معرفی ورژن بین‌المللی Oppo Reno12 و Oppo Reno12 Pro – با Dimensity 7300 و تماس اضطراری بلوتوثی

نمایش خبر

تاریخ : 1403/3/30        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، دیمنسیتی 7300 Dimensity 7300 ، Oppo Reno12 Pro ، Oppo Reno12 ، اوپو Oppo
واحد خبر mobile.ir : اواخر می 2024، اوپو از دو گوشی هوشمند به نام‌های Oppo Reno12 و Oppo Reno12 Pro در چین رونمایی کرد. حال پس از گذشت حدود یک ماه، اوپو از تولید ورژن بین‌المللی این گوشی‌ها خبر داده است. این دو محصول جدید با همان نام‌های Oppo Reno12 و Oppo Reno12 Pro وارد بازار شده و تقریبا مشخصات مشابهی دارند، جز اینکه در ساخت نسخه‌های بین‌المللی از تراشه متفاوتی استفاده شده و قابلیتی برای تماس اضطراری در هنگام نبود سیگنال در آن پیش‌بینی شده است. نمایشگر امولد +FHD، چیپ‌ست Dimensity 7300، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی و ارتباطات نسل پنجم مهم‌ترین مشخصات مشترک این دو دیوایس جدید را تشکیل می‌دهند.

طراحی ظاهری

اسمارت‌فون‌های Oppo Reno12 و Oppo eno12 Pro از لحاظ شکل ظاهری شبیه هم بوده و اکثر المان‌های طراحی – اعم از ماژول دوربین مستطیل‌شکل، حاشیه کم نمایشگر و فریم تخت – در هر دو اسمارت‌فون یکسان است. شرکت سازنده در معرفی این دو محصول، روی استحکام آنها نیز تأکید داشته و مدعی شده که وقتی گوشی‌ها از سمت نمایشگر روی زمین قرار گرفته باشند، می‌توانند فشاری زیادی (معادل فشار حاصل از رد شدن یک خودروی 3.2 تنی) را تحمل کنند. همچنین، اوپو بدون ذکر عدد خاصی در استاندارد IP، به مقاومت این دیوایس‌ها در برابر پاشیده شدن آب اشاره می‌کند.

گوشی هوشمند Oppo Reno12 در رنگ‌های قهوه‌ای، نقره‌ای و صورتی به تولید رسیده است. این گوشی اندازه‌هایی برابر با 7.57×74.1×161.4 میلی‌متر داشته و وزن آن به 177 گرم می‌رسد. در مقابل، Oppo Reno12 Pro علاوه‌ بر رنگ‌های قهوه‌ای و نقره‌ای در رنگ طلایی نیز وارد بازار می‌شود. این گوشی در اندازه‌های 7.4×74.8×161.5 به تولید رسیده و حدود 180 گرم وزن دارد. یکی دیگر از تفاوت‌های ظاهری این دو گوشی در آنجاست که نمایشگر Oppo Reno12 از لبه‌های گرد در چپ و راست بهره می‌برد، اما گردی لبه‌های نمایشگر در ورژن پرو از هر چهار طرف مشهود است.

نمایشگر

نسخه‌های بین‌المللی Oppo Reno12 و Oppo Reno12 Pro از نمایشگر AMOLED به قطر 6.7 اینچ بهره می‌برند. این نمایشگر – که بیش از 93 درصد از سطح رویی بدنه را پوشش می‌دهد – رزولوشن +FHD (معادل 1080×2412 پیکسل) داشته که تراکم آن را به 394 پیکسل در اینچ می‌رساند. این نمایشگر از 1.07 میلیارد رنگ پشتیبانی کرده و می‌تواند محتوای +HDR10 را به تصویر بکشد. نرخ به‌روزرسانی نمایشگر – به تناسب محتوا – بین مقادیر 60، 90 و 120 هرتز متغیر است. نرخ نمونه‌برداری تاچ صفحه نیز در حالت پیش‌فرض 120 هرتز بوده و به حداکثر 240 هرتز می‌رسد. حداکثر روشنایی نقطه‌ای پنل نیز 1,200 نیت اعلام شده است. لازم به ذکر است، نمایشگر Oppo Reno12 دارای پوششی از جنس شیشه گوریلا گلس 7i است، اما نمایشگر در ورژن پرو با شیشه مقاوم‌تر گوریلا گلس ویکتوس 2 محافظت می‌شود.

پردازش و حافظه

هر دو اسمارت‌فون جدید اوپو در بخش پردازش به چیپ‌ست Dimensity 7300 مدیاتک مجهز شده‌اند. این تراشه – که با لیتوگرافی 4 نانومتری ساخته شده – دارای چهار هسته 2.5 گیگاهرتزی Cortex-A78 و چهار هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و واحد پردازش گرافیکی آن Mali-G615 است. طبق ادعای اوپو، در مقایسه با نسل پیشین، میزان مصرف CPU این تراشه تا 30 درصد و میزان مصرف GPU آن تا 46 درصد کاهش یافته است. 12 گیگابایت RAM (از نوع LPDDR4X با فرکانس 2,133 مگاهرتز) به هر دو گوشی اختصاص یافته است. برای حافظه داخلی نیز گزینه‌های 256 و 512 گیگابایتی (از نوع UFS 3.1) در نظر گرفته شده که ظاهرا تا 1 ترابایت دیگر قابل‌ارتقاست.

دوربین

یکی از بارزترین تفاوت‌های Oppo Reno12 و Oppo Reno12 Pro به مجموعه اپتیک آنها مربوط می‌شود.

ماژول مستطیل‌شکلی که در پشت Reno12 قرار گرفته، علاوه‌بر فلش LED، سه لنز دوربین را در خود جای داده است. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بوده و از سنسور Sony LYT600 به بزرگی 1/1.95 اینچ تشکیل شده است. این دوربین در پشت لنزی 5 مرحله‌ای به گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از دو ویژگی مهم یعنی فوکوس خودکار و لرزه‌گیر اپتیکال بهره می‌برد. از جمله امکانات نرم‌افزاری دوربین اصلی می‌توان به حالت شب، پانوراما، حالت پرتره، عکاسی تایم-لپس، حالت حرفه‌ای، ضبط همزمان ویدئو با دوربین‌های عقب و جلو، استیکر، اسکن اسناد و پشتیبانی از Google Lens اشاره کرد. گفتنی‌ست، این دوربین توانایی فیلم‌برداری 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه را داشته و می‌تواند ویدئوی اسلوموشن را با وضوح 1080p و سرعت 480 فریم در ثانیه ضبط کند.

در کنار دوربین اصلی، یک دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی – ظاهراً متشکل از سنسور Sony IMX355 – با گشودگی f/2.2 و میدان دید 112 درجه به چشم می‌خورد. در نهایت می‌رسیم به یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی با ضریب اف 2.4 که برای عکاسی از سوژه‌های کوچک با فاصله نزدیک تدارک دیده شده است. در جلوی گوشی نیز یک دوربین سلفی 32 مگگاپیکسلی با گشودگی f/2.0 دیده می‌شود. یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این دوربین فوکوس خودکار است که در این رده از دیوایس‌ها کمتر شاهد آن هستیم. گفتنی‌ست، دوربین سلفی نیز می‌تواند با وضوح 4K و سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند.

در Oppo Reno12 Pro مجموعه اپتیک نسبتا قدرتمندتری را شاهد هستیم. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی (با همان مشخصات و امکانات ذکر شده فوق) در اینجا نیز حضور دارند، اما در ورژن پرو به جای دوربین ماکرو، شاهد به‌کارگیری یک دوربین تله‌فتوی 50 مگاپیکسلی (f/2.0) مجهز به فوکوس خودکار هستیم. دوربین سلفی مدل پرو نیز پیشرفته‌تر بوده و رزولوشن آن به 50 مگاپیکسل افزایش یافته است. این دوربین سلفی گشودگی دیافراگم f/2.0 داشته و از فوکوس خودکار بهره می‌برد.

نرم‌افزار دوربین در هر دو گوشی امکانات متنوعی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می‌کند. به عنوان مثال، به لطف قابلیت AI Eraser 2.0 می‌توان اشیاء یا افرادی که به طور ناخواسته در عکس حضور دارند را حذف کرد. ویژگی دیگری که AI Clear Face نام دارد، ضمن افزایش واضح بودن، می‌تواند از اعوجاج سوژه‌ها (تا حداکثر 10 نفر در هر عکس) بکاهد. باز کردن چشم بسته افراد در عکس نیز گزینه دیگری‌ست که تحت عنوان قابلیتی به نام AI Best Face در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

باتری و شارژر

منبع تغذیه در هر دو گوشی یک باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی است. طبق ادعای شرکت سازنده، این باتری تا 25 روز در حالت استندبای دوام داشته و بیش از 4 سال عمر می‌کند. این باتری از استاندارد شارژ سریع 80 واتی SuperVOOC پشتیبانی کرده و فول شارژ آن حدود 47 دقیقه طول می‌کشد. گفتنی‌ست، تنها با 10 دقیقه شارژ کردن باتری، انرژی لازم برای تماس تا بیش از 8 ساعت و تماشای ویدئو تا بیش از 6 ساعت فراهم خواهد شد. لازم به ذکر است، حسگر اثر انگشت گوشی زیر لایه نمایشگر تعبیه شده و علاوه‌بر آن قفل‌گشایی از طریق تشخیص چهره نیز امکان‌پذیر است.

سیستم‌عامل و ارتباطات

سیستم‌عامل هر دو دیوایس اندروید 14 بوده و رابط کاربری اختصاصی ColorOS 14.1 در آنها فعال است. Oppo Reno12 و Oppo Reno12 Pro دو سیم‌کارت می‌پذیرند و از ارتباطات نسل پنجم بهره می‌برند. وای-فای 6، بلوتوث 5.4، پورت USB-C، موقعیت‌یابی ماهواره‌ای و NFC از دیگر گزینه‌های ارتباطی در هر دو گوشی به شمار می‌روند. ناگفته نماند، به لطف قابلیتی تحت عنوان BeaconLink، کاربر می‌تواند در شرایطی که گوشی هیچ سیگنالی از شبکه دریافت نمی‌کند، اقدام به برقراری تماس صوتی با دیگران کند. البته این تماس با استفاده از پروتکلی اختصاصی بر بستر بلوتوث انجام شده و فقط می‌توان با افرادی که تا شعاع 200 متری هستند، تماس گرفت. (نسخه‌های چینی این دو گوشی، فاقد این ویژگی هستند)

زمان عرضه و قیمت

زمان عرضه و قیمت این محصولات هنوز از سوی شرکت سازنده اعلام نشده است. البته برخی منابع مدعی هستند که Oppo Reno12 در پیکربندی 12GB/256GB از 25 ژوئن (5 تیر) با قیمت 499 یورو وارد بازارهای بین‌المللی خواهد شد. همچنین، گفته می‌شود Oppo Reno12 Pro در پیکربندی 12GB/512GB قیمتی برابر با 599 یورو خواهد داشت.

منبع : Oppo


تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا