بررسی محبوبترین برندهای اسمارتفون در بازارهای بزرگ دنیا توسط موسسه کانتار
نمایش خبر
تاریخ : 1394/12/14 نویسنده: سپیده مکارمی | ||
برچسبها : | آمار Statistics ، کانتار Kantar |
واحد خبر mobile.ir : به تازگی موسسه تحقیقات بازار کانتار در یک مقاله به بررسی محبوبترین برندهای اسمارتفون در بازارهای بزرگ سراسر دنیا پرداخته است. به گفته کانتار 91 درصد مردم ایالات متحده و 5 کشور بزرگ اروپا --یعنی آلمان، انگلستان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا-- صاحب گوشی تلفن همراه هستند و این رقم برای مناطق شهری چین به 97 درصد میرسد. همچنین با توجه به اطلاعات به دست آمده 65 درصد آمریکاییها، 74 درصد اروپاییها و 72 درصد شهرنشینان چین از کاربران گوشیهای هوشمند هستند. به گفته Carolina Milanesi--رئیس تحقیقات در مجموعه Kantar Worldpanel ComTech و یکی از نویسندگان این مقاله-- با این نوع نفوذ بازاری که شکل گرفته است، برخیها در این صنعت در این فکر هستند که فروشهای آینده چگونه انجام خواهد گرفت. مانند همیشه پاسخ به این بستگی دارد که شما چطور به آن نگاه کنید.»
طبق پیشبینیهای Milanesi در طی سال 2016 فروش گوشیهای هوشمند تا حد زیادی به دو عامل بستگی دارد: متقاعد کردن صاحبان سرسخت گوشیهای معمولی (غیر هوشمند) جهت خرید گوشی هوشمند و ترغیب کاربران گوشیهای هوشمند جهت خرید گوشی هوشمند جدید.
تغییر در سهم بازار هر یک از سیستمعاملها و همچنین میزان فروش دو برند برتر گوشیهای هوشمند (اپل و سامسونگ)، عمدتا از متقاعد کردن کاربران به انتخاب یک پلتفرم جدید و تغییر در این رقابت حاصل خواهد شد.
به گفته Milanesi «بسیاری از صاحبان گوشیهای معمولی، گوشی هوشمند نمیخواهند. به همین سادگی! قیمت، بزرگترین مانع راضی کردن صاحبان گوشیهای معمولی برای ارتقا به یک گوشی هوشمند است. در آلمان 79 درصد کسانی که به تازگی یک گوشی معمولی خریداری کردهاند کمتر از 60 یورو برای دستگاهشان پرداختهاند، درحالی که فقط 19 درصد خریداران گوشی هوشمند چنین مقداری هزینه کردهاند. خریداران گوشی هوشمند در مجموع به طور میانگین 276 یورو پرداخت کردهاند در حالی که خریداران گوشی معمولی به طور میانگین تنها 57 یورو پرداختهاند.»
برای صاحبان گوشیهای معمولی در بازارهای مختلف دنیا یافتن گوشی هوشمندی که به نظر آنها نسبت به هزینه مناسب باشد کار دشواری است. آنها تا زمانی که درنیابند گوشی فعلی آنها دیگر قابل اتکا و اعتماد نیست علاقهای به ارتقا به یک اسمارتفون ندارند. با توجه به این که ممکن است تنها در نظر گرفتن تغییرات سالیانه کافی نباشد با تمرکز به روند سه سال گذشته روشن است که زمان استفاده از گوشیهای هوشمند در حال افزایش است.
در بازارهای تثبیت شده، بخش ردهبالای سودآور بازار اشباع شده است. در بخش ردهبالاهای بازار ایالات متحده، دستگاههای با قیمت بیش از 500 دلار (بدون سوبسید) 48 درصد فروش را در سال 2015 به خود اختصاص دادهاند که این مقدار تنها 9 درصد نسبت به سال 2014 افزایش داشته است. در 5 بازار بزرگ اروپا نیز تنها 27 درصد فروش، مربوط به دستگاههای ردهبالا بوده است که این رقم نیز نسبت به سال گذشته تنها 6 درصد افزایش یافته است و به نسبت بازار ایالات متحده نیز کمتر بوده است.
وضعیت این صنعت در سال 2016 چگونه خواهد شد؟ با توجه به گفتههای رئیس تحقیقات کانتار، 48 درصد صاحبان گوشیهای هوشمند در 5 بازار بزرگ اروپا قصد دارند تا 12 ماه آینده اسمارتفون خود را ارتقا دهند. این رقم برای آمریکا و بخش شهری چین به ترتیب به 46 و 28 درصد کاهش مییابد. برندی که توسط کاربران برای انتخاب گوشی بعدی ارجحیت دارد کمی در مناطق مختلف متفاوت است اما همچنان دو برند اپل و سامسونگ نسبت به سایر برندها بیشتر به چشم میخورند.
به گزارش Milanesi «در ایالات متحده، 40 درصد مشتریانی که قصد دارند دستگاه خود را تغییر دهند اپل را ترجیح میدهند و 35 درصد سامسونگ را ترجیح میدهند. سپس با یک فاصله زیاد به موتورولا (با 6 درصد ارجحیت) و LG ( با 5 درصد) میرسیم. در 5 بازار بزرگ اروپا، جایگاه برتر برندهای با ارجحیت بیشتر با سامسونگ 37 درصد و اپل 29 درصد، برعکس شده است.»
Milanesi باور دارد در طی آینده قابل پیشبینی، گوشی هوشمند به عنوان دستگاهی که میلیونها نفر زندگی خود را با آن تنظیم میکنند، باقی خواهد ماند. با اشباع بازار دیگر صدها میلیون نفر برای خرید اولین گوشی هوشمند خود به بازار نمیروند اما صدها میلیون نفر هر جا میروند گوشی هوشمند خود را همراه خواهند داشت.
به گفته Milanesi «بازار گوشیهای هوشمند دیگر هرگز رشد 10 سال گذشته را نخواهد دید. اما فرصتهایی برای پول درآوردن از آنچه که تاکنون ساخته شده است برای کسانی که دید مناسب برای یافتن و به دست آوردن آنها را دارند، وجود دارد.»
- نگاه ویدئویی به پنج ویژگی مشترک در نسل جدید گوشیهای پرچمدار
- معرفی Redmi A4 5G – پایینرده 100 دلاری با نمایشگر 6.88 اینچی، SD 4s Gen 2 و باتری 5,160mAh
- معرفی ZTE Blade V70 – میانردهای با السیدی +HD و دوربین 108 مگاپیکسلی
- معرفی خانواده ROG Phone 9 – گیمینگ فونهای ایسوس با اسنپدراگون 8 الیت و نمایشگر 185 هرتزی
- نگاهی به HyperOS 2 به همراه جدول زمانی و فهرست دیوایسهای قابل ارتقاء به این پوسته
- نگاهی به فناوری ISOCELL ALoP – راهکار سامسونگ برای کاهش برآمدگی دوربینهای بخش پشتی گوشی
- شیائومی 14T Pro در نگاه رسانهها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفهایها