معرفی Redmi 9A و Redmi 9C – ارزان‌قیمت‌های ردمی با جدیدترین تراشه‌های مدیاتک

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1399/4/13        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، هلیو جی 35 Helio G35 ، هلیو جی 25 Helio G25 ، Xiaomi Redmi 9A ، Xiaomi Redmi 9C ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : دهم ژوئن سال جاری میلادی بود که ردمی گوشی هوشمند Redmi 9 را معرفی کرد. حال پس از گذشت حدود 20 روز، ردمی از تولید دو عضو جدید دیگر در این خانواده خبر داده است. Redmi 9A و Redmi 9C نام دیوایس‌های جدیدی‌ست که فعلا به بازار مالزی اختصاص دارند، اما ممکن است به سایر نقاط دنیا نیز راه پیدا کنند. شرکت سازنده هنوز تمام جزییات مربوط به این دو گوشی را منتشر نکرده و تنها به قرار دادن مهم‌ترین مشخصات آنها در پستی در فیس‌بوک بسنده کرده است. اما از روی همین مشخصات نیز می‌توان فهمید که گوشی‌های Redmi 9A و 9C به رده پایین بازار تعلق دارند. شاید مهم‌ترین نکته درباره این دو گوشی، استفاده از تراشه‌های جدید Helio G25 و G35 در آنها باشد.

Redmi 9C – که در برخی مشخصات سخت‌افزاری، بالاتر است – دارای یک نمایشگر LCD به قطر 6.53 اینچ است که رزولوشن آن +HD (معادل720× 1440 پیکسل) اعلام شده است. ناچ قطره آب در بالای نمایشگر و حاشیه‌های نسبتا زیاد، به خوبی در رندرهای منتشر شده، دیده می‌شود. چیپ‌ست جدید Helio G35 (محصول مدیاتک) در قلب این دیوایس قرار گرفته است. این تراشه 12 نانومتری مشتمل بر 8 هسته Cortex-A53 با حداکثر سرعت کلاک 2.3 گیگاهرتز بوده و واحد پردازش گرافیکی آن PowerVR GE8320 است. 2 گیگابایت RAM و 32 گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقا از طریق میکرو اس‌دی) در این دیوایس پیش‌بینی شده است.

یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی به همراه دو دوربین دیگر در پشت Redmi 9C به چشم می‌خورند که البته رزولوشن و نوع کارکرد دو دوربین دیگر هنوز مشخص نیست. در ناچ نمایشگر نیز، یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی قرار دارد. علی‌رغم اینکه Redmi 9C یک گوشی رده‌پایین محسوب می‌شود، باتری قدرتمندی دارد. ظرفیت این باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعت بوده و با شارژر 10 واتی شارژ می‌شود. ناگفته نماند، حسگر اثر انگشت در این گوشی، در پشت دستگاه جا دارد.

بیشتر مشخصات Redmi 9C و 9A مشترکند و البته همان طور که گفته شد، Redmi 9A در بعضی موارد مشخصات پایین‌تری دارد. به عنوان مثال، چیپ‌ست استفاده شده در این گوشی، Helio G25 (محصول مدیاتک) بوده که کمی ضعیف‌تر از Helio G35 است، زیرا با اینکه CPU آن از همان 8 هسته Cortex-A53 تشکیل شده، اما سرعت کلاک هسته‌های آن 2 گیگاهرتز است. مورد دیگر، مجموعه دوربین در Redmi 9A است که تنها از یک دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت تشکیل شده و دوربین جلوی آن همان دوربین 5 مگاپیکسلی‌ست. همچنین، در Redmi 9A – بر خلاف Redmi 9C – حسگر اثر انگشت وجود ندارد. به غیر از مواردی که به آنها اشاره شد، مشخصاتی مثل نمایشگر، باتری، RAM و حافظه داخلی در Redmi 9A تفاوتی با Redmi 9C ندارد.

اسمارت‌فون Redmi 9A در تاریخ 7 جولای (17 تیر) از طریق فروشگاه اینترنتی Lazada در کشور مالزی عرضه می‌شود. Redmi 9C نیز تا پایان جولای در مالزی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. قیمت Redmi 9A معادل 359 رینگیت مالزی است که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 84 دلار. Redmi 9C نیز 429 رینگیت (100 دلار) قیمت‌گذاری شده است. وضعیت عرضه این محصول در بازارهای دیگر، هنوز مشخص نیست اما به گفته برخی صاحب‌نظران، احتمال دارد کمی بعد از عرضه در مالزی، این دو گوشی به بازارهای دیگری نظیر چین و هند نیز راه پیدا کنند.


به روزرسانی - قیمت شیائومی ردمی 9 آ و شیائومی ردمی 9 سی در بازار ایران

گوشی شیائومی Redmi 9A به بازار ایران راه یافته.

گوشی شیائومی Redmi 9C نیز در بازار ایران موجود است.

شما می توانید با مراجعه به صفحات فروشندگان و قیمت گوشی شیائومی Redmi 9A و فروشندگان و قیمت گوشی شیائومی Redmi 9C از قیمت عرضه این گوشی ها در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Facebook