معرفی آنر Magic4 Ultimate با بدنه سرامیکی و دوربین 50 مگاپیکسلی جدید

نمایش خبر

تاریخ : 1400/12/26        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 8 جن 1 Snapdragon 8 Gen 1 ، Honor Magic4 Ultimate ، آنر Honor
واحد خبر mobile.ir : شرکت آنر در جریان دور جدید کنگره جهانی موبایل (MWC 2022) دو گوشی Magic4 و Magic4 Pro را با پروسسورهای Snapdragon 8 Gen 1 و دوربین‌های 50 مگاپیکسلی برای بازارهای جهانی رونمایی کرد؛ این شرکت در روز پنج‌شنبه 17 مارچ 2022 (26 اسفند 1400) ضمن رونمایی از این خانواده برای بازار چین، نسخه جدید و البته پیشرفته‌تری از این سری را نیز با نام Magic4 Ultimate در بازار داخلی خود به‌معرض نمایش گذاشته است. Magic4 Ultimate در اغلب موارد به Magic4 Pro شباهت دارد اما یک تفاوت کلیدی در دوربین اصلی آن را در جایگاه بالاتری قرار می‌دهد. دوربین 50 مگاپیکسلی این گوشی حالا سنسور بزرگ‌تری دارد و در نور کم روی کاغذ عملکرد بهتری خواهد داشت.

از Honor Magic4 Ultimate به‌عنوان نخستین گوشی جهان با لنزهای دوگانه Free Form یاد می‌شود که به‌گفته شرکت سازنده به میزان زیادی در بهبود تجربه عکاسی و فیلم‌برداری نقش ایفا می‌کنند. نسخه Ultimate مجیک 4 از لحاظ ظاهری نیز با دو مدل پیشین تفاوت داشته و در حالی‌که نمای روبروی آن با لبه‌های خمیده نمایشگر و حفره قرصی‌شکل کناره سمت چپ صفحه‌نمایش به مجیک 4 پرو شباهت دارد اما در بخش پشتی با تجربه تازه‌ای روبرو می‌شویم که با برآمدگی مجموعه در برگیرنده لنزهای دوربین و محوطه اطراف آن، ظاهری عضلانی‌تر به‌خود گرفته است. جنس بخش پشتی دستگاه از نوع شیشه سرامیکی خمیده بوده و به‌گفته شرکت سازنده تا 5 متر در برابر سقوط از ارتفاع مقاوم است.

این گوشی که در دو رنگ سفید و مشکی ارائه می‌شود از ابعاد 11.4×74.7×163.6 میلی‌متر برخوردار بوده و وزن بسیار بالایی نزدیک به 242 گرم دارد! برای مقایسه کافی‌ست بدانیم که مجیک 4 پرو با وجود طول و عرض یکسان، از ضخامت 9.15 میلی‌متری برخوردار بوده و وزن آن نیز 27 گرم کم‌تر است.

صفحه‌نمایش 6.81 اینچی گوشی از نوع OLED 10 بیتی با وضوح 1312×2848 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس با نسبت 19.54:9) بوده که نرخ رفرش آن با با توجه به LTPO بودن این پنل از 1 تا 120 هرتز قابل تغییر است. فرکانس کاهش نور PWM‌ این صفحه‌نمایش 1,920‌ هرتز است که روی کاغذ تجربه بی نقص و بدون لرزشی را در هنگام کم‌ کردن نور ایجاد می‌کند. این صفحه‌نمایش که سنسور اثر انگشت را نیز در خود جای داده به‌گفته شرکت سازنده، 93.5 درصد از روی دستگاه را پوشانده و محدوده رنگ DCI-P3 نیز در آن پشتیبانی می‌شود.

بالای صفحه‌نمایش در بریدگی بیضی‌شکل کناره آن علاوه بر دوربین 12 مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم f/2.4، یک سنسور سه‌بعدی عمق میدان نیز حضور دارد که در تشخیص دقیق چهره برای بازگشایی قفل به‌کار می‌رود. دوربین سلفی اصلی گوشی از برداشت ویدئوی 4K پشتیبانی کرده و لرزه‌گیر دیجیتال یا EIS نیز در لیست امکانات آن به‌چشم می‌خورد.

در پشت گوشی به تغییر اصلی این مجموعه نسبت به Magic4 Pro بر می‌خوریم جایی‌که دوربین اصلی با وجود حفظ وضوح 50 مگاپیکسلی خود، حالا از یک سنسور جدید و کاملا بزرگ‌تر 1/1.12 اینچ (در مقایسه با سنسور 1/1.56 اینچی پیشین) بهره می‌برد که پیکسل‌های 1.4 میکرونی آن پس از تجمیع چهارگانه به اندازه بسیار بزرگ 2.8 میکرون در وضوح 12 مگاپیکسل دست پیدا می‌کنند. دیگر تغییر بسیار جالب توجه این دوربین به لنز آن تعلق دارد که حالا 8 جزیی‌ست و از این لحاظ از لنز 7 مرحله‌ای مجیک 4 پرو نیز شرایط بهتری را ارائه می‌کند. برای تکمیل شدن این سناریوی فوق‌العاده، دیافراگم لنز این دوربین نیز دو پله گشوده‌تر شده و از f/1.8 به f/1.6 رسیده است. وضوح عکس در مناطق مرکزی و کناره‌های دوربین اصلی Magic4 Ultimate به‌گفته آنر به‌ترتیب تا 37 و 30 درصد بیش‌تر شده و پوشش ضد بازتابش نور در آن نیز 80 درصد بهتر عمل می‌کند. این دوربین طبیعتا به OIS یا لرزه‌گیر اپتیکال نیز مجهز است و در فیلم‌برداری به وضوح 4K دست پیدا می‌کند.

کیفیت و قابلیت‌های این دوربین تا حدی‌ست که وب‌سایت معتبر سنجش دوربین DXOMark با اختصاص امتیاز 146‌ آن را بالاتر از Huawei P50 Pro‌ به‌عنوان شماره یک جدید دوربین‌های موبایلی معرفی کرده است.

آنر دوربین دوم Magic4 Ultimate را نیز تغییر داده و در حالی‌که در نسخه پرو از یک دوربین 50 مگاپیکسلی دیگر با ابعاد سنسور 1/2.5 اینچ و لنزی با دیافراگم f/2.2‌ و میدان دید 122 درجه‌ای استفاده می‌کرد، در این مدل جدید یک دوربین 64 مگاپیکسلی با اندازه حسگر 1/2 اینچ با لنز f/2.2 و میدان دید 126 درجه‌ای را به‌کار گرفته شده است. این دوربین همچنان به فوکوس خودکار مجهز بوده و از این رو می‌توان آن را برای گرفتن عکس‌های از فاصله نزدیک یا ماکرو نیز به‌کار گرفت.

سومین دوربین که در مرکز دایره بزرگ بخش پشتی قرار دارد همان 64 مگاپیکسلی تله‌فتوی پریسکوپی پیشین با سنسور 1/2 ‌اینچی و گشودگی دیافراگم f/3.5‌ است که 3.5 برابر زوم اپتیکال را ارائه کرده و لرزه‌گیر نوری یا OIS نیز در لیست امکانات آن جای دارد. جدا از این سه دوربین به یک سنسور جدید 50 مگاپیکسلی 1/2.5 اینچی f/2.5 بر می‌خوریم که امکان عکاسی مستقل نداشته اما برای بهبود تصاویر سایر دوربین‌ها به‌کار می‌رود. در نهایت نیز یک سیستم فوکوس لیزری 8 در 8 و یک حسگر فیلکر لیست سنسورهای نوری بخش پشتی را تکمیل می‌کنند.

برای بهبود کیفیت و پردازش بهتر محتوای تصویری در Honor Magic4 Ultimate از یک پروسسور تصویری جدید و اختصاصی استفاده شده که توان پردازشی آن حداکثر 28.8 تریلیون عملیات در ثانیه اعلام شده و در حالت کاهش مصرف انرژی نیز 13.4 تریلیون عملیات در هر ثانیه را پردازش می‌کند. این پروسسور توان پردازش تصاویر دوربین با نرخ 20 بیت به‌ازای هر کانال را داشته و امکان پیش‌نمایش زنده تصاویر 4K‌ حالت شب را نیز دارد.

پردازش در این مدل با چیپ‌ست 4 نانومتری Snapdragon 8 Gen 1 انجام شده و 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی دارد. باتری گوشی 4,600 میلی آمپر ساعتی‌ست و یک شارژر سیمی 100 واتی نیز وظیفه شارژ این باتری را بر عهده دارد. این گوشی از شارژ بی‌سیم با توان 50 وات نیز پشتیبانی می‌کند که توان آن در مقایسه با مجیک 4 پرو نصف شده است.

Honor Magic4 Ultimate با سیستم‌عامل اندروید 12 و رابط کاربری Magic UI 6.0 با قیمت 7,999 یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز 1,260 دلار آمریکا) به بازار چین وارد خواهد شد و هنوز اطلاعاتی در مورد امکان حضور و قیمت آن در دیگر بازارها در دست نیست.

منبع : Honor


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا