رونمایی اولیه از سومین تاشوی سامسونگ: Galaxy Z Fold2 5G – تغییرات در طراحی و اجرا

نمایش خبر

تاریخ : 1399/5/16        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 865 پلاس Snapdragon 865 Plus ، گوشی تاشو Foldable Phone ، Samsung Galaxy Z Fold2 5G ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : شرکت سامسونگ در روز چهارشنبه 5 آگوست 2020 (15 مرداد 1399) علاوه بر معرفی گلکسی نوت20 و نوت20 اولترا اطلاعاتی را در مورد گوشی تاشوی Galaxy Z Fold2 5G نیز منتشر نمود. این گوشی که جانشین Galaxy Fold سال گذشته می‌شود البته قرار است در ماه سپتامبر به‌صورت کامل رونمایی شود و در این نوبت تنها اطلاعات مختصری در مورد بخش‌های سخت‌افزاری این گوشی منتشر شده است. تغییر اصلی در Z Fold2 در شکل ظاهری و صفحه‌نمایش خارجی آن رخ داده که فرم جذاب‌تری را نسبت به قبل به نمایش می‌گذارد. این گوشی همچنان از دو صفحه‌نمایش یکی در بخش خارجی و دیگری در داخل بهره می‌برد و بعد از باز شدن به فرم تبلت تغییر پیدا می‌کند.

نخستین گام در معرفی Z Fold2 5G بی‌شک به صفحه‌نمایش‌های آن تعلق دارد جایی‌که در بخش داخلی از یک صفحه‌نمایش 7.6 اینچی با فناوری Dynamic AMOLED 2X و نرخ‌ به‌روزرسانی 120 هرتزی ا‌ستفاده شده که نسبت به 7.3 اینچ در نسل قبلی تا حدودی بزرگ‌تر شده است

این صفحه‌نمایش همچنان از پوشش شیشه‌ای UTG یا Ultra Thin Glass بهره می‌برد که در حقیقت شیشه واقعی قابل خم شدن است اما ظاهرا مثل Galaxy Fold همچنان از لایه پلاستیکی محافظتی، روی این قسمت استفاده شده است. از ناچ به سبک مدل قبلی در این صفحه‌نمایش خبری نیست و مثل دیگر گوشی‌های مدرن سامسونگ در این‌جا نیز از حفره مرکزی در بالای صفحه‌نمایش برای قرارگیری دوربین سلفی استفاده شده است.

صفحه‌نمایش خارجی با تغییر بزرگ‌تری روبرو شده و از 4.6 اینچ در نسل پیشین حالا به 6.2 اینچ افزایش پیدا کرده که با وجود آن‌که ارتفاع زیاد و عرض کم آن، به نسبت غیر معمول 25:9 در این صفحه‌نمایش منجر شده اما همچنان امکان استفاده از این پنل به‌عنوان یک صفحه‌نمایش عادی وجود داشته و در اکثر مواقع شاید نیاز چندانی به باز کردن دستگاه برای دسترسی به صفحه‌نمایش داخلی نیز وجود نداشته باشد. فناوری ساخت این صفحه‌نمایش ظاهرا از نوع Super AMOLED بوده و نرخ به‌روزرسانی آن نیز 60 در نظر گرفته شده است. طراحی دوربین سلفی به‌صورت پانچی در بخش بالایی صفحه‌نمایش در این قسمت نیز تکرار شده و در این بخش نیز مثل صفحه‌نمایش داخلی از یک دوربین 10 مگاپیکسلی سلفی با f/2.2 و بدون فوکوس خودکار استفاده شده است.

یک نکته جدید و با اهمیت در طراحی این مدل به تغییر در عملکرد لولاهای دستگاه تعلق دارد که ظاهرا از Z Flip وام گرفته شده و با ارائه حالتی به نام Flex Mode امکان باز کردن گوشی در زوایای دلخواه را فراهم می‌آورد. سامسونگ همچنین ظاهرا در برخی از بازارها، امکان شخصی‌سازی و تغییر رنگ لولا به دلخواه مشتریان از بین رنگ‌های قرمز، طلایی، نقره‌ای و آبی را فراهم می‌کند.

با این‌که سامسونگ رسما اطلاعاتی در مورد دوربین‌های بخش پشتی این مدل ارائه نکرده اما برپایه اطلاعات غیر رسمی منتشر شده در این زمینه، ظاهرا در این گوشی از 3 دوربین 12 مگاپیکسلی شامل یک نمونه اصلی با پشتیبانی از OIS و سایز سنسور 1.8 میکرونی همراه با یک نمونه التراواید و یک دوربین تله‌فتو استفاده خواهد شد.

پردازش در Z Fold2 طبق انتظار با پروسسور Snapdragon 865 Plus صورت می‌گیرد و منابع خبری از حضور 12 گیگابایت رم LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه داخلی غیر قابل ارتقاء از نوع UFS 3.1 در آن سخن گفته‌اند. با حضور پروسسور جدید کوالکام در این گوشی طبیعتا از شبکه 5G در هر دو حالت mmWave و sub-6GHz نیز در این مدل پشتیبانی می‌شود.

ظرفیت باتری گوشی ظاهرا 4,500 میلی آمپر ساعت است که از طریق یک شارژر سریع 25 واتی تغذیه شده و شارژ بی‌سیم 11 واتی و شارژ معکوس بی‌سیم نیز جزء قابلیت‌های آن به حساب می‌آیند.

Z Fold2 به‌جز رنگ اصلی برنزی خود در رنگ مشکی نیز ارائه شده و مشابه Galaxy Z Flip امکان تهیه نسخه ویژه‌ای از آن با طراحی متفاوت Thome Brown نیز وجود دارد.

اطلاعات بیشتر در مورد سامسونگ گلکسی Z Fold2 5G از جمله قیمت و زمان حضور آن در بازار قرار است در روز 1 سپتامبر (11 شهریور 1399) ارائه شده و پیش‌سفارش این مدل نیز از همان روز آغاز می‌شود.

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا