نگاهی به زبان طراحی جدید ال‌جی و LG Velvet نخستین محصول مبتنی بر این فرم فاکتور

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1399/1/26        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : طراحی Design ، ال جی LG
واحد خبر mobile.ir : گزارش مالی سال میلادی گذشته ال‌جی از افت قابل توجه و کاهش 25 درصدی درآمد بخش ارتباطات موبایلی شرکت در مقایسه با سال 2018 حکایت دارد. کمپانی کره‌ای برای احیاء این بخش و بازگشت به روزهای اوج تصمیم گرفته علاوه بر زبان طراحی، روند معمول نامگذاری اسمارت‌فون‌های خود با حروف الفبا و عدد را نیز تغییر دهد و به جای آنها « نام‌های آشنا و معناداری را جایگزین سازد تا مصرف‌کننده بتواند بر اساس نام محصول، گزینه‌ای را انتخاب کند که ماهیت و جوهره آن به شخصیتش نزدیک‌تر باشد». از این رو، ظاهرا دیگر نباید چشم‌ انتظار گوشی‌های جدید ال‌جی با اسامی حروفی-عددی مانند سری G، V یا حتی K باشیم.

چانگ ما (Chang Ma)، معاون ارشد راهبرد محصولات ال‌جی درباره رویکرد جدید شرکت می‌گوید: «نام تجاری جدید ما [در واقع] روندهای کنونی را در اشاره به احساسات و سلیقه‌های شخصی افراد با تأکید بیشتر بر طراحی منعکس می‌کند. این رویکرد شهودی‌تر است، به طوری که اطمینان داریم که با مشتریان امروزی هم‌نوا خواهد بود و به ما کمک می‌کند تا هویت برندی بارزتر را ایجاد کنیم.»

ال‌جی در زبان طراحی جدید خود با نگاه به طبیعت، فرم فاکتوری بصری را در نظر گرفته که با محصولات پیشین تفاوت دارد. این شرکت در روز یک‌شنبه 12 آوریل سال جاری میلادی (24 فروردین 1399)، اسمارت‌فون LG Velvet را به عنوان نخستین محصول خود معرفی کرده که بر اساس این زبان جدید طراحی شده است. در تصاویر اولیه منتسب به این گوشی، آن چه در نگاه اول توجه را به خود جلب می‌کند، شکل ظاهری و نحوه چیدمان دوربین‌های بخش پشتی دستگاه است که ال‌جی آن را قطره باران (raindrop) می‌نامد. شرکت کره‌ای از به‌کارگیری ماژول‌های بزرگ و برجسته که امروزه در اکثر گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود، فاصله گرفته و به جای آن از لنزهای کوچک‌تری بهره گرفته است. این دوربین‌ها به طور عمودی از بزرگ به کوچک مرتب شده‌اند و فلش ال‌ای‌دی در پایین آنها جای گرفته که در مجموع حالت چشم‌نوازی شبیه چکیدن قطره باران را تداعی می‌کنند.

تغییر دیگری که در اسمارت‌فون‌های آینده ال‌جی شاهد خواهیم بود، طراحی سه‌بعدی قوسی شکل (3D Arc Design) جدیدی با خمیدگی متقارن در پنل رویی و بخش پشتی دستگاه است که علاوه بر زیبایی ظاهری، ظاهرا در دست گرفتن گوشی را راحت‌تر می‌سازد. واژه velvet از نظر لغوی به معنی مخمل است و LG Velvet بناست یادآور تصویر نرمی و لطافتی باشد که از جمله ویژگی‌های دستگاه جدید به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش‌های مالی موجود، عملکرد واحد موبایل کمپانی ال‌جی به مدت بیست فصل پیاپی با زیان همراه بوده است. کارشناسان، استراتژی برندینگ ناکارآمد و قدیمی، طراحی تکراری و نه چندان جذاب در کنار تفاوت اندک میان محصولات مختلف شرکت را از جمله عوامل این عملکرد نامطلوب می‌دانند. از این رو با آن که هیچ تضمینی وجود ندارد که LG Velvet بتواند اوضاع را تغییر دهد، اما اخبار منتشر شده درباره اسمارت‌فون تازه ال‌جی، کنجکاوی در خصوص آن را برمی‌انگیزد.

ال‌جی درباره قیمت یا زمان عرضه اسمارت‌فون جدید خود اطلاعاتی منتشر نکرده است؛ اما برخی رسانه‌های کره‌ای همچون Naver در ابتدای ماه آوریل گزارش داده‌اند که گوشی جدید قرار است در 15 می (26 اردیبهشت) معرفی شود. ال‌جی امیدوار است که بتواند با تغییر زبان طراحی محصولات خود، بار دیگر موفقیت‌هایی را که با اسمارت‌فون‌های سری شکلات داشته تکرار کند. LG Velvet ظاهرا دستگاهی پرچمدار نیست و احتمالا با مجهز بودن به پردازنده میان‌رده 7 نانومتری اسنپ‌دراگون 765 یا 765G با مودم 5G یکپارچه در رده قیمتی محصولات مقرون‌به صرفه قرار خواهد گرفت. به این ترتیب، محصول جدید را نمی‌توان رقیبی برای سامسونگ گلکسی S20 Ultra، هواوی +P40 Pro یا آیفون 11 پرو به حساب آورد.

منبع : LG