آشنایی با مدل‌ جهانی ساعت‌های هوشمند Watch S1 و Watch S1 Active و هدفون Buds 3T Pro

نمایش خبر

تاریخ : 1400/12/26        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، هدفون تماما بی‌سیم TWS Earbuds ، پوشیدنی Wearable ، هدست استریوی بی‌سیم واقعی True Wireless Stereo Headset ، Xiaomi Watch S1 ، Xiaomi Watch S1 Active ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : اواخر دسامبر سال گذشته، شیائومی در کنار معرفی پرچمدارهای سری 12 (یعنی Xiaomi 12 ،Xiaomi 12 Pro و Xiaomi 12X) از یک ساعت هوشمند و یک هدفون تماما بی‌سیم جدید نیز رونمایی کرد. البته، تمامی این دیوایس‌ها برای عرضه در بازار چین معرفی شده بودند. اما حال که بیش از دو ماه از آن رویداد می‌گذرد، شیائومی تصمیم گرفته از ورژن‌های بین‌المللی این محصولات نیز پرده‌برداری کند. در همین راستا، شیائومی روز سه‌شنبه 15 مارچ 2022 (24 اسفند 1400)، ضمن معرفی مدل‌های بین‌المللی پرچمدارهای سری 12، از ورژن‌ جهانی ساعت Watch S1، ساعت جدید Watch S1 Active و همچنین هدفون تماما بی‌سیم جدیدی به نام Buds 3T Pro رونمایی کرد.

Xiaomi Watch S1

مدل جهانی ساعت هوشمند Watch S1 – که ظاهرا تفاوتی با Watch S1 عرضه شده در چین ندارد – دارای ظاهری کلاسیک بوده و طراحی مینیمالیستی ساعت، آن را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده در هر دو محیط رسمی و غیررسمی تبدیل می‌کند. Watch S1 دارای فریمی از جنس استیل ضدزنگ آستنیتی با درجه 316L است که طبق ادعای شرکت سازنده، در برابر خوردگی و خط و خش مقاوم بوده و لذا بادوام‌ترین ساعت هوشمند شیائومی (تا به امروز) محسوب می‌شود. آنچه Watch S1 را به ساعتی خاص تبدیل می‌کند آن است که طبق ادعای شیائومی، فریم تک‌تک این مدل‌ها توسط ساعت‌سازان سنتی و به صورت دستی پرداخت و پولیش‌کاری شده است. ناگفته نماند، این ساعت در ابعاد 11×46.5×46.5 میلی‌متر طراحی شده و 52 گرم وزن دارد.

فریم فلزی Watch S1 در دو رنگ مشکی و نقره‌ای به تولید می‌رسد. در جعبه محصول نیز دو نوع بند به چشم می‌خورد؛ یک بند چرمی و یک بند لاستیکی فلوئورو. مشتریان به تناسب سلیقه خود می‌توانند رنگ‌های آبی، مشکی یا قهوه‌ای را برای بند چرمی و رنگ‌های نقره‌ای و مشکی را برای بند لاستیکی انتخاب کنند. شکی نیست که بند چرمی ضمن نرمی و دوام بیشتر، برای محیط‌های رسمی مناسب‌تر است، اما بند لاستیکی در برابر خاک مقاوم بوده و در صورت عرق کردن به بدن نمی‌چسبد.

ساعت هوشمند Watch S1 دارای یک نمایشگر گرد به قطر 1.43 اینچ است. این نمایشگر با فناوری AMOLED ساخته شده و رزولوشن 466×466 پیکسل، تراکم آن را به 326ppi می‌رساند. نمایشگر از نوع همیشه روشن بوده و نرخ به‌روزرسانی آن 60 هرتز است. نمایشگر این ساعت با پوششی از جنس شیشه یاقوت کبود محافظت می‌شود که به گفته شیائومی مقاومت آن در برابر خط و خش بسیار بیشتر از شیشه‌های معمولی‌ست. لازم به ذکر است، این شیشه محافظ از جنس یاقوت کبود واقعی نبوده و در واقع به شکل سنتزی به تولید رسیده است.

یک باتری به ظرفیت 470 میلی‌آمپر ساعت به Watch S1 اختصاص یافته که در حالت استندبای تا 24 روز و در صورت استفاده معمولی تا 12 روز دوام خواهد داشت. این ساعت از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی کرده و به همین دلیل یک پد شارژر کوچک در جعبه محصول دیده می‌شود. البته به غیر از این پد، می‌توانید باتری Watch S1 را با هر پد شارژر متناسب دیگر نیز شارژ کنید. حتی می‌توانید برای شارژ آن را روی اسمارت‌فونی که از شارژ معکوس بی‌سیم پشتیبانی می‌کند قرار دهید (مثل Mate 20 Pro، محصول هواوی).

ساعت هوشمند Watch S1 از 200 واچ‌فیس مختلف و 117 حالت ورزشی (از جمله 19 فعالیت ورزشی حرفه‌ای) پشتیبانی کرده و می‌تواند 3 فعالیت ورزشی (تردمیل و دو و پیاده‌روی در محیط آزاد) را به طور خودکار تشخیص دهد. همچنین، این ساعت با تحمل فشار تا 5 اتمسفر، در برابر آب (تا عمق 50 متری) مقاوم بوده و با خیال راحت می‌توانید برای شنا در استخر از آن استفاده کنید. البته شرکت سازنده، کاربران را از دوش آب داغ، سونا و شیرجه زدن به همراه این ساعت بر حذر داشته و توصیه کرده که در هنگام شنا حتما از بند لاستیکی ساعت استفاده کنند.

حسگرهای به کار رفته در Watch S1 امکان مانیتورینگ 24 ساعته ضربان قلب و اشباع اکسیژن خون (SpO2) را فراهم می‌سازند. مدیریت استرس، تمرین‌های تنفس و ردیابی خواب از سایر امکانات این ساعت به شمار می‌رود که طبق ادعای شیائومی میزان دقت ردیابی خواب در این ساعت تا 35 درصد بیشتر شده است. گفتنی‌ست، در سمت راست صفحه ساعت 2 دکمه فلزی تعبیه شده که فشار دادن دکمه بالایی صفحه اپلیکیشن شما را باز کرده و با فشار دادن دکمه پایینی، لیستی از 117 فعالیت ورزشی یاد شده برای شما به نمایش در می‌آید. جالب است بدانید، چنانچه این دکمه را سه بار متوالی فشار دهید، به طور خودکار با یکی از مخاطبین شما (که از قبل تعیین شده است) تماس اضطراری گرفته می‌شود.

البته این امر مستلزم آن است که Watch S1 از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند شما متصل شده باشد. در چنین شرایطی، با توجه به وجود میکروفن و اسپیکر در این ساعت، حتی می‌توانید تماس‌های ورودی اسمارت‌فون خود را مستقیما با همین دیوایس پاسخ دهید. ساعت هوشمند Watch S1 به GPS دو-باندی مجهز بوده و با توجه به وجود NFC، کاربر می‌تواند پرداخت‌های خود را از طریق MasterCard انجام دهد. نکته دیگر، بهره‌مندی از دستیار صوتی Alexa است که به زودی از فرمان‌های صوتی نیز پشتیبانی می‌کند.

ساعت هوشمند Watch S1 از رابط کاربری MIUI Watch 1.0 برخوردار است. دیوایس جدید شیائومی با گوشی‌های اندرویدی مجهز به اندروید 6 و بالاتر و همچنین آیفون‌های مجهز به iOS 10 و بالاتر سازگار خواهد بود. این محصول به زودی با قیمت 269 دلار وارد بازار خوهد شد.

Xiaomi Watch S1 Active

ساعت هوشمند Watch S1 Active ظاهر اسپورتی داشته و برای ورزش مناسب‌تر است. البته از لحاظ مشخصات و امکانات، مدل Active شباهت فراوانی به Watch S1 دارد، اما از برخی جهات پایین‌تر بوده و همین امر، قیمت نهایی آن را کاهش داده است. به عنوان مثال، Watch S1 Active فاقد شارژ بی‌سیم بوده، از شیشه محافظ یاقوت کبود بی‌بهره مانده و بدنه آن از آلومینیوم (و نه از استیل ضدزنگ) ساخته شده است. همین کاستی‌ها موجب شده تا وزن ورژن Active تا 31 درصد نسبت به Watch S1 کمتر شود (36.3 گرم). البته جای تعجب دارد که علی‌رغم این موضوع، از ضخامت Watch S1 Active کاسته نشده و در اینجا نیز همچنان با بدنه‌ای به ضخامت 11 میلی‌متر روبرو هستیم.

سایر مشخصات مدل Active هیچ تفاوتی با Watch S1 ندارد، اما لازم به ذکر است، با توجه به طراحی اسپورت مدل Active، این ساعت فقط با بند لاستیکی فلوئورو به فروش رسیده و دیگر خبری از بند چرمی نیست. بدنه ساعت در رنگ‌های سفید، مشکی و آبی ساخته شده و بندهایی به رنگ‌های سفید، مشکی، آبی، زرد، سبز و نارنجی برای آن تدارک دیده شده است. ساعت هوشمند Watch S1 Active با قیمت پایین‌تری معادل 199 دلار عرضه خواهد شد.

Xiaomi Buds 3T Pro

در کنار دو ساعت هوشمند فوق، شیائومی از یک هدفون تماما بی‌سیم با نام Buds 3T Pro نیز پرده برداشت. این هدفون از درایورهای دینامیکی 10 میلی‌متری با مگنت‌های دوگانه تشکیل شده که در برخی قسمت‌ها با لایه‌ای از کربن شبه الماس یا DLC پوشیده شده است. Buds 3T Pro در اندازه‌های 23.22×20.38×34.01 میلی‌متر طراحی شده و قاب شارژر آن ابعادی برابر با 65×48.5×24 میلی‌متر دارد. با یک بار شارژ می‌توانید تا 6 ساعت از این هدفون‌ها استفاده کنید، که البته با احتساب شارژ موجود در قاب شارژر، این زمان به 24 ساعت افزایش می‌یابد.

از نقاط قوت Buds 3T Pro پشتیبانی از حذف نویز فعال (با عمق 40 دسی‌بل) است. به تناسب صدای اطراف خود می‌توانید حذف نویز را روی یکی از حالت‌های سبک، متعادل و عمیق تنظیم کنید. البته حالت دیگری تحت عنوان تطبیقی نیز پیش‌بینی شده که می‌تواند بر اساس میزان نویز موجود در پیرامون شما، به طور خودکار بین 3 حالت فوق جابه‌جا شود. از دیگر امکانات این هدفون جدید می‌توان به پشتیبانی از کدک‌های صوتی SBC ،AAC و LHDC 4.0 اشاره کرد.

یکی از قابلیت‌های جالب Buds 3T pro، صدای بعددار یا dimensional است که طبق ادعای شرکت سازنده، با پخش صدای 360 درجه می‌تواند تجربه حضور در سالن سینما یا کنسرت زنده را برای شما تداعی کند. بلوتوث 5.2 و مقاومت در برابر آب و خاک با درجه حفاظت IP55 سایر مشخصات این محصول را تشکیل می‌دهند. در پایان گفتنی‌ست، هدفون Buds 3T Pro در رنگ‌های سفید و مشکی به تولید رسیده و 199 دلار قیمت‌گذاری شده است.


به روزرسانی - قیمت شیائومی واچ اس 1 و شیائومی واچ اس 1 اکتیو در بازار ایران

ساعت هوشمند شیائومی Watch S1 به بازار ایران راه یافته.

ساعت هوشمند شیائومی Watch S1 Active نیز در بازار ایران موجود است.

شما می توانید با مراجعه به صفحات فروشندگان و قیمت ساعت هوشمند شیائومی Watch S1 و فروشندگان و قیمت ساعت هوشمند شیائومی Watch S1 Active از قیمت عرضه این گوشی ها در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Xiaomi


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا