iOS 4.3 - نسخه جدید سیستم عامل آیفون، آی پد و آی پاد تاچ

نمایش خبر

تاریخ : 1389/12/14
برچسب‌ها : آی او اس iOS ، آی‌تونز iTunes ، آیفون iPhone ، آی پد iPad ، آی پاد تاچ iPod touch ، Apple iPhone 4 ، Apple iPhone 4 CDMA ، Apple iPad Wi-Fi ، Apple iPad 2 Wi-Fi ، Apple iPad Wi-Fi + 3G ، Apple iPad 2 Wi-Fi + 3G ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : کمپانی اپل در روز 2 مارس 2011 (11 اسفند 1389) همزمان با معرفی تبلت جدید خود -- آی پد 2 -- به معرفی نسخه جدید سیستم عامل این کمپانی پرداخت.

نسخه 4.3 سیستم عامل iOS نه تنها با عرضه آی پد 2 در روز 20 اسفند ماه بر روی این تبلت ارائه خواهد شد، بلکه آپدیت رایگان آن نیز برای گوشی های آیفون، نسخه پیشین تبلت آی پد و پخش کننده موسیقی آی پاد تاچ عرضه خواهد شد.

هرچند عرضه این به روز رسانی را نمی توان یک تحول در سیستم عامل iOS دانست، اما کمپانی اپل ویژگی های مناسبی را به نسخه پیشین iOS اضافه نموده است.

در زیر ویژگی های جدید iOS 4.3 را نسبت به نسخه های قبلی iOS مرور می نمائیم:

iOS Improvements

افزایش کارآیی مرورگر سافاری

بکار گیری موتور جاوااسکریپت Nitro در مرورگر سافاری، اجرای کدهای جاوااسکریپت را می تواند نسبت به مرورگر نسخه 4.2 سیستم عامل iOS تا 2 برابر سریعتر نماید. این بدان معناست که کارآیی مرورگر بهبود یافته و سایت هایی که از ویژگی های تعاملی استفاده می کنند پاسخ دهی سریعتری به فرمان های کاربر خواهند داشت.

Safari Browser Improvements

بهبود AirPlay

فناوری AirPlay این امکان را در اختیارکاربران آیفون، آی پد و آی پاد تاچ می گذارد که ویدیوها و تصاویر خود را از طریق دستگاه Apple TV بر روی تلویزیون های HDTV نمایش دهند و موسیقی های خود را بر روی تلویزیون و یا اسپیکرهای سازگار با AirPlay پخش نمایند. با عرضه نسخه 4.3 سیستم عامل iOS کمپانی اپل امکان پشتیبانی از AirPlay را برای دیگر کمپانی های سازنده برنامه های iOS فراهم آورده است.

AirPlay Improvements

iTunes Home Sharing

در نسخه 4.3 سیستم عامل iOS با استفاده از ارتباطات شبکه Wi-Fi نه تنها امکان پخش موسیقی، بلکه امکان پخش ویدیوهای موجود در کتابخانه iTunes کاربر نیز بر روی آیفون، آی پد یا آی پاد تاچ فراهم آمده است. بدین ترتیب ویدیوها، موسیقی ها و پادکست های iTunes که بر روی پی سی یا کامپیوتر مک کاربر قرار دارد بدون نیاز به دانلود نمودن یا Sync نمودن بر روی گوشی، تبلت یا پخش کننده موسیقی اپل که در محدوده شبکه بی سیم مورد استفاده است قابل پخش خواهد بود.

iTunes Home Sharing

تبدیل آیفون 4 به یک Hotspot

با نصب نسخه 4.3 سیستم عامل iOS بر روی آیفون 4، کاربر اگر شبکه Wi-Fi در اختیار ندارد اما به شبکه 3G اپراتور خود دسترسی دارد می تواند از گوشی آیفون خود به عنوان یک Hotspot استفاده نموده و ارتباط 3G خود را از طریق بلوتوث، یو اس بی و یا Wi-Fi با حداکثر پنج دستگاه دیگر که از Wi-Fi پشتیبانی می کنند -- نظیر پی سی ها، کامپیوترهای مک و آی پد -- به اشتراک بگذارد. از این پنج دستگاه حداکثر سه دستگاه می توانند از طریق Wi-Fi در این ارتباط شریک گردند.

iPhone 4 hotspot

تنظیم سوئیچ کناری آی پد برای دو کاربرد متفاوت

در iOS 4.3 امکان تنظیم کاربرد سوئیچ کوچک کناری آی پد به عنوان کلید mute  -- برای قطع صوت -- و یا کلید قفل صفحه نمایش -- برای جلوگیری از چرخش خودکار آنچه بر روی صفحه نمایش ظاهر شده هنگام چرخش دستگاه -- وجود دارد.

iPad Switch

آنچه مشهود است اینست که کمپانی اپل توجه خاصی به تکمیل ارتباطات میان دستگاه های گوناگون عرضه شده در اکوسیستم خود دارد و عرضه این نسخه از سیستم عامل iOS نیز بیش از پیش کاربران یک دستگاه الکترونیکی اپل را تشویق به خرید دیگر دستگاه های این کمپانی و احتمالاً اجتناب از روی آوردن به دیگر بسترها می نماید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا