معرفی Honor 9X برای بازارهای داخلی ایران

نمایش خبر

تاریخ : 1398/9/26        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، ایران Iran ، Honor 9X ، آنر Honor
واحد خبر mobile.ir : شرکت آنر شب گذشته 25 آذر 1398 در مراسمی در محل هتل المپیک تهران از جدیدترین محصول خود برای بازارهای داخلی ایران (آنلاین و آفلاین) رونمایی کرد؛ آنر 9 ایکس که پیش از این در تابستان گذشته رونمایی شده بود حالا با تأخیر کوتاهی راهی بازار ایران شده تا در رده میانی با طیف متنوعی از محصولات سایر تولیدکنندگان به رقابت بپردازد. از جمله مشخصات برجسته این اسمارت‌فون باید به صفحه‌نمایش بزرگ بدون ناچ، دوربین‌های سه‌گانه، سلفی پاپ‌آپ و حافظه داخلی 128 گیگابایتی اشاره کرد که جایگاه مناسبی را به این مدل در میان دیگر رقبا اختصاص می‌دهند. در این مراسم همچنین برخی از لوازم جانبی این برند از جمله دستبند هوشمند Honor Band 5 نیز معرفی شدند.

در ابتدای این مراسم پرویز آریا مدیر ارشد برند آنر در ایران ضمن اشاره به گذشت 664 روز از آغاز فعالیت تیم آنر به عنوان برندی مستقل در ایران، این مجموعه را استارت‌آپی با هداف بزرگ توصیف کرد که با گذر از سختی‌ها در تلاش برای ارائه بهترین‌های خود به بازار است. آریا در ادامه افزود:‌ «گروه فناوری هواوی علیرغم تمام مشکلات و سختی‌هایی که این چند وقت اخیر پیش رو گذاشت توانست به اهداف خود روز به روز نزدیک‌تر شود؛ هدفی‌که برای ما بسیار ارزشمند است یعنی دیجتالیزه کردن اشخاص، سازمان‌ها،‌ خانه‌ها و دیجیتالیزه کردن جهان.» تعداد افراد حاضر در کل این مجموعه 188 هزار نفر بوده که از این میان بیش از 80 هزار نفر در بخش تحقیق و توسعه مشغول به کارند؛ این مجموعه امسال با وجود تمامی مشکلات ایجاد شده موفق به کسب رتبه 61 در لیست Fortune 500 شده و در جمع برندهای ارزشمند جهان نیز جایگاه 68 را به خود اختصاص داده است.

آریا، آنر را برند جریان‌ساز برای نسل جوان معرفی کرد که در کنار هواوی به عنوان برند شناخته‌شده جهانی حوزه فناوری قرار گرفته و پلتفرم و امکانات این مجموعه همراه با زیرساخت‌ها و منابع تحقیق و توسعه بین هر دو شرکت به اشتراک گذاشته می‌شود. به گفته این مدیر ارشد آنر این شرکت به 47 درصد نرخ رشد مرکب سالیانه دست یافته و تنها در سال 2018، بیش از 66 میلیون گوشی هوشمند را به بازارهای مختلف عرضه کرده است. طبق آمار ارائه شده، آنر در برخی بازارها جزء پنج برند اصلی بازار به حساب می‌آید که از آن جمله باید به حضور آن در جایگاه سوم بازار ایران، جایگاه دوم در روسیه و مقام چهارم در بازار عربستان سعودی اشاره کرد.

آریا هدف آنر برای بازارهای ایران را عرضه محصولات «به‌روز، شیک و خلاقانه» توصیف کرد جایی‌که با حضور محصولات جدید در کنار ارائه خدمات مطلوب، برای رسیدن به جایگاه دوم بازار تلاش می‌شود.

در ادامه این برنامه از اسمارت‌فون جدید Honor 9X برای بازارهای داخلی ایران رونمایی شد. در ابتدای این رونمایی تاریخچه کوچکی از نسل‌های پیشین این کلاس ارائه شده که از آن جمله باید به آنر 5X مجهز به سنسور اثر انگشت، آنر 6X با دوربین‌ها دوگانه، آنر 7X با نمایشگر تمام‌صفحه و قابلیت تشخیص چهره و آنر 8X با ارائه بالاترین نسبت نمایشگر به بدنه (در زمان خود) اشاره کرد. Honor 9X به گفته مدیر برند این شرکت با سه تغییر بزرگ در مقایسه با نسل قبلی خود روبرو شده که شامل «طراحی منحصر به فرد، دوربین حرفه‌ای و تجربه کاربری فوق‌العاده» می‌شوند.

در طراحی بخش پشتی آنر 9X از «انعکاس نور الماس» الهام گرفته شده که طراحی ژئومتریک لوزی‌شکل انعکاس‌پذیر یا طراحی X شکل پویا نامیده می‌شود. در این طراحی با حرکت گوشی در نور، یک نشان X در بخش پشتی دستگاه دیده می‌شود. ادامه حضور جک 3.5 میلی‌متری هدست و استفاده از درگاه USB-C از جمله دیگر موارد برجسته اشاره شده در طراحی این مدل به حساب می‌آیند که بازخوردهای کاربران، به گفته پرویز آریا نقشی اساسی در به‌کارگیری آن‌ها داشته است. این گوشی در بازار ایران در دو رنگ مشکی و آبی عرضه می‌شود.

صفحه‌نمایش این مدل، ‌6.59 اینچی LCD بدون ناچ و با حاشیه‌های اندک طراحی شده که نسبت نمایشگر به بدنه را در آن به 91 درصد می‌رساند. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این مدل برای اولین بار در برند آنر به صورت پاپ‌آپ و پنهان‌شونده درون بدنه طراحی شده و از مکانیزم تشخیص سقوط از ارتفاع و جمع شدن خودکار در هنگام افتادن از دست برخوردار است.

دوربین‌های بخش پشتی دستگاه شامل یک واحد 48 مگاپیکسلی اصلی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی واید با میدان دید 120 درجه‌ای و یک دوربین 2 مگاپیکسلی تعیین عمق می‌شود. دوربین 48 مگاپیکسلی اصلی دستگاه از سنسوری با ابعاد بزرگ 1/2 اینچی بهره می‌برد و گشودگی دیافراگم لنز آن نیز f/1.8 است. این دوربین به گفته آنر با استفاده از هوش مصنوعی، لزر تصاویر در شب را حذف کرده و عکس‌های با کیفیتی را ثبت می‌کنند. گزینه عکاسی در شب (AIS Super Night Mode) نیز امکان برداشت تصاویر مناسب در محیط‌های تاریک و در شب را فراهم می‌آورد.

آنر 9X ارائه شده در بازارهای داخلی دارای رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی از نوع پر سرعت UFS 2.1 است که از طریق اسلات حافظه ترکیبی تا 512 گیگابایت دیگر نیز امکان ارتقاء دارد. باتری 4,000mAh و فناوری GPU Turbo 3.0 دیگر موارد برجسته اشاره شده در رابطه با این مدل را تشکیل می‌دهند. پرویز آریا در پایان سخنان خود در رابطه با آنر 9X اینگونه افزود: « این گوشی هوشمند میراث خانواده ایکس را همراهش دارد این یعنی در این گوشی نیز شاهد امکانات گوشی‌های پرچم‌دار باقیمتی مناسب هستیم. پیش‌بینی می‌کنیم آنر 9X همانند آنر 8X از اقبال عمومی بالایی برخوردار باشد و فروشی خیره‌کننده را در بازار تجربه کنیم.»

آنر 9 ایکس در ایران با قیمت 3,899,000 تومان عرضه می‌شود.

آنر همچنین در کنار معرفی 9X از دستبند هوشمند Honor Band 5 نیز رونمایی کرد؛ از جمله مشخصات برجسته این بند هوشمند باید به صفحه‌نمایش 0.95 اینچی خمیده AMOLED، پشتیبانی از زبان فارسی و بندهای قابل تعویض اشاره کرد. مانیتورینگ دائم ضربان قلب، تعیین سطح اکسیژن خون، دنبال کردن فعالیت‌های ورزشی و ضد اب بودن تا عمق 50 متری سایر گزینه‌های جالب‌توجه این برند را تشکیل می‌دهند.

Honor Band 5 در ایران با قیمت 399 هزار تومان عرضه می‌شود.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا