نسخه وای فای تبلت زوم موتورولا با قیمتی رقابتی به زودی به بازار عرضه می شود

نمایش خبر

تاریخ : 1389/12/26
برچسب‌ها : اندروید Android ، شانه عسل Honeycomb ، وای-فای Wi-Fi ، Motorola XOOM MZ601 ، Motorola XOOM MZ604 ، Motorola XOOM MZ600 ، موتورولا Motorola

واحد خبر mobile.ir : کمپانی موتورولا موبیلیتی که چندی پیش بخش موبایل کمپانی موتورولا را تشکیل می داد در روز 27 مارس 2011 (7 فروردین 1390) مدل وای-فای (بدون ارتباط 3G) تبلت XOOM خود را با قیمتی برابر 599 دلار به بازار آمریکا عرضه می کند. این عرضه از طریق فروشگاه های آمازون، بست بای، والمارت و چند فروشگاه دیگر انجام خواهد شد.

«در رقابت با اپل شما باید محصولات اعلا را عرضه نمائید.» این جمله ای است که سانجی جها مدیر عامل موتورولا موبیلیتی آنرا بیان نموده و نشان از عزم این کمپانی برای رقابت با اپل دارد.

موتورولا که نسبتاً دیر به رقابت سخت تبلت ها وارد شده توجه خود را به سیستم عامل اندروید گوگل معطوف نموده و امیدوار است با عرضه تبلت های مبتنی بر اندروید بتواند بخش مناسبی از بازار تبلت ها را به خود اختصاص دهد. برخی از کارشناسان معتقدند که این بازار که در اصل کمپانی اپل آنرا در سال 2010 بر سر زبان ها انداخت شاهد ظرفیتی بالغ بر 50 میلیون تبلت در سال 2011 خواهد بود.

قیمت 599 دلاری نسخه وای-فای تبلت XOOM که به 32 گیگابایت حافظه مجهز است مشابه قیمت 599 دلاری نسخه 32 گیگابایتی تبلت iPad 2 Wi-Fi اپل است اما نسخه مجهز به امکان ارتباطات 3G تبلت XOOM با قیمتی برابر 799 دلار، 70 دلار بیش از نسخه 32 گیگابایتی تبلت iPad 2 Wi-Fi 3G قیمت گذاری شده است. شاید موتورولا در آینده برای رقابت بیشتر با اپل ناچار به کاهش قیمت تبلت XOOM مجهز به امکان ارتباط 3G خود شود. البته مشتریان آمریکایی در صورت عقد قرارداد جدید دو ساله با اپراتور وریزون وایرلس می توانند این تبلت را با استفاده از سوبسید با قیمت 599 دلار تهیه نمایند.

Motorola Xoom

پیش از این سانجی جها اعلام نموده بود که امسال (سال 2011) تقریباً تمامی محصولات موتورولا از سیستم عامل اندروید گوگل استفاده خواهند نمود. تبلت XOOM نیز از این قاعده مستثنی نیست و نخستین تبلتی است که به نسخه 3.0 سیستم عامل اندروید گوگل -- ملقب به Honeycomb یا شانه عسل -- مجهز است. این نسخه سیستم عامل اندروید برای تبلت ها بهینه سازی شده است و شاید موتورولا به عنوان پیش گام در عرضه تبلت مبتنی بر Honeycomb بتواند از مزیت نسبی خوبی در مقابل دیگر رقبای عرضه کننده تبلت های اندروید برخوردار شود.

هرچند به نظر بسیاری از کارشناسان عرضه تبلت XOOM موتورولا نمی تواند خلل چندانی به بازار داغ تبلت آی پد 2 اپل وارد سازد اما این تبلت می تواند گزینه جذابی برای دوستداران سیستم عامل اندروید به شمار آید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا