معرفی Galaxy M01s – پایین‌رده ارزان‌قیمت سامسونگ

نمایش خبر

تاریخ : 1399/4/29        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، هلیو پی 22 Helio P22 ، هند India ، Samsung Galaxy M01s ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : تنها چند روز پس از عرضه realme C11 در هند، کمپانی سامسونگ در روز پنجشنبه 16 جولای 2020 (26 تیر 1399) از تولید جدیدترین اسمارت‌فون در سری M، با نام Galaxy M01s برای بازار این کشور خبر داد. این گوشی به رده پایین بازار اختصاص داشته و نسخه به‌روزرسانی‌شده Galaxy M01 است که ماه گذشته به بازار عرضه شده بود. با این حساب، مشخصات گوشی جدید سامسونگ تا حد زیادی به M01 شباهت دارد، با این تفاوت که M01s از نمایشگر بزرگ‌تر و چیپ‌ست نسبتا قوی‌تری برخوردار بوده و به حسگر اثر انگشت نیز مجهز شده است. این گوشی تنها در یک پیکربندی طراحی شده و ممکن است علاوه بر هند، به بازارهای دیگر نیز راه پیدا کند. در ادامه بیشتر با این محصول آشنا می‌شویم.

طول، عرض و ضخامت Galaxy M01s برابر با 7.8×75.8×156.9 میلی‌متر بوده و 168 گرم وزن دارد. نمایشگر گوشی از پنل‌ ال‌سی‌دی (از نوع TFT) تشکیل شده و قطر آن به 6.2 اینچ می‌رسد. نسبت تصویر نمایشگر 19:9 بوده و رزولوشن آن +HD (معادل 720×1520 پیکسل) است. این نمایشگر – که سامسونگ آن را Infinity-V می‌نامد – حاشیه‌های نسبتا زیادی داشته و نسبت صفحه به بدنه آن از سوی برخی منابع، 81.8 درصد عنوان شده است.

سامسونگ در ساخت Galaxy M01 از تراشه 12 نانومتری اسنپ‌دراگون 439 (محصول کوالکام) – مشتمل بر 8 هسته پردازشی Cotrex-A53 با حداکثر سرعت کلاک 1.95 گیگاهرتز – استفاده کرده بود، اما انتخاب سامسونگ برای Galaxy M01s تراشه Helio P22 (محصول مدیاتک) است. این تراشه نیز با لیتوگرافی 12 نانومتری و هسته‌های Cortex-A53 ساخته شده، اما حداکثر سرعت کلاک هسته‌های آن به 2 گیگاهرتز افزایش یافته است. پردازنده گرافیکی آن نیز PowerVR GE8320 است. Galaxy M01s از 3 گیگابایت RAM و 32 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. به گفته شرکت سازنده، تنها 22.3 گیگابایت از حافظه داخلی در دسترس کاربر قرار دارد، اما با افزودن میکرو اس‌دی می‌توان آن را تا 512 گیگابایت دیگر نیز ارتقا داد.

از یک گوشی رده پایین با قیمت زیر 150 دلار، نباید دوربین پیشرفته‌ای را انتظار داشت. در پشت دستگاه تنها دو دوربین کار گذاشته شده است. دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.8 است. این دوربین فاقد لرزه‌گیر اپتیکال است، اما فوکوس خودکار و زوم دیجیتال تا 4 برابر از نکات مثبت آن به شمار می‌روند. همچنین، این دوربین می‌تواند ویدئوی FHD را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کند. در کنار این دوربین، یک دوربین 2 مگاپیکسلی عمق با گشودگی f/2.4 نیز دیده می‌شود. در ناچ بالای نمایشگر هم یک دوربین سلفی به وضوح 8 مگاپیکسل و گشودگی f/2.0 قرار گرفته است. این دوربین فاقد فلش بوده و از فوکوس خودکار پشتیبانی نمی‌کند.

باتری Galaxy M01s ظرفیتی برابر با 4,000 میلی‌آمپر ساعت داشته و طبق ادعای سامسونگ می‌تواند تا 12 ساعت متوالی ویدئو پخش کند. البته به اذعان شرکت سازنده، این رقم بر اساس تست روی گوشی آفلاین و در محیط آزمایشگاهی ثبت شده و ممکن است برای کاربران متغیر باشد. ناگفته نماند، این باتری فاقد تکنولوژی شارژ سریع است.

از لحاظ ارتباطی، Galaxy M01s از فناوری نسل پنجم بی‌بهره بوده و به ارتباطات 4G مجهز است. گوشی جدید سامسونگ دو سیم‌کارته (از نوع نانو) بوده و نکته مثبت در آن است که علاوه بر وجود اسلات جداگانه برای کارت حافظه، برای دو سیم‌کارت دیگر نیز، اسلات‌های اختصاصی در نظر گرفته شده است. این گوشی از سامانه‌های ناوبری BeiDou ،GLONASS ،GPS و Galileo پشتیبانی می‌کند. پورت قدیمی microUSB و بلوتوث نسخه 4.2 از دیگر امکانات ارتباطی این گوشی بر شمرده شده‌اند. قاعدتا در این گوشی نباید انتظار تراشه NFC را داشته باشیم.

حسگر اثر انگشت یکی از نکات جدید این مدل نسبت به M01 به‌حساب می‌آید که در پشت دیوایس تعبیه شده است. علاوه بر این حسگر، می‌توان از قابلیت تشخیص چهره نیز برای قفل‌گشایی Galaxy M01s استفاده کرد. متأسفانه به جای آخرین نسخه اندروید، در این گوشی از اندروید 9 استفاده شده و پوسته One UI 1.1 نیز ظاهر و امکانات آن را تا حدی تغییر داده است.

اسمارت‌فون Galaxy M01s در رنگ‌های خاکستری و آبی روشن به تولید رسیده و عرضه آن در هند آغاز شده است. این گوشی در فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین سامسونگ و دیگر فروشگاه‌های اینترنتی به قیمت 9,999 روپیه به فروش می‌رسد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 133 دلار. اخیرا بسیاری از اسمارت‌فون‌های زیر 10 هزار روپیه چندین بار افزایش قیمت داشته‌اند و لذا این می‌تواند فرصت مناسبی برای سامسونگ باشد که مجددا در بازار هند خودنمایی کند.

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا