معرفی تبلت آنر V6 با پشتیبانی از 5G و قلم Magic Pencil

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1399/3/1        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، کایرین 985 Kirin 985 ، نسل پنجم 5G ، Honor V6 ، آنر Honor
واحد خبر mobile.ir : بازار تبلت‌‌ها مدتی است که در رکود به سر می‌برد و روی رونق را به خود ندیده است. پیش‌بینی موسسات پژوهشی هم از آن حکایت دارد که این گروه از دستگاه‌های هوشمند در سال جاری میلادی و حتی سال‌های آینده نیز شاهد وضعیت بهتری نخواهند بود. با وجود این اکثر تولیدکنندگان سهمی را در سبد محصولات خود برای تبلت‌ها در نظر می‌گیرند و آنها را هم‌سو با فناوری‌های دنیای کنونی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. از هفته پیش خبرهایی در مورد تبلت جدید آنر به گوش می‌رسید و حالا این خبرها جامه واقعیت به خود پوشیده‌اند. شرکت چینی در روز سه شنبه 19 می 2020 (30 اردیبهشت 1399) در جریان کنفرانس Smart Life به طور رسمی از تبلت آنر V6 رونمایی کرده است.

محصول جدید آنر، تبلتی در رده میانی است که به صفحه‌نمایشی بزرگ مجهز شده و برای امور پردازشی از چیپ‌ست Kirin 985 با مودم 5G داخلی بهره می‌برد. آنر V6 در نگاه اول از نظر طراحی ظاهری به MatePad Pro هواوی شباهت دارد که اواخر نوامبر سال گذشته میلادی به بازار معرفی شد. صفحه‌نمایش این محصول 10.4 اینچی بوده و اطراف آن حاشیه‌های اندکی دیده می‌شود که نسبت صفحه به بدنه 84 درصدی را به دست می‌دهد. وضوح این نمایشگر 2K یا 2,000x1200 پیکسل اعلام شده و از 100 درصد محدوده رنگ sRGB پشتیبانی می‌کند.

ضخامت تبلت 7.9 میلی‌متر بوده و در سه رنگ نقره‌ای (Titanium Sky Silver)، سبز (Wizard of OZ) و مشکی (Magic Night Black) طراحی شده است که در هر سه نمونه وجود شعاع‌هایی از نور در ترکیب رنگ‌ها به دستگاه ظاهر چشم‌نوازی می‌بخشد.

از آنجا که به طور معمول در ساخت تبلت‌ها از دوربین‌های پیشرفته استفاده نمی‌شود، آنر V6 نیز از نظر مشخصات دوربین، تبلتی معمولی به حساب می‌آید و وضوح و گشودگی دیافراگم دوربین‌های آن تفاوتی با MatePad Pro هواوی ندارد. دوربین اصلی این محصول، 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 است و فلش ال‌ای‌دی در بالای آن قرار دارد. دوربین جلوی دستگاه هم دارای وضوح 8 مگاپیکسل با f/2.0 است و برای برداشت تصاویر سلفی و تماس‌های ویدئویی به کار می‌رود.

چیپ‌ست 7 نانومتری Kirin 985 5G امور پردازشی این تبلت را بر عهده دارد و در کنار آن 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده است. این تراشه اخیرا معرفی شده و با برخورداری از مودم 5G داخلی از ارتباطات نسل پنجم پشتیبانی می‌کند. Kirin 985 5G پردازنده‌ای 8 هسته‌ای است که یک هسته 2.58 گیگاهرتزی و سه هسته 2.40 گیگاهرتزی بر اساس Cortex-A76 و چهار هسته 1.84 گیگاهرتزی مبتنی بر Cortex-A55 را در بر می‌گیرد.

آنر به همراه این تبلت قلمی 16 سانتی‌متری را عرضه می‌کند که آن را Magic Pencil می‌نامد. این قلم قادر است تا 4096 سطح مختلف فشار را شناسایی کند و امکاناتی همچون نقاشی و نوشتن را برای کاربر فراهم می‌سازد.

باتری حجیم این تبلت 7,250 میلی‌آمپر ساعت است و از شارژ سریع 22.5 واتی از طریق درگاه USB-C پشتیبانی می‌کند. بر اساس تصاویری که از آنر V6 منتشر شده، امکان اتصال صفحه‌کلید به دستگاه نیز در نظر گرفته شده که این تبلت را مشابه آی‌پد پروی اپل می‌سازد.

سیستم‌عامل دستگاه اندروید 10 بوده و رابط کاربری اختصاصی آنر یعنی Magic UI 3.1 بر پایه این پلتفرم توسعه یافته است. البته با توجه به قرار گرفتن هواوی در فهرست ممنوعیت تجاری وزارت بازرگانی آمریکا و امتناع گوگل از ارائه خدمات به این شرکت و زیرمجموعه‌های آن، کاربران برای نصب برنامه‌های کاربردی به سرویس موبایل هواوی یا HMS و فروشگاه اختصاصی App Gallery متکی خواهند بود. ویژگی دیگر آنر V6 آن است که از قابلیت اشتراک‌گذاری سریع فایل‌ها با گوشی‌های هواوی و آنر پشتیبانی می‌کند.

آنر V6 از نسخه 6.1 الگوریتم صوتی انحصاری هواوی با نام Huawei Histen برای صدای سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند و از نظر ارتباطی به اتصال پرسرعت Wi-Fi 6 مجهز شده است.

ثبت نام برای خرید این تبلت در چین آغاز شده اما هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص قیمت و زمان عرضه آن در دست نیست. با این حال انتظار می‌رود آنر V6 در ماه ژوئن در دسترس کاربران قرار گیرد.

منبع : Honor


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا