معرفی اوپو Find X2 Lite با پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 765G

نمایش خبر

تاریخ : 1399/2/2        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اسنپ دراگون 765 جی Snapdragon 765G ، اندروید Android ، Oppo Find X2 Lite ، اوپو Oppo
واحد خبر mobile.ir : از حدود یک ماه پیش خبرهایی در خصوص عرضه اسمارت‌فونی موسوم به Reno3 Youth از سوی اوپو به گوشی می‌رسید و حالا محصول جدید این شرکت با نام Find X2 Lite به طور رسمی به بازار پرتغال معرفی شده است. گوشی تازه، عضو سبک‌تر و ارزان‌تر خانواده Find X2 به حساب می‌آید که دو نمونه پیشرفته آن یعنی Find X2 و Find X2 Pro با پشتیبانی از فناوری نسل پنجم، نمایشگر 6.7 اینچی و پردازنده اسنپ‌دراگون 865، در روز 6 مارس رونمایی شدند. به نظر می‌رسد اوپو برای به چالش کشیدن رقبا، تولید گوشی‌های 5G را در دستور کار خود قرار داده چرا که Find X2 Lite را نیز به پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 765G مجهز کرده که مودم X52 با قابلیت 5G با آن یکپارچه شده است.

Find X2 Lite اسمارت‌فونی در رده میانی به حساب می‌آید و برخورداری از پنل نمایشگر با نسبت تصویر 20:9، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی و حضور 4 دوربین در پشت دستگاه مشخصات برجسته آن را تشکیل می‌دهد. در ادامه با ویژگی‌های این گوشی بیشتر آشنا خواهیم شد.

وزن محصول جدید اوپو حدود 180 گرم بوده و 7.96 میلی‌متر ضخامت دارد. نکته جالب در خصوص Find X2 Lite آنتن 360 درجه‌ آن است که بنا بر اعلام شرکت سازنده می‌تواند به طور هوشمند و متناسب با موقعیت مکانی کاربر تنظیم ‌شود. صفحه‌نمایش این گوشی 6.4 اینچی بوده که با فناوری OLED و وضوح فول اچ‌دی پلاس ساخته شده است. در بالای پنل نمایشگر بریدگی به شکل قطره آب وجود دارد که دوربین سلفی دستگاه را در بر دارد. همان طور که اشاره شد نسبت تصویر پنل نمایشگر 20:9 است و با پوششی از جنس گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود.

پردازنده اسنپ‌دراگون 765G که با لیتوگرافی 7 نانومتری تولید شده و از 8 هسته برخوردار است، عهده‌دار امور پردازشی در Find X2 Lite است. 8 گیگابایت رم از نوع LPDDR4X و 128 گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.1 هم این مجموعه را کامل می‌کنند.

در بخش پشتی دستگاه مجموعه‌ای شامل 4 دوربین دیده می‌شود که به ترتیب از بالا ماژول واید 8 مگاپیکسلی با قابلیت برداشت ماکرو، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با f/1.7 و دو نمونه 2 مگاپیکسلی را در بر می‌گیرد که شرکت سازنده از یکی با عنوان مونوکروم و دیگری با نام پرتره یاد می‌کند. در جلوی دستگاه هم شاهد حضور دوربینی 32 مگاپیکسلی با لنزی به گشودگی دیافراگم f/2.0 هستیم که قابلیت ثبت ویدئوهای 1080p را دارد.

باتری غیر قابل تعویض این دستگاه 4,025 میلی‌آمپر ساعتی است که به فناوری VOOC 4.0 مجهز شده و از شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی می‌کند. اوپو اعلام کرده که می‌توان تا 50 درصد از ظرفیت گوشی را ظرف مدت 20 دقیقه شارژ نمود.

تنها شباهت این گوشی به دو عضو دیگر خانواده را یکی در تک سیم‌کارته بودن و دیگری در بهره‌مندی از اندروید 10 و رابط کاربری ColorOS 7.0 باید جست‌وجو کرد. حسگر اثر انگشت Find X2 Lite زیر لایه نمایشگر جای گرفته است و به نظر می‌رسد به امکاناتی همچون USB Type-C ،NFC و جک هدفون 3.5 میلی‌متری مجهز شده است.

اوپو این گوشی را در دو رنگ سفید (Pearl White) و مشکی (Moonlight Black) با قیمت 499 یورو در اختیار کاربران پرتقالی قرار خواهد داد. هنوز اطلاعاتی درباره نحوه پیش‌سفارش و زمان عرضه Find X2 Lite و همچنین احتمال ارائه آن در سایر کشورها منتشر نشده است اما ظاهرا با ثبت‌نام در سایت شرکت، زمان عرضه پس از مشخص شدن به علاقمندان اطلاع داده می‌شود.

منبع : Oppo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا