Red Magic Mars- گوشی مخصوص بازی نوبیا با 10 گیگابایت رم

نمایش خبر

تاریخ : 1397/9/10        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، بازی Game ، اندروید Android ، گوشی مخصوص بازی Gaming Phone ، زد تی ای ZTE

واحد خبر mobile.ir : زیربرند Nubia شرکت ZTE در آوریل سال جاری میلادی از گوشی هوشمندی مخصوص بازی با نام Nubia Red Magic رونمایی کرده بود؛ اسمارت‌فونی که از نظر ظاهری، طراحی جالب توجه و متفاوتی داشت و از جهت ویژگی‌های پردازشی، مجهز به چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 835 با دو پیکربندی حافظه 6GB/64GB و 8GB/128GB بود. این کمپانی چینی به تازگی در روز 28 نوامبر (7 آذر 1397) نسخه جدیدی از این گوشی را با نام Nubia Red Magic Mars معرفی کرده است که از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نمونه اصلی ندارد. با این حال، نوبیا برخی قابلیت‌های جذاب برای محصول جدید خود در نظر گرفته که توجه کارشناسان را به خود جلب کرده است.

Introducing Nubia Red Magic Mars

استقبال کاربران از گوشی‌های مخصوص بازی به آنجا رسیده که می‌توان دسته‌بندی جدیدی را در میان محصولات هوشمند با نام gaming phone مشاهده کرد. در چند ماه گذشته، چندین سازنده شناخته‌شده بازار همچون هواوی، شیائومی، ایسوس و Razer گوشی‌های مخصوص بازی خود را به بازار عرضه کرده‌اند.

Introducing Nubia Red Magic Mars

صفحه‌نمایش 6 اینچی محصول جدید نوبیا از پنل IPS LCD ساخته شده و وضوح آن 2160x1080 پیکسل است. دو منطقه حساس به لمس در کناره‌های دستگاه دیده می‌شود که شرکت سازنده آنها را Mars Triggers می‌نامد و عملکردی مشابه دکمه‌های بالائی (یا shoulder button) در دسته‌های کنسول بازی را دارند. همچنین موتوری خطی نیز برای ایجاد بازخورد لرزشی «شوک 4بعدی» در این گوشی در نظر گرفته شده که سبب می‌شود لرزش آن مشابه کنترلرهای معمول کنسول‌های بازی شود.

Introducing Nubia Red Magic Mars

از جمله مهم‌ترین تغییرات محصول تازه نسبت به نسخه قبلی، ارتقای پردازنده آن از SD835 به SD845 است. وجود این پروسسور در کنار 3 چینش رم و حافظه داخلی 6GB/64GB (به عنوان مدل پایه)، 8GB/128GB و 10GB/256GB (به عنوان نمونه ویژه)، Red Magic Mars را به گزینه‌ای فوق‌العاده برای دوست‌داران بازی تبدیل می‌کند. البته این دستگاه از کارت حافظه، پشتیبانی نمی‌کند. اگر چه رم 10 گیگابایتی، در میان گوشی‌های هوشمند بسیار نادر است، اما در Black Shark Helo شیائومی هم شاهد پیکربندی دقیقا یکسانی برای رم و حافظه داخلی بودیم.

Introducing Nubia Red Magic Mars

گوشی‌های مخصوص بازی به طور معمول در چند مورد نسبت به اسمارت‌فون‌های معمول برتری دارند. Red Magic Mars نیز از این قاعده مستثنی نیست. نوبیا برای ارتقای عملکرد این گوشی (به ویژه هنگام اجرای بازی‌های سنگین)، از سیستم خنک‌کننده‌ای با نام ICE بهره گرفته که شامل دو لوله خنک‌کننده است و بر اساس اعلام شرکت سازنده، می‌تواند دمای پردازنده دستگاه را تا حدود 13.2 درجه سانتی‌گراد کاهش دهد و به این ترتیب کارایی CPU تا 70 درصد بهبود خواهد یافت.

Introducing Nubia Red Magic Mars

کیفیت صدا هم در اسمارت‌فون‌های مخصوص بازی، جایگاه ویژه‌ای دارد. به همین منظور اسپیکرهای استریو با فناوری DTS 7.1 در این گوشی دیده می‌شود.

Introducing Nubia Red Magic Mars

نکته عجیب آن است که کیفیت دوربین اصلی Mars (حداقل روی کاغذ) نسبت به Red Magic کاهش یافته و از وضوح 24 مگاپیکسلی با f/1.7 به رزولوشن 16 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 رسیده است. همچنین دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نیز همانند Red Magic در جلوی این اسمارت‌فون قرار دارد.

Introducing Nubia Red Magic Mars

Red Magic Mars با باتری 3,800 میلی‌آمپر ساعتی عرضه خواهد شد که با استفاده از فناوری NeoCharge شارژ خواهد شد. ترکیب رنگ‌ها همان دو گزینه مشکی (Meteorite Black) و قرمز (Flame Red) است؛ با این حال، نسخه ویژه با طرح ارتشی (یا Camo) نیز ارائه خواهد شد که طرح جالبی به نظر می‌رسد.

Introducing Nubia Red Magic Mars

اسمارت‌فون Red Magic Mars از پلتفرم Red Magic OS 1.6 بهره می‌برد که بر پایه اندروید 9.0 پای طراحی شده است. همچنین نوبیا دکمه‌ای اختصاصی برای محدود کردن همه برنامه‌ها در حین بازی برای این گوشی در نظر گرفته است که باعث ارتقای عملکرد دستگاه می‌شود.

از آنجا که این گوشی دارای جک هدفون نیست، ظاهرا دانگل ترکیبی USB-C با دو خروجی برای درگاه USB-C و جک هدفون استاندارد برای آن در نظر گرفته شده است. این دانگل، مبدل دیجیتال به آنالوگ هم هست که صدای باکیفیتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از دیگر تجهیزات جانبی این Gamephone می‌توان به کنترلرهای بلوتوث و هدست جداگانه‌ای مجهز به میکروفون اشاره کرد.

Introducing Nubia Red Magic Mars

Red Magic Mars از 7 دسامبر (16 آذر) در سه نسخه ارائه خواهد شد. نمونه 6GB/64GB با قیمت 2,699 یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، 388 دلار)، نسخه دارای 8GB رم و 128GB حافظه داخلی با قیمت 3,199 یوان (460 دلار) و پیشرفته‌ترین مدل یعنی نمونه 10GB/256GB با قیمت 3,999 یوان (576 دلار) در چین عرضه خواهد شد.

Introducing Nubia Red Magic Mars

ناگفته نماند که برخی منابع اعلام کرده‌اند که ممکن است این گوشی تنها در کشور مبدأ ارائه شود. 

منبع : Nubia


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا