبایل خیلی جدید و با ارزش (در خریدن) نیست.
چرا؟
چون TX یکم قدیمی تر شده و مال پارسال هست و Xperia L هست که همون سخت افزار رو با قیمت زیر 950 تومن ارائه میده و از طرفی موبایل جدیدی هست و سخت افزارش بسیار بروز و کم مصرف هستش!

ولی اگر علاقه داری،بگم که TX تا 6 ماه آینده نیز انتخاب خوبی هست.

هرچند LG Optimus 4xHD از لحاظ سی پی یو بهتر از TX هست و قدرت خوبی هم داره و کیفیت صداش هم خیلی عالیه،ولی اگر مارک برات مهم نیست،LG4X بهتر از سونی TX هست.بدون طرفداری خاصی این حرف رو زدم.
ولی سرعت حافظه ی RAM در TX بالاتر از LG 4x هست.
ولی گرافیک و سی پی یو LG 4x بهتر از TX هست.
------------------------
ولی اگر میخوای 1200 تا 1400 پول بدی،میتونی براحتی Xperia V یا Xperia SP بخری.
Xperia V از لحاظ گرافیک و Ram سرعت بسیار بهتری نسبت به LG4X داره
و Xperia SP هم ، از لحاظ گرافیک بسیار بسیار قوی تر از LG4X و Xperia TX و Xperia V و از لحاظ سرعت Ram از LG4X قوی تر هستش.

ولی انتخاب با خودته.
ساده بگم، بترتیب »»»
اول از همه Xperia SP
بعد Xperia V
بعدش LG 4x HD
و در آخر Xperia TX

این انتخاب ها،از لحاظ آینده نگری بهتر هستند.

هر چند هر کدوم چشمت رو گرفته بگیر،چون نیازهات رو قطعا برآورده میکنه.

موفق و سلامت باشید!سوالی داشتی در خدمتم :)

Adrian F در تاریخ : 1392/2/26

در مورد 766 مگابایت»
رم ازون مدل حافظه هاست که حتی 1دونه مگابایتش هم کم و زیاد نمیشه،مثل هارد نیست که وقتی میخریدش نوشته 500 گیگ،ولی در اصل 460 گیگ باشه!

اون 240 مگابایتی که "نیستش" در واقع حافظه ای اصلی و مهمی هست که بین سخت افزار اصلی و نرم افزار اصلی قرار داده شده!
منظورم اینه یعنی بین CPU و گرافیک با Android و هارد داخلی دستگاه!!!
و ما بقی یعنی 766 مگابایت،حافظه ی لازم برای ارتباط نرم افزار ها با اندروید و گرافیک و سی پی یو هستند.

تمامی دستگاه های دنیا اینجوری هستند.شما نمیتونی موبایلی پیدا کنید که نوشته باشه 512 مگابایت و 512 مگابایتش برای شما ازاد باشه!قطعا مقداریش صرف سخت افزار داخلی میشه.
مثلا شما چهار گیگابایت RAM بخرید برای کامپیوترتون،بعد وقتی کامپیوتر رو روشن میکنید،برید توی TASK MANAGER (یعنی ALT+CTRL+DELETE ) در قسمت PERFORMANCE نوشته شده که شما فقط 3 گیگابایت رم "خالی" دارید.
چرا؟
چون 1 گیگابایت برای بالا اومدن ویندوز و کارکرد اصلی خود ویندوز مصرف میشه!

و الی آخر!

خیالتون راحت این RAM بخاطر 2 کاناله بودن،سرعت بالا و مقدار مناسب،نیاز شما رو تا سالیان درازی پوشش میده.

الآن بالاترین RAM که دیگه بالاتر از اون هیچ تاثیری توی بهتر شدن سرعت کامپیوتر ها نمیزاره، 4 گیگابایت رم هست.یعنی شما چه 4 گیگابایت رم داشته باشید چه 10000 گیگابایت،باز هم افزایش سرعت نخواهید داشت.
چون RAM مثل گرافیک و سی پی یو نیست که قدرت بده،فقط فضا و میدان رفت و آمد رو بوجود میاره که تا یه حدیش کافیه.

مثلا اگر بین اهواز و آبادان روزی 100 تا ماشین رد بشن،چه فرقی داره یک بزرگراه با عرض 100 متر درست کنن یا یک بزرگراه با عرض 100000 متر؟
در هر صورت فقط 100 تا ماشین رد میشن و شما الکی پول جاده و آسفالت دادید!

دقیقا یه همچین چیزی.

یا مثال راحت تر بزنم،وقتی از درب منزل خونتون بیشتر از 1 آدم در هر بار رد نمیشه،دیگه چه فرقی داره شما درب 1 متری داشته باشید یا درب 4لنگه و 10 متری؟
بلاخره 1 آدم بیشتر رد نمیشه.
-----------------------------
ولی سرعت رم مهمه!هرچی بیشتر،بهتر.خیلی مهم تر از "حجم و حافظه ی رم" هست!
مثلا اگر پارکینگ خونتون ازین درب ها داشته باشه که با کنترل باز و بسته میشن،اگر سرعت باز و بسته شدن درب پارکینگ خیلی بالا باشه،قبول دارید ماشین ها سریعتر میرن و میان؟
ولی اگر یک درب غول آسا و با 15 متر عرض داشته باشید،ولی بکندی و بسیار آهسته باز و بسته بشه،در هر صورت کندی بوجود میاره!

سرعت خیلی مهم تر از مقدار حافظه ی RAM هست.
که از این بابت SP و TX و V با سرعت تقریبا برابر با Xperia Z و LG Optimus G کار میکنه.

مثلا یک خبر جالب بهتون بدم؟
Sony Xperia HONAMI با یک رم به سرعت 800 مگاهرتز کار میکنه!اون هم 2 کاناله!یعنی سرعت RAM در Xperia Honami حدودا 60% بیشتر از Xperia Z هست!
حالا چه 1گیگ باشه چه 2 گیگ،چه 4 گیگ،سرعتش مناسبه!

1گیگ کل نیاز اجرای یک بازی حجیم و پرگرافیک رو برآورده میکنه چون سرعت لازم رو داره !

Adrian F در تاریخ : 1392/2/26

خواهش میکنم.

گوشی ZR اگر بخواد عرضه بشه احتمالا ماه "مرداد" میاد و چون High-End هست قطعا قیمتش از SP گرون تره.
الآن قیمت SP حدود 340 یورو (بعبارتی حدود 400 دلار) هست ولی قیمت ZR قطعا زیر 450 یورو نخواهد بود چون یک High-End هست.یعنی قیمت ZR غیر ممکنه زیر 500 دلار باشه.
یا زیر 1500 تومن.
ولی باید تا شهریور ماه صبر کنی تا به قیمت 1500 برسه بعد تهیش کنی!
ولی تا شهریور ماه قیمت SP قطعا 900 تومن شده!
خودت ببین 600 هزار تومن + 3 ماه صبر ، ارزشش رو داره؟
یک موبایل میخوای تهیه کنی!دیگه با خودت!!!
البته اگر قیمت ZR رو بالا نزنه!
-----------
اگر به صفحه نمایش V راضی هستی،مطمئن باش از صفحه نمایش SP هم راضی خواهی بود.
چون یکی هستن.

قدرت سخت افزاری SP نیاز شما رو برای خیلی کارها و بازی ها برطرف میکنه.
این گوشی دسته ی DualShock 3 رو قبول میکنه (میتونید یک عدد دسته ی Playstation 3 تهیه کنید و با بلوتوث بهش وصل کنید و بازی کنید!قیمتش هم از 120 هست تا 150 ،یادش بخیر یه زمانی 55 تومن بود ، نخریدم!)

در مورد RAM گوشی SP »»»
رم یک فضا بین سی پی یو و گرافیک با هارد داخلی هستش!همین.
یعنی خود RAM ملاک اصلی برای انتخاب یک گوشی نیست،بلکه سرعتش مهمه!
هر RAM مثل یک گرافیک، علاوه بر "حجم" یعنی یک گیگابایت و دو گیگابایت و 512 مگابایت،یک "سرعت" هم داره.

این RAM با یک گیگابایت حافظه و سرعت 500 مگاهرتز ضربدر 2 (دو کاناله) حدودا 2برابر قوی تر از رم بکار رفته در Sony Acro S هست!!!

چرا؟
چون سرعت رم در Acro S در واقع 500 مگاهرتز ضربدر 1 هست (یک کانال داره) ولی رم بکار رفته در Xperia SP در واقع دو کاناله هست و دو برابر سریعتر از رم بکار رفته در Acro S هست.

الآن فقط موبایل ها بروز مثل Xperia Z و TX و V و LG Optimus G و Galaxy S3 و S4 و ... این موبایل ها هستند که رم 2برابر سریعتر از رم های قبلی دارند.
یعنی شما عملا اصلا نباید کندی سرعت داشته باشید.

اون چراغ ها،خود سونی گفته براحتی میتونید قطعش کنید یا مدیریتش کنید

در مورد RAM هم میگم.

موفق و سلامت باشید.

سجاد م در تاریخ : 1392/2/26

مرسی ممنون!!
پس حتما اینجوریه دیگه:
200 نسل دوم کلاس Low End ------> در مقابل 300 نسل سوم کلاس Low End
205 نسل دوم کلاس Mid Range ---> در مقابل 305 نسل سوم کلاس Mid Range
220 نسل دوم کلاس High End -----> در مقابل 320 نسل سوم کلاس High End
225 نسل دوم کلاس H-N . F-H -----> در مقابل 325 نسل سوم کلاس H-N . F-H

مقایسه مدل با کلاس خودش... دقیقا درسته ممنون.
ولی خوب با این تفاسیر 305 نسل3 از کلاس Mid Range از High End نسل دوم یعنی 220 بهتر عمل کرده دیگه . 19میلیارد در برابر 17 میلیارد!! ولی از 225 ضعیف تره .

فکر کنم فهمیدم چی به چیه.
من واقعا تعجب کردم که تو بررسی HTC 8S نوشته بودن 305 حتی از 220 هم ضعیف تر عمل کرده!!!!!!!

sanaz g در تاریخ : 1392/2/26

Adrian جان چنتا سوال داشتم
ممنون اگه جوابمو بدید:
الومینیوم دوره گوشی نمیپره؟
اکسپریا وی رنگ سفیدش دورش از کروم هست و شنیدم با ضربه کرومش میپره
دوم اینکه او قسمت شیشه ای پایین گوشی که ال ای دی نور توش هست و انتن گوشی،مثله اس ال لق میشه و به صدا کردن میوفته؟یا اگه ضربه بخوره میشکنه؟بشکنه چی میشه؟
سوم،بازم در مورده سی پی یو و رمش هست،دوستان میگن کنده و رمش 700...

MILAD M در تاریخ : 1392/2/26

اونجا وقتی گوشیهاش تو شارژه کلا مشکل داره.
من بهش گفتم اینجوری,از شارژ در آورد باهاش کار کردم!عالی بود از هر نظر!

ebrahim m در تاریخ : 1392/2/26

دوستان متحد خودم:::::: داریم کم کم موفق می شیم فقط یک ماه دیگه مونده {{{ولی هنوز ایرادای زیادی داره مث رنگش که افتضاحه (بعدیه هفته) و......تازه زد ار اومده.....باطریش هم لیتیم یونی...و.....}}}}}}

فرناز ر در تاریخ : 1392/2/26

سلام آقا Adrian شما اطلاتون خوبه میشه بگین این خوبه یا اکسپریا آیون من زیاد اهل بازی نیستم به دوربین سرعت وهنگ گوشی زیاد اهمیت میدم دوست دارم وقتی میرم اینترنت زیاد هنگ نکنه بعدم حافظه داخلی اس پی 8که 5قابل دسترسه ولی آیون 16که 12 قابله دسترسه کدومش بهتره بگیرم؟؟ یه چیز دیگه تو www.goict.com/index.aspx?pid=99&articleId=1604 نوشته بود که آیون تا 20 دقیقه زیر آب میتونه بمونه خیلی تعجب کردم آیا همچین چیزی واقعیت داره اونجوریه آقا Adrian؟؟ اگه کسای دیگه هم میدونن میشه جواب بدن ممنون؟؟؟

saman t در تاریخ : 1392/2/26

کسی جلوتو نگرفته میتونی بری بخری.
1300 نطر من بود.
حالا که شده 1250 برو بخر کسی جلوتو نگرفته

GR P در تاریخ : 1392/2/26

خدمت دوستاني که ميان سنجيده، حالا از روي تعصب به مدل خاصي يا بدون تحقيق، قدرت اين گوشي رو زير سوال ميبرن بايد عرض کنم...
اول از همه، بنده نزديک به 2 ماه هست که دنبال يک گوشي خوب از برند سوني هستم! از SL شروع کردم، تک تک مدل ها رو بررسي کردم و الآن هم به SP رسيدم! و خيلي خوشحالم که انتخاب من اينقدر طول کشيد تا نهايتا به چيزي برسم که ارزش صبر کردن رو داره!
مي خوام چند خط منطقي با هم صبحت کنيم! اگر بد ميگم، شما هرچي خواستيد بگيد، بنده با جان و دل ميبذيرم!
سوني ثابت کرده، قدم به قدم که ميره جلو پاشو جاي بهتري ميذاره! و هروقت چيز جديدي بيرون داده، بهتر و سر حالتر بوده و سعي کرده عيب و ايراده هاي نسخه هاي قبل رو بر طرف کنه! توي نگاه اول همين دليلي براي بهتر بودن اين گوشي نسبت به گوشي هاي ديگه سوني، روي کاغذ هست!
حالا ميرم سر امکانات اين گوشي...
نيازي نيست بگم! همتون الحمدالله تحقيق کرديد و مي دونيد که SP از نظر سخت افزاري از T و V قوي تر هست! بحث کردن سر سخت افزار اين گوشي هم کليشه اي شده! اما مجددا براي ياداوري عرض مي کنم که:

چيپ اين گوشي، Qualcomm Snapdragon S4 Pro MSM8960T هست!
و گوشي V از چيپ Qualcomm Snapdragon S4 Plus MSM8960 برخورداره! چيپ S4 Pro از چيپ Plus کارامدتر هست!
پردازنده اين گوشي Dual core, 1700 MHz, Krait و اما گوشي V داراي پردازنده 1500 هست!
رم اين گوشي 1 گيگابايت دو کاناله از نوع LPDDR2 هست، و رم گوشي V از نوع DDR2 که نسبت به LPDDR2 سرعت کمتري داره!
پردازنده گرافيکي اين گوشي Adreno 320 و گوشي V داراي Adreno 225

اين از اين! هر عقل سليمي مي دونه مشخصات گوشي SP نسبت به V خيلي قدرتمند تر هست!
اگر هم به قدرت و کارائی این گوشی شک دارید و میگید این مشخصات فقط یک خط عدد و ارقام بیخود هست و هنوز فکر می کنید نمی تونه مثل T و V قدرتمند باشه ( که خیلی حرف خنده داری هست )، کافیه برید به این لینک و ببینید SP چطوری بدون افت فریم بازی ها رو اجرا می کنه!
www.youtube.com/watch?v=eApK1M2jelI
برای اینکه شما قبول کنید گوشیتون از نظر سخت افزاری چه قدرتی داره، به راحتی با بازی کردن میتونید به عمق قدرت دستگاهتون پی ببرید! دیگه نرم افزار و برنامه های معمولی که جای خود دارد...!
از S3 هم قدرتمند تر هست!

نکته دیگه صفحه نمایش این گوشی هست که خیـــلی با کیفیت هست! من کلی مقایسه دیدم و شکی ندارم این گوشی از این نظر عالی عمل کرده! اصلا فرض می کنیم مطمئن نیستیم!!!! خب مگــــر میشه از گوشی TX و V بهتر نباشه؟؟ اون هائی که میگن آره، لطفا دلیل بیارند...

گروهی هم گیرشون دوربین 8 مگاپیکسلی این گوشی هست! برای خوده من که اصلا دوربین مهم نیست! اما من بهتون قـــــــــول میدم، دوربین 8 مگاپیکسلی این گوشی به مراتب از گوشی 13 مگاپیکسلی TX و V با کیفیت تر هست! من خودم عکس هاشون رو دیدم! سونی در این گوشی دوربین خوبی قرار داده و خیلی قابل قبول هست!

در مورد باطریش هم که .... خودش یک نیروگاه اتمی هست در حقیقت :)) گوشی های TX و V از نظر مقدار شارژدهی در مقابل این گوشی حرفی برای گفتن ندارن!

خـــــــــب؟؟؟ این گوشی دیگه چی باید داشته باشه تا شما رو راضی کنه؟؟ اصلا TX و V چه قابلیت هائی دارن که این گوشی نداره؟؟؟؟؟ یعنی داره و من هنور کشفش نکردم؟؟ :))
من خیلی از قابلیت های SP رو نگفتم! SP قابلیت های ارتباطی خیلی زیادی داره که فعلا نیازی نیست مطرح بشه! همین کافی بود که بعضی ها رو متقاعد کنه که اگر می خوان مقایسه کنن، درست مقایسه کنن و از روی انصاف و منطق !!!!

موفق باشید دوستان!
موارد 14601 تا 14700 از مجموع 14964 مورد

تبلیغات

ادامه...

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا