معرفی Wildfire X- بازگشت اچ‌تی‌سی به بازار اسمارت‌فون هند

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1398/5/26        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، هلیو پی 22 Helio P22 ، هند India ، HTC Wildfire X ، اچ تی سی HTC

واحد خبر mobile.ir : مدتی بود که خبرهایی درباره گوشی‌های سری Wildfire اچ‌تی‌سی به گوشی می‌رسید و حالا این اسمارت‌فون به طور رسمی با نام HTC Wildfire X به بازار هند معرفی شده است. البته این گوشی ساخته اچ‌تی‌سی نیست و تنها با نام این کمپانی تایوانی عرضه می‌شود. بر اساس گزارش منابع خبری، Wildfire X توسط شرکت چینی InOne Smart Technology (شرکتی که عمدتا با اسمارت‌فون‌های برند لاوا (Lava) در بازار هند شناخته می‌شود) تولید شده و برند اچ‌تی‌سی تنها صاحب امتیاز این گوشی است.

Introducing HTC Wildfire X

رشد اقتصادی هند نظر اغلب اقتصادهای بزرگ جهان و شرکت‌های بزرگ و کوچک فعال در حوزه‌های صنعتی گوناگون را به خود جلب کرده است. این فعالان اقتصادی از یک سو در پی استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تولیدی ارزان در این کشور هستند و از سوی دیگر، بازار تشنه محصولات جدید را محیطی مناسب برای عرضه محصولات و افزایش سود‌آوری می‌دانند. بازاری که با افزایش درآمد سرانه مردم هند و رشد اقتصادی سالیان اخیر، توانایی روزافزونی برای هزینه در زمینه کالاهای مصرفی دارد.

تلاش شرکت اچ‌تی‌سی برای حضور قدرتمند در این بازار را نیز می‌توان در همین راستا تحلیل کرد. این در حالی است که در اواخر جولای سال جاری خبرهایی در خصوص خروج این کمپانی از بازار هند منتشر شده بود و اینک شرکت تایوانی با معرفی Wildfire X و نقش بر آب ساختن شایعات، از برنامه‌های جدید خود برای حضور در هند رونمایی کرده است.

اچ‌تی‌سی آخرین گوشی از سری Wildfire را با نام Wildfire S حدود هشت سال پیش و در جریان کنگره جهانی موبایل 2011 معرفی کرده بود. محصول جدید این شرکت اسمارت‌فونی مقرون‌به‌صرفه است که با گوشی‌های پرچمدار اچ‌تی‌سی در دوران اوج این کمپانی قابل مقایسه نیست.

به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی در این خصوص رویکردی مشابه بلک‌بری را در پیش گرفته است؛ چرا که سال گذشته شرکت هندی Optiemus Infracom اسمارت‌فون BlackBerry Evolve را تحت لیسانس بلک‌بری وارد بازار نمود. ‌البته هنوز نمی‌توان با اطمینان در مورد برنامه‌های اچ‌تی‌سی برای تولید گوشی در آینده سخن گفت، اگر چه گزارش مالی این شرکت از ماه ژوئن سال جاری میلادی نشانگر رشد ماهانه 94.07 درصدی بوده است. تولید گوشی‌هایی تحت لیسانس اچ‌تی‌سی به این معناست که این شرکت هزینه‌های مرتبط با تولید گوشی را حذف خواهد کرد؛ امری که علاوه بر کاهش هزینه‌های عملیاتی شرکت باعث کاهش ریسک نیز خواهد شد.

BlackBerry Evolve

BlackBerry Evolve

صفحه‌نمایش گوشی جدید اچ‌تی‌سی، 6.2 اینچی با رزولوشن اچ‌دی پلاس است که در بالای آن بریدگی به شکل قطره آب دیده می‌شود. نسبت صفحه به بدنه این اسمارت‌فون 88.8 درصد است و بدنه پشتی آینه‌ای آن با پوشش OPVD سه‌بعدی، دوربین سه‌گانه و حسگر اثر انگشت را در بر گرفته است.

Introducing HTC Wildfire X

Wildfire X اسمارت‌فونی در رده میانی است که برای پردازش همانند گوشی‌های Realme C2 و Redmi 6 از Helio P22 محصول مدیاتک بهره می‌برد. این چیپ‌ست با لیتوگرافی 12 نانومتری ساخته شده و در ساختار آن هشت هسته پردازشی مبتنی بر معماری پردازنده‌های Cortex A53 با بیشینه سرعت کلاک 2 گیگاهرتز به کار رفته است. در کنار این پردازنده دو پیکربندی رم و حافظه داخلی 3GB/32GB و 4GB/128GB دیده می‌شود که فضای ذخیره‌سازی تا 256 گیگابایت دیگر می‌تواند افزایش یابد.

Introducing HTC Wildfire X

این گوشی در زمینه دوربین حرف‌هایی برای گفتن دارد و در پشت دستگاه سه دوربین دیده می‌شود که دوتای آنها در قابی بیضی شکل و نمونه سوم در پایین این قاب جای گرفته است. دوربین اصلی این مجموعه 12 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.25 میکرونی است که طبق ادعای شرکت سازنده، تصویربرداری در محیط‌های با نور کم را تا 25 درصد بهبود می‌بخشد. در کنار آن دوربینی تله‌فوتو با وضوح 8 مگاپیکسل دیده می‌شود که در ترکیب با دوربین اصلی زوم اپتیکال دو برابری و زوم هیبریدی 8 برابری را ارائه می‌کند. نمونه سوم هم دوربینی 5 مگاپیکسلی است که برای تشخیص عمق میدان و ایجاد جلوه بوکه به کار می‌رود. رزولوشن دوربین سلفی نیز 8 مگاپیکسل است و در بریدگی بالای صفحه‌نمایش قرار دارد.

Introducing HTC Wildfire X

ظرفیت باتری دستگاه 3,300 میلی‌آمپر ساعت است و از فناوری شارژ سریع 10 واتی پشتیبانی می‌کند. این گوشی مجهز به پلتفرم اندروید 9.0 Pie است و تنها با رنگ آبی (Sapphire Blue) عرضه خواهد شد.

Wildfire X به همراه ابزار جانبی اختصاصی موسوم به MyBuddy عرضه خواهد شد. این ابزار چندین ویژگی اختصاصی دارد و در مواقع اضطراری زنگ هشدار بلندی را به صدا در‌می‌آورد و موقعیت فعلی کاربر را با خانواده و دوستانش به اشتراک می‌گذارد. همچنین قادر به ارسال صدا و تصویر از محیط اطراف به صورت لحظه‌ای است و برای یافتن گوشی گم‌شده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Introducing HTC Wildfire X

فروش این گوشی از روز پنج‌شنبه 22 آگوست (31 مرداد) از طریق فروشگاه اینترنتی Flipkart در هند با قیمت 10,999 روپیه (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 154 دلار) برای نسخه استاندارد (3GB/32GB) آغاز خواهد شد. نمونه پیشرفته‌تر (4GB/128GB) هم با قیمت 13,999 روپیه (نزدیک به 196 دلار) به فروش خواهد رسید. به علاوه، بر اساس اعلام منابع خبری برای مدت محدودی تخفیف هزار روپیه‌ای (معادل حدود 14 دلار) برای هر دو نسخه این گوشی در نظر گرفته شده است. البته گروهی از کارشناسان عقیده دارند که قیمت در نظر گرفته‌شده برای این گوشی بالا است؛ چراکه اسمارت‌فون Realme 3 که در ماه مارس معرفی شد و از امکاناتی مانند پروسسور سریع‌تر Helio P70 مدیاتک، باتری حجیم‌تر 4,230 میلی‌آمپر ساعتی و رزولوشن بالاتر دوربین سلفی بهره می‌برد، با قیمت پایه 8,999 روپیه به بازار ارائه شد.

در پایان ناگفته نماند که علاوه بر ضمانت یک‌ساله، طرح شش‌ماهه بی قید و شرط حفاظت از گوشی در برابر آسیب‌های تصادفی نیز برای این اسمارت‌فون ارائه شده است. 

منبع : HTC