ادوبی: کاربران تبلت ها خریدهای آنلاین بزرگتری را نسبت به کاربران گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها انجام می دهند
نمایش خبر
تاریخ : 1390/11/1 | ||
برچسبها : | ادوبی Adobe ، تبلت Tablet |
واحد خبر mobile.ir : کمپانی ادوبی در گزارش بصیرت بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing Insight) که در روز 19 ژانویه 2012 (29 دی 1390) منتشر نمود اعلام داشت که کاربران تبلت ها در فروشگاه های آنلاین خریدهای گرانتری را نسبت به کاربران گوشی های هوشمند و رایانه های دسکتاپ و لپ تاپ انجام داده و پرداخت های بزرگتری را به عمل می آورند.
بدین ترتیب می توان گفتن که هر یک از صاحبان تبلت در مقابل صاحبان گوشی های هوشمند و رایانه های دسکتاپ و لپ تاپ مشتریان بالقوه بهتری برای فروشندگان آنلاین به شمار می آیند.
ادوبی گزارش خود را بر اساس بررسی آماری 16.2 میلیارد بازدید از 150 سایت اینترنتی خرده فروشی در سال 2011 تهیه نموده است.
این گزارش حاکی از آن است که کاربران تبلت ها بطور متوسط در هر خرید آنلاین خود 123 دلار پرداخت نموده اند که این رقم 54 درصد بیش از رقم متوسط هر پرداخت آنلاین کاربران گوشی های هوشمند (80 دلار) و 21 درصد بیش از رقم متوسط هر پرداخت آنلاین کاربران رایانه های دسکتاپ و لپ تاپ (102 دلار) است (تصویر پائین - سمت راست.)
از سوی دیگر 2.3 درصد بازدیدکنندگان سایت های خرده فروشی که با استفاده از تبلت به این سایت ها مراجعه نموده بودند خرید انجام داده اند (Conversion Rate = 2.3%) در حالی که تنها 0.6 درصد از بازدیدکنندگانی که با استفاده از گوشی هوشمند به این سایت ها مراجعه کرده اند سفارش خریدی را ثبت نموده اند (Conversion Rate = 0.6%). این رقم در مورد بازدیدکنندگان از طریق رایانه های دسکتاپ و لپ تاپ 2.5 درصد است (Conversion Rate = 0.6%) که کمی بیش از رقم مربوط به بازدیدکنندگان از طریق تبلت است (تصویر بالا - سمت چپ.)
ادوبی با اشاره به متوسط ارزش اقتصادی بالاتر هر کاربر تبلت برای خرده فروشی های آنلاین دو دلیل عمده را عامل این امر دانسته است:
نخست آنکه کاربران تبلت ها بطور متوسط نسبت به کاربران گوشی های هوشمند، لپ تاپ ها و رایانه های دسکتاپ افراد متمول تری هستند. بر اساس مطالعه انجام شده در ماه ژوئن 2011 توسط اتحادیه ناشران آنلاین (OPA) دوازده درصد کاربران اینترنت در آمریکا صاحب تبلت هستند. همچنین بیشترین تعداد کاربران تبلت ها مردان 18 تا 34 ساله اند و 29 درصد این افراد درآمد سالانه ای بالغ بر 75 هزار دلار دارند.
دلیل دوم این است که محیطی که کاربران تبلت در آن به خرید آنلاین اقدام می کنند محیط مناسبتر و همراه با تنش کمتری بوده و تجربه کاربری تبلت برای خرید آنلاین نیز مناسب تر از تجربه کاربری گوشی های هوشمند، رایانه های دسکتاپ و لپ تاپ ها است. آمار بدست آمده توسط ادوبی حاکی از آن است که 34 درصد صاحبان تبلت ها تعطیلات آخر هفته را برای خرید آنلاین خود انتخاب می کنند و این رقم برای صاحبان گوشی های هوشمند 27 درصد و برای صاحبان رایانه های دسکتاپ و لپ تاپ ها 24 درصد است. مطالعه دیگری نیز نشان داده که 58 درصد استفاده از تبلت ها در خانه صورت می گیرد و 52 درصد صاحبان تبلت ترجیح می دهند که خرید آنلاین خود را توسط تبلت خود انجام دهند، در حالی که 40 درصد این افراد رایانه دسکتاپ یا لپ تاپ خود را برای خرید آنلاین ارجح می دانند.
البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که هرچند میزان بازدیدهای صورت گرفته از طریق تبلت ها و گوشی های هوشمند در مقابل بازدیدهای صورت گرفته از طریق رایانه های دسکتاپ و لپ تاپ ها بسیار کم است اما این ارقام شیبی صعودی را طی می کنند به گونه ای که بازدید از طریق تبلت ها و گوشی های هوشمند از ماه ژانویه سال 2011 تا ماه دسامبر 2011 به ترتیب 4 و 2 برابر شده است (تصویر پائین.)
در نهایت می توان چنین نتیجه گرفت که صاحبان فروشگاه های آنلاین باید حساب ویژه ای بر روی کاربران تبلت ها باز نموده و بیش از پیش سایت های خود را برای این کاربران بهینه نمایند.
- معرفی Redmi A4 5G – پایینرده 100 دلاری با نمایشگر 6.88 اینچی، SD 4s Gen 2 و باتری 5,160mAh
- معرفی ZTE Blade V70 – میانردهای با السیدی +HD و دوربین 108 مگاپیکسلی
- معرفی خانواده ROG Phone 9 – گیمینگ فونهای ایسوس با اسنپدراگون 8 الیت و نمایشگر 185 هرتزی
- نگاهی به HyperOS 2 به همراه جدول زمانی و فهرست دیوایسهای قابل ارتقاء به این پوسته
- نگاهی به فناوری ISOCELL ALoP – راهکار سامسونگ برای کاهش برآمدگی دوربینهای بخش پشتی گوشی
- شیائومی 14T Pro در نگاه رسانهها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفهایها
- گزارش Canalys از بازار اسمارتفون خاور میانه در سهماهه سوم 2024 – رشد اندک در سایه تنشهای سیاسی