گوشی X3 Touch and Type نوکیا - صفحه نمایش لمسی در کنار صفحه کلید سنتی

نمایش خبر

تاریخ : 1389/5/27
برچسب‌ها : گوشی موبایل Mobile Phone ، Nokia X3-02 Touch and Type ، نوکیا Nokia

واحد خبر mobile.ir : کمپانی نوکیا نخستین گوشی خود را که همزمان با داشتن صفحه کلید سنتی 12 کلیدی به صفحه نمایش لمسی نیز مجهز است روانه بازار خواهد کرد. نوکیا در روز سه شنبه 17 آگوست 2010 (26 مرداد 1389) با اعلام این خبر به معرفی گوشی جدید خود یعنی گوشی X3 Touch and Type پرداخت.

بنا به اظهارات این کمپانی بسیاری از کاربران که به تایپ سریع با یک دست و با استفاده از انگشت شست عادت کرده اند خواهان آن هستند که در کنار برخورداری از صفحه نمایش لمسی از این مهارت خود برای ارسال پیام کوتاه، چت کردن و پیام رسانی فوری استفاده کنند. نوکیا نیز با عرضه گوشی X3 Touch and Type به بازار به نیاز این دسته از کاربران پاسخ خواهد داد.

دارا بودن ترکیب صفحه کلید فیزیکی و صفحه نمایش لمسی  در بسیاری از موارد می تواند به تسریع کار بیانجامد. به عنوان مثال هنگام ارسال پیام، پس از تایپ نمودن پیام توسط صفحه کلید، امکان ارسال آن با یک اشاره بر روی صفحه نمایش لمسی وجود خواهد داشت.

Nokia X3 Touch and Type

گوشی  X3 Touch and Type یکی از گوشی های باریک نوکیا محسوب شده و ضخامت آن  9.6 میلی متر (کمتر از یک سانتی متر) است. با توجه به آن که بخشی از سطح گوشی را صفحه کلید آن اشغال نموده، صفحه نمایش این گوشی نسبت به بسیاری از گوشی های دارای صفحه نمایش لمسی کوچکتر بوده و قطری برابر 2.4 اینچ دارد. رزولوشن این صفحه نمایش 240x320 پیکسل است.

گوشی X3 Touch and Type به یک دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت زوم دیجیتال 4 برابر و امکان عکاسی و فیلمبرداری مجهز است. کلید های اختصاصی برای دسترسی سریع به پخش کننده موسیقی و ایمیل در بالای صفحه کلید این گوشی تعبیه شده است.

ویژگی های ارتباطی این گوشی نیز با پشتیبانی از شبکه 3G و بهره گیری از ارتباط پر سرعت HSPA، وای فای و بلوتوث 2.1 مناسب است. همچنین با دارا بودن اسلات کارت حافظه MicroSD امکان افزایش حافظه گوشی تا 16 گیگا بایت وجود داشت.

از نظر نرم افزاری برنامه های کار با فیس بوک و توئیتر و سرویس های ایمیل و پیام رسانی فوری نظیر جی میل و مسنجر ویندوز لایو بر روی این گوشی قرار گرفته است. با اتصال به فروشگاه Ovi نوکیا کاربران می توانند از بازی ها و برنامه های گوناگون بهره ببرند. همچنین در برخی از بازارهای خاص دسترسی به سرویس نامحدود موسیقی Ovi و 11 میلیون ترک صوتی برای کاربران پیش بینی شده است.

مطابق برنامه کمپانی نوکیا، گوشی X3 Touch and Type با بدنه ای از جنس آلومینیوم در 5 رنگ نقره ای، متالیک تیره، آبی، صورتی و بنفش با قیمتی در حدود 125 یورو (بدون در نظر گرفتن مالیات و سوبسید) در همین سه ماهه میلادی (حداکثر تا اوایل مهر ماه) به بازار عرضه خواهد شد. این گوشی ابتدا در چین، ایرلند، انگلستان، روسیه، استرالیا، نیوزیلند، سنگاپور، آلمان، اسپانیا، پرتغال، فرانسه، مکزیک، عربستان سعودی و یمن عرضه شده و سپس در بازارهای دیگر ارائه می گردد.

Nokia X3 Touch and Type



ایسام