کمپانی ریسرچ این موشن به بلک بری تغییر نام داد
نمایش خبر
تاریخ : 1391/11/12 | ||
برچسبها : | بلک بری BlackBerry |
واحد خبر mobile.ir : کمپانی ریسرچ این موشن (Research In Motion یا RIM) -- سازنده گوشی های BlackBerry -- در روز 30 ژانویه 2013 (11 بهمن 1391) در مراسم معرفی رسمی سیستم عامل BlackBerry 10 و دو اسمارت فون نخست مبتنی بر آن (اسمارت فون های BlackBerry Z10 و BlackBerry Q10) اعلام نمود که نام این کمپانی به نام برند محصولات آن -- یعنی BlackBerry -- تغییر می یابد.
Thorsten Heins -- مدیر عامل RIM سابق یا همان BlackBerry جدید -- پیش از معرفی محصولات جدید این کمپانی در مورد تغییرات اساسی این کمپانی در طول سال گذشته میلادی سخن گفت و اظهار داشت:
«ما درون و برون خود را بازتعریف کرده ایم. RIM می شود BlackBerry. این یک برند و یک پیمان است.»
Thorsten Heins -- مدیر عامل BlackBerry -- در مراسم معرفی محصولات جدید این کمپانی - تصویر از CNET
حاضرین در جلسه نیز به شدت از این تغییر نام استقبال نمودند.
Frank Boulben -- رئیس بازاریابی BlackBerry -- نیز در مصاحبه ای چنین بیان داشت:
«بجز آمریکای شمالی، در دیگر نقاط جهان ما به خوبی با نام BlackBerry شناخته شده ایم، بنابراین ما صاحب یک نام تجاری جهانی آیکونیک هستیم و وقتی شما چنین برند قدرتمندی را در اختیار دارید، تمایل خواهید داشت که آنرا در مرکز قرار دهید [و همه چیز حول آن باشد.]»
رئیس بازاریابی BlackBerry در مورد عدم تمرکز قبلی این کمپانی بر روی یک برند می افزاید:
«پیش از این ما Torch ،Curve ،Bold ،BlackBerry ،Research In Motion و PlayBook را داشتیم و این [تنوع] موجب تضعیف برند BlackBerry -- که یک دارایی خارق العاده است -- می شد. حرکت به سمت مدل Branded House به ما امکان تمرکز بازاریابی تنها بر روی یک نام را می دهد.»
وی ادامه می دهد:
«ما می خواهیم کارمندان ما بگویند: "من برای BlackBerry کار می کنم"، مشتریان ما بگویند: "من یک BlackBerry دارم" و سهامداران ما بگویند: "من سهام BlackBerry را دارم". ما می خواهیم در مقابل A House of Brands به آنچه من آنرا Branded House می گویم تبدیل شویم»
[اشاره آقای Boulben به دو نوع معماری برند است: در مدل Branded House که BlackBerry در صدد دست یابی به آن است نام کمپانی و نام محصولات هر دو از یک برند اصلی نیرو می گیرند، اما در مدل House of Brands که پیش از این RIM بر اساس آن فعالیت می نموده، هر محصول به تنهایی برند مجزایی دارد. لازم به ذکر است که معماری های برند محدود به این دو مدل نمی شود.]
به نظر می رسد این تغییر نام و استفاده از برند BlackBerry -- که هنوز یک برند قدرتمند و مطرح است -- می تواند به عنوان یک محرک مناسب برای آغاز دوره ای جدید در این کمپانی تلقی شود و ضمناً می تواند مشتریان بیشتری را به سمت محصولات جدید این کمپانی جذب نماید.
محصولات جدید بلک بری در دستان مدیر عامل این کمپانی - تصویر از CNET
BlackBerry که زمانی یکه تاز بازار اسمارت فون ها تلقی می شد در سال های اخیر نتوانسته در مقابل بازیگران جدیدتر و قدرتمند این بازار -- نظیر اپل و سامسونگ -- رقابتی شایسته از خود به نمایش گذارد و سهم بازار محصولات این کمپانی به ویژه در دو سال گذشته به شدت کاهش یافته و به نوعی آیفون اپل و اسمارت فون های خانواده گلکسی سامسونگ بیشترین سهم بازار را از آن خود نموده اند. BlackBerry نزدیک به یک سال است که تغییر مدیریت و و تغییر ساختار را تجریه می کند و امیدوار است این تغییر نام نیز بتواند مکمل حرکت های قبلی برای موفقیتی دوباره باشد.
در همین راستا نظر آقای Boulben اینگونه است:
«ما فکر می کنیم اکنون زمان ایده آل برای همراه ساختن این تغییر واقعی با تغییر نمادین است.»
وی همچنین اظهار داشت که نماد RIM در بازار بورس سهام NASDAQ به BBRY و در بازار بورس تورنتو به BB تغییر می یابد.
نمادهای جدید بلک بری در بورس - تصویر از CNET
- نگاه ویدئویی به پنج ویژگی مشترک در نسل جدید گوشیهای پرچمدار
- معرفی Redmi A4 5G – پایینرده 100 دلاری با نمایشگر 6.88 اینچی، SD 4s Gen 2 و باتری 5,160mAh
- معرفی ZTE Blade V70 – میانردهای با السیدی +HD و دوربین 108 مگاپیکسلی
- معرفی خانواده ROG Phone 9 – گیمینگ فونهای ایسوس با اسنپدراگون 8 الیت و نمایشگر 185 هرتزی
- نگاهی به HyperOS 2 به همراه جدول زمانی و فهرست دیوایسهای قابل ارتقاء به این پوسته
- نگاهی به فناوری ISOCELL ALoP – راهکار سامسونگ برای کاهش برآمدگی دوربینهای بخش پشتی گوشی
- شیائومی 14T Pro در نگاه رسانهها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفهایها