گزارش IDC از بازار جهانی تبلت در سهماهه سوم 2019: بارگشت به رشد
نمایش خبر
تاریخ : 1398/8/11 نویسنده: آرش افراسیابی | ||
برچسبها : | آمار Statistics ، آی دی سی IDC ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple ، هواوی Huawei ، آمازون Amazon ، لنوو Lenovo |
مطابق این گزارش، شرکت اپل با عرضه 11.8 میلیون آیپد به بازار و رشد سالیانه 21.8 درصدی، در جایگاه نخست لیست ارائهکنندگان تبلت در سهماهه سوم 2019 قرار داشته و سهم آن از این بازار نیز به 31.4 درصد میرسد. IDC، ارائه iPad 10.2 جدید در انتهای فصل سوم را از جمله عوامل موفقیت اپل در این دوره برشمرده و حضور سیستمعامل iPad OS همراه با تجهیز تمامی آیپدهای اپل (به جز نسخه مینی) به کیبورد جداشدنی را نیز به عاملی برای تبدیل شدن اپل به بزرگترین بازیگر در رده تبلتهای جداشدنی و مهمترین تهدید برای کامپیوترهای شخصی سنتی میداند.
آمازون که در سهماهه دوم، جایگاه خود را به سامسونگ و هواوی تقدیم کرده بود بار دیگر مقام دومی خود را با ارائه 5.5 میلیون تبلت، پس گرفته و با رشدی 25.6 درصدی، 14.5 درصد از سهم بازار دنیای تبلتها را در اختیار دارد. IDC، افزایش حجم عرضه آمازون را به معرفی Fire 7 جدید و جشنواره فروش Prime Day مرتبط میداند و معرفی نسخه جدید Fire 10 و فصل پیشروی تعطیلات را ضامنی برای ادامه این روند مثبت بر میشمرد.
سامسونگ در بین پنج برند اصلی ارائهکننده تبلت به بازار بیشترین میزان افت با 13.9 درصد را به خود اختصاص داده است؛ IDC، تعداد تبلتهای ارائه شده این شرکت به بازار را 4.6 میلیون عدد برآورد میکند که با وجود آنکه جایگاه سوم را برای این شرکت به ارمغان میآورد اما مقایسه آن با آمار 5.4 میلیونی سال گذشته، 0.8 میلیون کاهش را نشان میدهد. سهم بازار سامسونگ در این فصل نیز کاهش یافته و از 14.6 درصد سال قبل، حالا به 12.3 درصد رسیده است. به گفته IDC، بیش از نیمی از تبلتهای ارائه شده سامسونگ به بازار به سری Tab A تعلق دارد و نقش تبلتهای گرانقیمت سری Tab S نیز بیشتر به ارتقاء چهره سامسونگ به عنوان یکی از تولیدکنندگان تبلتهای پیشرفته اندرویدی، محدود میشود.
هواوی با ارائه 3.6 میلیون تبلت به بازار در جایگاه چهارم این لیست قرار میگیرد؛ این شرکت نیز در مقایسه با سال قبل با افت 4.4 درصدی روبرو شده و سهم بازار آن از 10.2 درصد به 9.5 درصد کاهش پیدا کرده است. IDC، علت این افت را در افزایش فشار آمریکا بر هواوی جستوجو میکند؛ امریکه این شرکت را به عقبنشینی به بازارهای داخلی و عرضه عمده محصولات خود تنها در چین وا داشته است.
در نهایت در جایگاه پنجم ارائهکنندگان تبلت به بازار در سهماهه سوم سال 2019 به شرکت لنوو بر میخوریم که با عرضه 2.5 میلیون تبلت و 6.7 درصد سهم بازار، رشد سالیانه 7.6 درصدی را رقم زده است. رشد این کمپانی از نگاه IDC به عملکرد موفقیتآمیز آن در بازار آسیا/اقیانوسیه از جمله ژاپن مرتبط بوده و حضور آن در بازارهای اروپا، خاورمیانه و آفریقا نیز عامل دیگری برای حرکت رو به جلوی لنوو عنوان شده است.
- پنج ویژگی مشترک برای شناسایی گوشیهای پرچمدار
- معرفی موتورولا Edge 50 Ultra با Snapdragon 8s Gen 3 و چهار دوربین مجهز به فوکوس خودکار!
- معرفی Motorola Edge 50 Fusion – میانرده موتورولا با پردازنده Snapdragon 7s Gen 2 و تأییدیه از Pantone
- معرفی Realme P1 و Realme P1 Pro با نمایشگر 120 هرتزی و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی
- معرفی GT Neo6 SE – میانرده پیشرفته ریلمی با نمایشگر 6,000 نیتی، تراشه SD 7+ Gen 3 و شارژر 100 واتی
- معرفی Oppo A3 Pro –با درجه حفاظت IP69 و مقاومت در برابر بخار و آب با فشار بالا
- معرفی موتورولا Moto G64 5G با پروسسور دیمنسیتی 7025، باتری 6,000mAh و دوربین مجهز به OIS