درخواست پتنت سامسونگ برای Galaxy Ring با احتمال تجهیز به نمایشگر

نمایش خبر

تاریخ : 1403/4/14        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : حق اختراع Patent ، مالکیت معنوی Intellectual Property ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : سامسونگ قرار است در رویداد Unpacked 2024 – که 10 جولای (20 تیر) در پاریس برگزار می‌شود – از جدیدترین محصولات خود از جمله گوشی‌های تاشوی Z Flip6 و Z Fold6 و همچنین ساعت‌های هوشمند سری Galaxy Watch 7 رونمایی کند. یکی از جالب‌ترین محصولاتی که در این رویداد معرفی می‌شود، حلقه‌ای موسوم به Galaxy Ring است. این دیوایس پوشیدنی که به یک حلقه ساده شبیه است، در قسمت درونی خود، سنسورهایی دارد که می‌تواند پارامترهای سلامتی بدن را اندازه‌گیری کند. عکس‌های منتشرشده از Galaxy Ring، از نظر ظاهری یک حلقه کاملا ساده را نشان می‌دهند، ولی به‌تازگی درخواست پتنتی از سوی سامسونگ منتشر شده که در آن Galaxy Ring ظاهر متفاوتی دارد.

همان طور که در تصاویر منتشرشده به همراه درخواست پتنت سامسونگ مشاهده می‌شود، این حلقه جدید – برخلاف تصاویر پیشین منتشرشده از Galaxy Ring – در لایه بیرونی خود، دارای سطح تخت و کشیده‌ای است، اما لایه درونی همچنان دایره‌شکل است. لذا می‌توان انتظار داشت که درخواست پتنت اخیر سامسونگ به احتمال زیاد به نسل دوم این حلقه‌های هوشمند اشاره کرده باشد. برخی کارشناسان حدس می‌زنند، سطح تخت و کشیده در لایه بیرونی، احتمالاً محلی است که سامسونگ برای تعبیه یک نمایشگر روی حلقه تدارک دیده است.

افزون بر این، برخی شایعات حاکی از آنند که نسل دوم Galaxy Ring دو نمایشگر خواهد داشت؛ یکی برای آیکون‌های اپلیکیشن‌ها و دیگری برای نمایش محتوا یا اطلاعات، پس از کلیک روی آیکون اپلیکیشن. هر دوی این نمایشگرها بر پایه ورودی کاربر عمل خواهند کرد. البته لازم به ذکر است، در درخواست پتنت اخیر، به وجود دو نمایشگر اشاره‌ای نشده و تصاویر نیز چنین چیزی را نشان نمی‌دهند و لذا این صرفاً یک حدس است.

با توجه به شناختی که از سامسونگ داریم، اگر این شرکت کره‌ای اقدام به تعبیه نمایشگر روی Galaxy Ring کند، آن نمایشگر به احتمال زیاد از نوع AMOLED خواهد بود. مزیت وجود نمایشگر در Galaxy Ring در آنجاست که به موجب آن، کاربر می‌تواند بدون مراجعه به گوشی هوشمند خود، آمار مربوط به فعالیت ورزشی و ضربان قلب خود را مشاهده کند. حتی بعید نیست این نمایشگر بتواند کاربر را از تماس ورودی و یا نوتیفیکیشن‌های گوشی نیز آگاه کند.

یکی دیگر از نکاتی که از تصاویر منتشرشده به همراه درخواست پتنت سامسونگ برداشت می‌شود، آن است که حجم قسمت درونی نسل دوم Galaxy Ring در مقایسه با نسل اول آن، به طور چشمگیری افزایش یافته است. این افزیش حجم را می‌توان چند گونه تعبیر کرد: به منظور عملکرد بهتر، نسل دوم Galaxy Ring باتری بزرگ‌تری دارد یا سنسورهای بیشتری دارد. (و یا شاید هر دو)

بنا بر آنچه در درخواست پتنت اخیر سامسونگ آمده، نسل دوم Galaxy Ring می‌تواند کمیت‌هایی مثل پاسخ گالوانیک پوست (GSR)، اشباع اکسیژن خون (SpO2)، ضربان قلب به روش PPG و نوار قلب (ECG) را اندازه‌گیری کند. سنسور دما، سنسور شتاب و سنسور اثر انگشت از دیگر اجزای این حلقه هوشمند خواهند بود.

با وجود برخورداری از نمایشگر، نسل دوم Galaxy Ring به ناچار باید با گوشی هوشمند کاربر در ارتباط باشد که این ارتباط به احتمال فراوان بر بستر بلوتوث برقرار خواهد شد. برخی گمانه‌زنی‌ها از احتمال وجود گزینه‌های ارتباطی بیشتر از جمله وای-فای، NFC و حتی MST (انتقال امن مغناطیسی) برای تسهیل پرداخت نیز خبر داده‌اند.

طبق درخواست پتنت اخیر سامسونگ، نسل دوم Galaxy Ring می‌تواند در اندازه‌های مختلفی ساخته شود. اگر روزی چنین دیوایسی به تولید انبوه برسد، کاربران کره‌ای در 27 اندازه و کاربران آمریکایی در 65 اندازه مختلف به آن دسترسی خواهند داشت. البته نباید فراموش کنیم، تمام موارد گفته شده درباره نسل دوم Galaxy Ring صرفاً نظریه‌پردازی بوده و با توجه به اینکه درباره یک درخواست پتنت صحبت می‌کنیم، احتمال دارد چنین دیوایسی هیچ‌گاه به مرحله تولید نرسد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا