بازی ها در صدر برنامه های موبایل و کاربران آیفون در صدر بازی کنندگان
نمایش خبر
تاریخ : 1390/4/17 | ||
برچسبها : | Nielsen ، آمار Statistics ، بازی Game |

واحد خبر mobile.ir : به نظر می رسد بازی ها از ارکان اصلی گوشی های موبایل هستند و گرایش کاربران به استفاده از بازی ها بر روی گوشی های موبایل بیش از گرایش آنها به دیگر انواع برنامه ها است.
گزارشی که کمپانی Nielsen -- از تحلیلگران مطرح بازار کالاها و خدمات -- در روز 6 جولای 2011 (15 تیر 1390) منتشر ساخته نشان دهنده این است که بازی ها از نظر محبوبیت و عامه پسندی در صدر برنامه های موبایل قرار دارند. 64 درصد دانلود کنندگان (کسانی که در 30 روز اخیر برنامه ای را دانلود نموده اند) از بازی ها استفاده نموده اند. پس از بازی ها برنامه های آب و هوا و شبکه های اجتماعی در ردیف دوم و سوم محبوبیت و عامه پسندی قرار دارند.
بر اساس همین گزارش 93 درصد دانلود کنندگان حاضر به پرداخت پول در ازای بازی هایی که مورد استفاده قرار می دهند هستند. از سوی دیگر 76 درصد دانلود کنندگان حاضرند که برای برنامه های خبری پول پرداخت نمایند. چنین آماری در کنار اطلاعات دیگر در مورد میزان رقابت در تولید برنامه های مختلف بر روی بسترهای گوناگون موبایل می تواند مورد توجه تولید کنندگان برنامه های موبایل واقع گردد.
بخش دیگری از گزارش Nielsen حاکی از آن است که به طور متوسط افرادی که با گوشی های موبایل به بازی می پردازند 7.8 ساعت از وقت خود در ماه را به این کار اختصاص می دهند. البته مدت بازی در مورد صاحبان آیفون بسیار بیشتر بوده و به طور متوسط 14.7 ساعت از وقت صاحبان آیفون صرف بازی با گوشی می شود (تقریباً روزی نیم ساعت.) صاحبان اندروید نیز با 9.3 ساعت بازی کردن در ماه رتبه بعدی را در این زمینه در اختیار دارند.
بازی ها به یکی از این چهار طریق بر روی گوشی ها مورد استفاده قرار می گیرند: دانلود شده و نصب می شوند؛ از پیش بر روی دستگاه نصب شده اند؛ از طریق وب مورد استفاده قرار می گیرند و یا از طریق کامپیوتر یا دستگاهی دیگر به گوشی موبایل منتقل می شوند. بر اساس گزارش Nielsen کاربران iOS اپل، اندروید گوگل و ویندوز فون مایکروسافت بیشتر از روش اول یعنی دانلود بازی و نصب آن استفاده می نمایند، حال آنکه کاربران گوشی های بلک بری و فیچر فون ها بیشترین استفاده را از برنامه های از پیش نصب شده بر روی گوشی به عمل می آورند.
با موفقیت مالی بازی هایی مانند بازی پرندگان عصبانی (Angry Birds) و بسیاری از بازی های دیگر در بستر موبایل و تبلت ها هر روز به شمار شرکت های تولید کننده بازی برای این وسایل الکترونیکی اضافه می شود. امیدواریم کشور ما نیز بتواند سهم مناسبی از درآمد حاصل از این بازار را به خود اختصاص دهد. فراموش نکنیم که یک بازی ساده همراه با یک ایده بکر و خوب نیز اگر با پیاده سازی مناسبی همراه شود می تواند مورد استقبال کاربران واقع گردد.
-
بررسی ویدئویی و مقایسه سامسونگ Galaxy S25 و Galaxy S25 Plus
-
معرفی Oppo Find N5 نازکترین تاشوی افقی با IPX9 و پردازنده اسنپدراگون 8 الیت 7 هستهای
-
معرفی iPhone 16e - پوستهای از آیفون 14 با چیپست A18، رم 8 گیگی و پشتیبانی از Apple Intelligence
-
معرفی Galaxy A06 5G – نخستین گوشی 5G سری A0 سامسونگ با Dimensity 6300 و 4 بهروزرسانی اندروید
-
معرفی OnePlus Watch 3 – ساعت هوشمندی با صفحهنمایش بزرگتر و باتری قویتر
-
آشنایی با Realme P3 Pro و Realme P3x – میانردههای 5G ریلمی با دوربین 50MP و باتری 6,000mAh
-
معرفی vivo V50 – ارتقاء ظرفیت باتری به 6,000mAh و افزایش توان شارژر سیمی به 90 وات