معرفی گوشی رده پایین ZTE Voyage 3D با نمایشگر سه‌بعدی بدون نیاز به عینک

نمایش خبر

تاریخ : 1403/4/10        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، سه بعدی 3D ، زد تی ای ZTE
واحد خبر mobile.ir : کمپانی چینی ZTE به تازگی و پس از معرفی تبلت‌های Nubia Pad 3D اسمارت‌فونی با نام ZTE Voyage 3D را به نمایش گذاشته که از صفحه‌نمایش سه‌بعدی برای تبدیل آنی محتوای 2D به 3D برخوردار است. با وجود آن که استفاده از صفحه‌نمایش سه‌بعدی مدت‌هاست در میان سازندگان برتر اسمارت‌فون به فراموشی سپرده شده، اما به نظر می‌رسد ZTE با رونمایی از Voyage 3D به دنبال احیای فناوری سه‌بعدی در گوشی‌های هوشمند است. محصول تازه ZTE یک گوشی رده پایین محسوب می‌شود که از فناوری نسل پنجم پشتیبانی می‌کند و شاید بتوان آن را ارزان‌ترین اسمارت‌فون با نمایشگر سه‌بعدی بدون نیاز به عینک دانست.

این گوشی که تنها در یک رنگ مشکی (Star Black) به تولید می‌رسد، از نظر طراحی بخش پشتی فراتر از رده خود ظاهر می‌شود و حضور دو دایره برجسته با حلقه‌های طلایی رنگ پیرامونی برای دوربین‌ها و فلش، یک خط عمودی در یک‌سوم سمت چپ و نشان تجاری ZTE در منتهی‌الیه پایینی دستگاه از جمله المان‌های طراحی این بخش محسوب می‌شود. در بخش رویی اما بریدگی بالای نمایشگر و حاشیه‌های نسبتا زیاد اطراف پنل صفحه‌نمایش به خوبی با رده گوشی همخوانی دارد.

برجسته‌ترین ویژگی این گوشی به حضور مبدل دوبعدی به سه‌بعدی Neovision 3D Anytime باز می‌گردد که در فوریه امسال و همراه با رونمایی از تبلت Nubia Pad 3D II معرفی شده بود. پنل این گوشی از فناوری ردیابی چشم استریوسکوپی با زاویه 60 درجه بهره می‌برد که شیوه‌ای برای ایجاد تصور سه‌بعدی در بیننده به وسیله دید دوچشمی است. نحوه کار صفحه‌نمایش این گوشی به Nintendo 3DS شباهت دارد که از طریق نمایش تصاویر با عمق شبیه‌سازی‌شده و ایجاد جلوه سه‌بعدی کار می‌کند. البته اگر چه ZTE از همکاری خود باMigu Video ، شبکه چینی ساخت ویدئو، نیز برای تولید بیشتر محتوای 3D خبر داده است، اما در حال حاضر محتوای سه‌بعدی زیادی برای نمایش در دست نیست.

صفحه‌نمایش ZTE Voyage 3D یک نمونه 6.58 اینچی IPS LCD است که وضوح فول اچ‌دی پلاس و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز را ارائه می‌کند و می‌تواند محتوای دوبعدی را در آنِ واحد به سه‌بعدی تبدیل کند.

پردازنده دستگاه، همان طور که از یک گوشی رده پایین انتظار می‌رود، تراشه 6 نانومتری Unisoc T760 است که از فناوری نسل پنجم پشتیبانی می‌کند و از 8 هسته 2.2 گیگاهرتزی شامل 4 هسته A76 و 4 هسته A55 را در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC4 تشکیل شده است. رم دستگاه ظاهرا از نوع LPDDR4x بوده و 6 گیگابایت ظرفیت دارد و حافظه داخلی آن 128 گیگابایتی است.

در پشت گوشی یک دوربین 50 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی دیده می‌شود و در کنار آن یک ماژول 5 مگاپیکسلی قرار دارد. دوربین سلفی گوشی هم 5 مگاپیکسل وضوح دارد.

یک باتری 4,500 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سیمی 33 واتی وظیفه تأمین انرژی مورد نیاز این گوشی را بر عهده دارد.

ZTE Voyage 3D با سیستم‌عامل اندروید 13 و رابط کاربری MyOS13 در یک پیکربندی رم و حافظه داخلی 6GB/128GB از روز معرفی با قیمت 1,499 یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 206 دلار) از طریق وب‌سایت شرکت به فروش می‌رسد و با توجه به میزان اندک محتوای سه‌بعدی در حال حاضر، به نظر می‌رسد عرضه این گوشی تنها محدود به بازار چین باشد.

منبع : ZTE


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا