معرفی نوبیا Play 5G، میان‌رده مخصوص بازی با اسنپ‌دراگون 765G و نمایشگر 144 هرتزی

نمایش خبر

تاریخ : 1399/2/4        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی مخصوص بازی Gaming Phone ، گوشی هوشمند Smartphone ، نوبیا nubia ، اسنپ دراگون 765 جی Snapdragon 765G ، ZTE nubia Play ، زد تی ای ZTE
واحد خبر mobile.ir : شرکت نوبیا با اسمارت‌فون‌های سری Red Magic چشم‌اندازهای جدیدی را در زمینه سخت‌افزارهای به کار رفته در گوشی‌های مخصوص بازی گشوده است. تازه‌ترین محصول از این سری، دستگاه پرچمدار Red Magic 5G بود که اواسط مارس سال جاری میلادی معرفی شد و نه تنها نخستین اسمارت‌فون جهان با نمایشگر 144 هرتزی جهان به حساب می‌آید، بلکه اولین گوشی هوشمند نسل پنجم نوبیا هم محسوب می‌شود. این کمپانی چینی (از زیر مجموعه‌های سابق ZTE که در حال حاضر نیز بخشی از سهام آن به ZTE تعلق دارد) به تازگی و در روز سه‌شنبه 21 آوریل 2020 (2 اردیبهشت 1399) از افزودن مجموعه جدیدی با نام نوبیا Play در رده میانی به خانواده محصولات خود خبر داده و از اولین دستگاه این سری با نام نوبیا Play 5G رونمایی کرده است.

نوبیا Play 5G از نظر ظاهری گوشی پر زرق‌ و برقی به نظر نمی‌رسد. فریم فلزی اطراف این گوشی از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده که در عین سبک بودن، بسیار مقاوم است. با توجه به تصاویر منتشرشده از این محصول، در بالا و پایین صفحه‌نمایش آن حاشیه‌های کمی به چشم می‌خورد و در کناره سمت راست دستگاه نیز دو دکمه یا shoulder button لمسی خازنی برای کاربردهای مخصوص بازی قرار دارد.

این اسمارت‌فون همانند گوشی پیشرفته Red Magic 5G از پنل AMOLED با قطر 6.65 اینچ، وضوح فول‌ اچ‌دی پلاس یا 2340x1080 پیکسل و همان نرخ به‌روزرسانی فوق‌العاده 144 هرتزی بهره می‌برد و حسگر اپتیکال اثر انگشت آن نیز زیر لایه این نمایشگر قرار گرفته است. همان طور که نام نوبیا Play 5G نشان می‌دهد، در میان گوشی‌های مخصوص بازیِ بهره‌مند از ارتباطات نسل پنجم دسته‌بندی می‌شود. از این رو، یکی از ویژگی‌های مهم آن نرخ پاسخگویی لمسی است که نوبیا در این زمینه هم کم نگذاشته و اسمارت‌فون جدید را با نرخ پاسخگویی لمسی 240 هرتز ارائه می‌کند.

در بخش میانی بدنه پشتی دستگاه، سه دوربین در قاب مشکی رنگ شش ضلعی قرار گرفته‌اند که همین ساختار شش ضلعی پیرامون دوربین‌ها نیز دیده می‌شود. دوربین اصلی در این ترکیب 48 مگاپیکسلی با حسگر 1/2 اینچی Sony IMX582 است و نمونه‌ای الترا واید با وضوح 8 مگاپیکسل به همراه دو ماژول 2 مگاپیکسلی، یکی برای ثبت تصاویر ماکرو و دیگری برای تشخیص عمق، آن را همراهی می‌کنند. دوربین جلو نیز در حاشیه بالای نمایشگر جای گرفته و 12 مگاپیکسلی است.

برای ساخت نوبیا Play 5G همچون اکثر گوشی‌هایی که اخیرا در رده میانی با فناوری نسل پنجم معرفی شده‌اند، از پردازنده 7 نانومتری اسنپ‌دراگون 765G استفاده شده که از فناوری نسل پنجم در هر دو حالت مستقل (SA) و غیر مستقل (NSA) پشتیبانی می‌کند. در کنار این چیپ‌ست هم دو گزینه رم 6 یا 8 گیگابایتی و به تناسب، 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 در نظر گرفته شده است.

باتری حجیم 5,100 میلی‌آمپر ساعتی یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی به حساب می‌آید که می‌تواند با فناوری شارژ سریع 30 واتی شارژ شود. در محصول جدید نوبیا علاوه بر نسخه 2.5 سیستم خنک‌کننده مایع ICE با لوله خنک‌کننده 61 میلی‌متری، از روش‌های دیگری مانند ژل و ورق گرافیتی و مسی نیز برای گرمازدایی استفاده شده است. از دیگر ویژگی‌های نوبیا Play 5G می‌توان به اسپیکرهای بزرگ آن اشاره کرد که از جلوه‌های صوتی DTS پشتیبانی می‌کنند.

محصول جدید نوبیا از نسخه 8.0 رابط کاربری nubiaUI بهره می‌برد که بر اساس اندروید 10 طراحی شده است. پیش‌سفارش این گوشی در رنگ‌های مشکی، آبی و سفید با پنج Play Box رنگی و قابل شخصی‌سازی برای کاربران چینی آغاز شده و از 24 آوریل (5 اردیبهشت) به طور رسمی به فروش خواهد رسید. نسخه پایه نوبیا Play 5G با چیدمان حافظه 6GB/128GB با قیمت 2,399 یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، 339 دلار) عرضه می‌شود. حال آن که نسخه‌های پیشرفته‌تر این گوشی با پیکربندی حافظه 8GB/128GB و 8GB/256GB به ترتیب 2,699 و 2,999 یوان (حدود 381 و 423 دلار) قیمت‌گذاری شده‌اند.

منبع : nubia


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا