وان‌پلاس 7T Pro، برترین گوشی هوشمند سال 2019 از دید داوران انجمن GSM

نمایش خبر

تاریخ : 1398/12/10        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : GSMA ، Glomo Awards ، OnePlus 7T Pro ، وان پلاس OnePlus
واحد خبر mobile.ir : انجمن جهانی سامانه ارتباطات سیار یا GSMA در روز سه‌شنبه 25 فوریه سال جاری میلادی (6 اسفند 1398)، فهرستی از برندگان 2020 GLOMO Awards را اعلام کرد. اعلام جوایز این انجمن در هشت گروه اصلی در حالی صورت پذیرفته که کنگره جهانی موبایل امسال بارسلونا لغو شده است. مطابق اعلام GSMA، گوشی هوشمند وان‌پلاس 7T Pro توانسته جایزه بهترین اسمارت‌فون سال 2019 را از آنِ خود سازد. این نخستین بار است که شرکت چینی وان‌پلاس جایزه GLOMO را به دست می‌آورد و گوشی تولیدی آن از رقبای پیشرفته‌ای همچون آیفون 11 پرو، هواوی P30 پرو و گلسکی فولد سامسونگ پیشی می‌گیرد.

جان هافمن (John Hoffman)، مدیر عامل GSMA، ضمن تبریک به تمام نامزدها و برندگان جایزه سالانه GLOMO در سال 2020 به این نکته اشاره کرده است که «جوایز GLOMO شاهدی بر نوآوری و نبوغ فوق‌العاده‌ای است که صنعت ما را شکل می‌دهد و انتخاب توسط هیأت محترم داوری ما، دستاوردی حقیقتا چشم‌گیر به شمار می‌رود. ما از تمام شرکت‌کنندگان، داوران، حامیان و شرکا برای پشتیبانی از [جوایز] GLOMO در سال 2020 سپاسگزاریم.»

اسمارت‌فون منتخب امسال انجمن GSM یعنی وان‌پلاس 7T Pro که در اکتبر 2019 معرفی شد، از نمایشگر پیشرفته AMOLED با نرخ به‌روزرسانی 90 هرتزی بهره می‌برد. ظاهرا فناوری ساخت، وضوح و نرخ‌ به‌روزرسانی نمایشگر این محصول به قدری جذاب است که کمپانی سازنده مدعی است کاربران پس از کار با آن، دیگر نمی‌توانند از این قابلیت صرف نظر کنند. این گوشی به پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 855 پلاس در کنار 8 گیگابایت رم (در نسخه عادی) و 12 گیگابایت (در نسخه مک‌لارن) و 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.0 مجهز شده است. وان‌پلاس 7T Pro در زمینه سیستم صوتی نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد و از دو اسپیکر بهره می‌برد که از صدای Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند. در کنار این موارد باید به موتور لرزشی یا Haptic این گوشی اشاره کرد که تجربه بازی‌های ویدئویی را جذاب‌تر می‌سازد. این محصول وان‌پلاس در زمینه قابلیت‌های تصویربرداری نیز از دوربین سه‌گانه در بخش پشتی بهره می‌برد که در دوربین اصلی حسگر 48 مگاپیکسلی IMX586 سونی با گشودگی دیافراگم f/1.6 به کار رفته است. دوربین‌های دیگر نیز به ترتیب 8 مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو و 16 مگاپیکسلی التراواید با میدان دید 117 درجه هستند که امکانات تصویربرداری مطلوبی را در اختیار دوستداران عکاسی قرار می‌دهند.

OnePlus 7T Pro

از نگاه شانزده داور انجمن GSM، گوشی هوشمند وان‌پلاس 7T Pro از نظر فناوری محصول بی‌نظیری به شمار می‌رود و علاوه بر سرعت بالای پردازنده، زمان شارژ کوتاه (با استفاده از فناوری شارژ 30 واتی Warp Charge 30T) و امکانات نرم‌افزاری مطلوب، از کیفیت ساخت بالایی نیز برخوردار است. این اسمارت‌فون درکنار این قابلیت‌های برجسته در بازه قیمتی قابل قبول و مناسبی نیز عرضه شده است که استراتژی موفق شرکت سازنده را برای حضور در بازار و فروش محصول نشان می‌دهد.

یکی از اهداف اصلی وان‌پلاس، به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هولدینگ BBK Electronics، از زمان تأسیس در دسامبر 2013 تولید گوشی‌های پیشرفته پرچمدار بوده است. این رویکرد، در کنار قدرت تولید و کیفیت بالای محصولات، موقعیت این کمپانی را در میان تولیدکنندگان اسمارت‌فون در سال 2019 برجسته ساخته است. به طوری که بر اساس آخرین آمار منتشرشده توسط موسسه کانترپوینت، شرکت چینی در سال میلادی گذشته جایگاه نخست را در بازار محصولات رده بالای کشور هند در اختیار داشته و از هر سه گوشی پیشرفته فروخته‌شده یکی از آن‌ها توسط وان‌پلاس تولید شده است.

در میان برندگان، نام هواوی در چندین بخش اصلی دیده می‌شود که از میان آنها می‌توان به برنده شدن در بخش رهبری 5G برای پیاده‌سازی پلتفرم E2E 5G، بخش همکاری در صنعت 5G برای فعالیت مشترک با China Unicom و بهترین نوآوری موبایلی برای شهرهای هوشمند با همکاری China Mobile Group Zhejiang اشاره کرد. سامسونگ نیز با پلتفرم امنیتی Knox برنده جایزه در بخش بهترین نوآوری موبایلی برای اعتمادسازی در عصر دیجیتال شده است. همچنین مودم اسنپ‌دراگون X55 5G کوالکام نیز جایزه دستگاه نوآورانه تحول‌آفرین (Disruptive Device Innovation Award) را از داوران GSMA دریافت کرده است.

منبع : GSMA


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا