ترسیم چشم‌انداز آینده سامسونگ به قلم ریاست بخش موبایل

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1399/5/2        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : چند روزی بیشتر به آگوست 2020 باقی نمانده است؛ همان ماهی که کمپانی سامسونگ هر سال با برگزاری رویداد Galaxy Unpacked، برترین دستاوردهای خود در حوزه موبایل را به دنیای صنعت معرفی می‌کند. امسال نیز قرار است این رویداد در 5 آگوست (15 مرداد) برگزار شود، اما با این تفاوت که بر خلاف سال‌های پیش که یکی از شهرهای آمریکا میزبان این مراسم بود، امسال – به دلیل شیوع ویروس کرونا – Galaxy Unpacked در کره جنوبی و البته به شکل آنلاین برگزار خواهد شد. تائه-مون رو (Tae-moon Roh)، ریاست بخش موبایل سامسونگ، به‌تازگی با انتشار سرمقاله‌ای در اتاق خبری سامسونگ، رونمایی از 5 دیوایس جدید در رویداد پیش‌روی Galaxy Unpacked را تأیید کرد.

تائه-مون رو سرمقاله خود را این گونه آغاز می‌کند: «از زمانی که شش ماه پیش کنترل بخش موبایل در سامسونگ را عهده‌دار شدم، خیلی‌ چیزها تغییر کرده است. آنچه زمانی عادی بود، اکنون غیرعادی احساس می‌شود – خواه در هنگام ملاقات یک دوست باشد یا بیرون رفتن برای غذا خوردن.» وی دورانی که هم‌اکنون در آن به سر می‌بریم را "نرمال بعدی" (Next Normal) نامیده و معتقد است که تکنولوژی – به ویژه تکنولوژی موبایل – نقش مهمی در این دوران ایفا خواهد کرد. در عرض تنها چند ماه، شاهد آن بودیم که زندگی ما به‌گونه‌ای تغییر کرد که حتی تصور آن را هم نمی‌کردیم. در تمام این مدت، تکنولوژی موبایل بود که اموری چون آموزش از راه دور، تناسب اندام در منزل، کنسرت‌های آنلاین و خیلی موارد دیگر را امکان‌پذیر نمود.

تائه-مون رو ضمن اشاره به مسئولیت رهبران صنعت تکنولوژی برای کمک به ادامه جریان رو به جلوی جامعه در دوران خاص کنونی، اعلام کرد که در رویداد پیش‌روی Galaxy Unpacked از 5 محصول جدید سامسونگ رونمایی می‌شود. وی از بردن نام این محصولات خودداری کرد، اما با اشاره ضمنی به گوش و مچ دست، غیر مستقیم به ای‌یرفون و ساعت هوشمند جدید سامسونگ اشاره کرد که به احتمال زیاد Galaxy Buds Live و Galaxy Watch 3 خواهند بود. به گفته کارشناسان، انتظار می‌رود سه دیوایس دیگر نیز سری پرچمدارهای Note20، گوشی تاشوی Galaxy Z Fold 2 و تبلت Galaxy Tab S7 باشند.

به لطف مطالب درز کرده، می‌دانیم چیپ‌ست جدید اسنپ‌دراگون 865 پلاس به احتمال زیاد در ساخت بسیاری از گوشی‌ها و تبلت‌ها – از جمله محصولات جدید سامسونگ – به کار گرفته خواهد شد. همچنین، با توجه به احتمال برخورداری Note 20 Ultra و Z Fold 2 از نوعی تکنولوژی کاهش مصرف انرژی موسوم به LTPO، نرخ به روزرسانی نمایشگر حقیقتا متغیر خواهد شد و همین امر می‌تواند از بار سنگینِ نمایشگر 120 هرتزی روی باتری دستگاه بکاهد.

نقطه قوت ای‌یرفون‌های Galaxy Buds Live – با آن ظاهر عجیب – حذف نویز فعال در آنها خواهد بود. البته نکته منفی در آن است که توگوشیِ این محصولات سیلیکونی نیست. باید منتظر ماند و دید که این ای‌یرفون‌ها در چند اندازه به تولید رسیده و چگونه داخل گوش قرار می‌گیرند.

شنیده‌ها حاکی از آنند که ساعت هوشمند Galaxy Watch 3 در دو اندازه 41 و 44 میلی‌متری به تولید رسیده و دور صفحه آن، یک حلقه فیزیکی با قابلیت چرخش وجود دارد. مانیتورینگ ضربان قلب با 8 دیود نوری اندازه‌گیرنده نبض، سنسور نوار قلب (الکتروکاردیوگرام) و قابلیت مانیتورینگ فشار خون از امکانات این ساعت برشمرده شده‌اند.

طی چند ماه اخیر، سامسونگ با ناملایماتی مواجه شده که بخشی از آنها ظاهرا به قیمت‌های گزافِ پرچمدارهای سری S مربوط می‌شود. همچنین، دوربین Galaxy S20 نتوانست آن‌طور که تبلیغ و بزرگ‌نمایی شده بود، انتظارات را برآورده کند. استفاده از تراشه Exynos در برخی مناطق نیز چندان کارگشا نبود. با این اوصاف، موفقیت محصولاتی که روزهای آتی در Galaxy Unpacked معرفی می‌شوند، نقش به‌سزایی در برون‌رفت سامسونگ از وضعیت کنونی خواهد داشت.

در ادامه سرمقاله، تائه-مون رو در ترسیم نقشه راه بخش موبایل سامسونگ، به 3 اولویت استراتژیک اشاره می‌کند که عبارتند از "نوآوری‌های معنادار"، "همکاری صریح" و "چابکی عملیاتی".

نوآوری‌های معنادار

در زمینه نوآوری‌های معنادار، تائه-مون رو با اشاره به سرمایه‌گذاری گسترده سامسونگ در بخش تحقیق و توسعه (R&D)، از ارائه راه‌کارهای جدید برای انجام همه چیز سخن می‌گوید؛ از ارتقاء تکنولوژی چت تصویری گرفته تا کمک به امنیت کارگرانی که در صف اول بوده و مستقیما با خطرها دست و پنجه نرم می‌کنند. وی با اشاره به طیف گسترده‌ای از دیوایس‌های 5G سامسونگ (از جمله گوشی‌های تاشو) که در آینده نزدیک وارد بازار می‌شوند، یادآور شد که فناوری نسل پنجم تجربه‌هایی را رقم خواهد زد که هنوز در تصور ما نمی‌گنجد.

همکاری گسترده

در توصیف استراتژی دوم، تائه-مون رو سخنش را با ضرب‌المثل "قدرت گروه از فرد بیشتر است" آغاز کرده و یادآور می‌شود که طی چند ماه اخیر این حقیقت بارها و بارها اثبات شده است. سامسونگ همکاری‌های گسترده‌ای با سایر شرکت‌های فناوری داشته که از این میان می‌توان به مشارکت با گوگل، مایکروسافت، نت‌فلیکس و اسپاتیفای اشاره کرد. در نتیجه همکاری با گوگل، تماس تصویری در دیوایس‌های سامسونگ بهینه‌سازی شد.

همچنین، به لطف گسترش همکاری سامسونگ با مایکروسافت، اسمارت‌فون‌های گلکسی و کامپیوترهای شخصی مجهز به ویندوز می‌توانند پیام‌ها، عکس‌ها و یادآورهای تقویم را با هم به اشتراک بگذارند. همکاری سامسونگ با مایکروسافت گسترده‌تر از این بوده و حوزه گیمینگ و Xbox را نیز در بر می‌گیرد. تائه-مون رو با اعلام آمادگی سامسونگ برای همکاری با استارت-آپ‌ها، توسعه‌دهندگان و جوامع محلی، استارت-آپ C-Lab و پروژه Samsung NEXT (از بازوهای سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر سامسونگ) را به عنوان دو شیوه مناسب برای همکاری با کارآفرینان در داخل و خارج از کشور کره معرفی نمود.

چابکی عملیاتی

در دنیای کنونی – که همه چیز به سرعت تغییر می‌کند – چابکی و سرعت عمل از اهمیت بالایی برخوردار است. سرعت سرسام‌آور تغییری که بر دنیا تحمیل شده، نیاز به چابکی عملیاتی را در پی دارد. تائه-مون رو چابکی عملیاتی را این گونه تعریف می‌کند: «توانایی برای اولویت‌بندی منابع و کارآمد بودن در امروز، در عین پیش‌بینی گرایش‌ها و اقدام قاطعانه برای فردا». به گفته وی، همه‌گیری کرونا آزمون دشواری برای سامسونگ بوده و شرکت به منظور مراقبت از جوامع محلی، شرکا و کارکنانش به سرعت تغییر و تحول یافته و در عین حال، مقاومت و برگشت‌پذیری خود را برای عملیات‌های آینده تقویت نموده است.

چابکی عملیاتی در نحوه ارائه تجربه موبایلیِ مورد اطمینان کاربر نیز، تغییرات بنیادینی را در پی داشته است. به گفته تائه-مون رو، سامسونگ در تمام لایه‌های یک دیوایس – از تراشه گرفته تا اپلیکیشن‌ها – امنیت را لحاظ می‌کند. جالب است بدانید، در حال حاضر پلتفرم امنیتی سامسونگ – موسوم به Knox – در سراسر دنیا بیش از یک میلیارد مشتری دارد.

منبع : Samsung