Lenovo Z6 Pro، پرچمداری که چیزی کم ندارد

نمایش خبر

تاریخ : 1398/2/6        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 855 snapdragon 855 ، چین China ، Lenovo Z6 Pro ، لنوو Lenovo

واحد خبر mobile.ir : پس از درز خبر، انتشار تیزرهای رسمی و در عین حال گمراه‌ کننده و نهایتا شنیدن شایعات فراوان، کمپانی لنوو سرانجام در روز سه‌شنبه 23 آوریل 2019 (3 اردیبهشت 1398) از طراحی و تولید جدیدترین پرچمدار خود با نام Lenovo Z6 Pro خبر داد. همانطور که از نام‌گذاری مشخص است، این اسمارت‌فون مدل جدیدترِ Z5 Pro است که حدود 6 ماه قبل وارد بازار شد. برخلاف Z5 Pro – که عمدتا روی طراحی ظاهری گوشی تمرکز کرده بود – این بار لنوو سخت‌افزار Z6 Pro را به اندازه‌ای غنی کرده که توان رقابت با سایر دیوایس‌های رده‌بالا را داشته باشد. وجود بهترین تراشه اسنپ‌دراگون، مجموعه‌ای از 4 دوربین در پشت و باتری قدرتمند با شارژ سریع، صحت این ادعا را تأیید می‌کند.

Introducing Lenovo Z6 Pro

Lenovo Z6 Pro ابعادی برابر با 8.65×74.6×157.5 میلی‌متر داشته و وزن آن 185 گرم است. طراحی ظاهری این گوشی – با وجود اینکه در بازار کنونی متداول شده – در نوع خود بسیار زیبا و شکیل است. جالب است بدانید، تیم طراح Z6 Pro همان تیمی‌ست که طراحی مشعل المپیک 2008 پکن را بر عهده داشت. علاوه بر ناچ قطره آب کوچکی که در بالای نمایشگر قرار دارد، رندرهایی که لنوو از این گوشی منتشر کرده، نشان می‌دهد نمایشگر گوشی حاشیه‌های نازکی داشته و به معیارهای فول-اسکرین نزدیک است. هرچند که تجربه ثابت کرده، رندرهای لنوو در مواردی مخاطب را فریب داده و لذا نمی‌توان 100 درصد به آنها اعتماد کرد.

Introducing Lenovo Z6 Pro

نمایشگر 6.39 اینچی گوشی از نوع AMOLED و محصول سامسونگ است. رزولوشن نمایشگر 2,340×1,080 پیکسل بوده و با پوششی از گوریلا گلس (ورژن نامعلوم) محافظت می‌شود. این نمایشگر از قابلیت‌هایی مثل پهنه رنگی DC dimming ،DCI-P3  و HDR10 بهره برده و طبق ادعای شرکت سازنده با کاهش نور آبی زیان‌آور، از چشمان کاربر محافظت می‌کند.

Introducing Lenovo Z6 Pro

مثل بعضی از پرچمداران روز دنیا، سنسور اثرانگشت Z6 Pro، زیر لایه نمایشگر آن قرار گرفته است. این سنسورِ نسل ششم، به احتمال زیاد از نوع اپتیکال است (نه مافوق صوت). به گفته لنوو، اندازه قسمت تشخیص‌دهنده اثر انگشت بیشتر شده و سرعت عمل آن نیز بهبود یافته است. نکته جالب آنکه به گفته برخی منابع، کاربر می‌تواند با انگشت خیس هم گوشی را قفل‌گشایی کند.

Introducing Lenovo Z6 Pro

همانطور که در مقدمه گفته شد، لنوو در ساخت Z6 Pro از قدرتمندترین تراشه حال حاضر کوالکام، یعنی اسنپ‌دراگون 855، استفاده کرده است. این تراشه 7 نانومتری، از 1 هسته 2.84 گیگاهرتزی، 3 هسته 2.42 گیگاهرتزی و 4 هسته 1.80 گیگاهرتزی (همگی از نوع هسته‌های Kryo 485) تشکیل شده و واحد پردازش گرافیکی آن Adreno 640 است. لازم به ذکر است، توانایی‌های بالای این تراشه، در کنار پشتیبانی آن از رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار Vulkan 1.1، موجب شده تا تجربه بازی با دیوایس‌های مجهز به این تراشه بسیار کاربر پسند باشد و به همین دلیل کوالکام در هنگام معرفی این تراشه از عبارت Elite Gaming (بازی نخبگان) استفاده نمود.

Introducing Lenovo Z6 Pro

از لحاظ پیکربندی، لنوو این گوشی را در مدل‌های مختلفی به تولید رسانده تا دست کاربر در انتخاب مدل دلخواه خود بازتر باشد. لنوو برای حافظه RAM، گزینه‌های 6، 8 و حتی 12 گیگابایتی را تدارک دیده و برای حافظه داخلی نیز 2 پیکربندی 128 و 512 گیگابایتی را در نظر گرفته که با توجه به پشتیبانی از کارت حافظه، می‌توان آنها را تا 512 گیگابایت دیگر نیز ارتقا داد. ظاهرا نسخه‌ای از این مدل با حافظه داخلی 256 گیگابایتی نیز ارائه خواهد شد.

بدون شک، یکی از نقاط قوت Z6 Pro مجموعه دوربین آن است. در پشت دستگاه 4 دوربین به شکل عمودی قرار گرفته‌ و به گفته لنوو، تمام این مجموعه به هوش مصنوعی مجهز شده است. دوربین‌های این مجموعه از بالا به پایین، به ترتیب عبارتند از: دوربین سوپر واید 16 مگاپیکسلی (با زاویه باز 125 درجه و گشودگی f/2.2)، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی (با گشودگی دیافراگم f/1.8)، دوربین تله‌فوتوی 8 مگاپیکسلی (f/2.4) و نهایتا یک دوربین 2 مگاپیکسلی برای ارتقای ویدئویی. سه دوربین اول در یک قاب جای داشته، ولی این دوربین 2 مگاپیکسلی جدای از مجموعه قبلی قرار گرفته و با گشودگی f/1.8، لرزه‌گیر اپتیکال و پیکسل‌هایی به اندازه 2.9 میکرون، روی کاغذ کارایی‌ قابل‌قبولی به خصوص در محیط‌های با نور کم دارد. فاصله فوکوس دوربین سوپر واید نیز 2.39 سانتی‌متر ذکر شده که در نوع خود قابل توجه است.

Introducing Lenovo Z6 Pro

در سمت راست دوربین‌ها، یک فلش دوگانه ال‌ای‌دی و در سمت راست فلش، سنسورهای ToF دیده می‌شوند. پس برای زوم کردن در این گوشی، علاوه بر فوکوس خودکار تشخیص فاز، فناوری ToF یا "زمان پرواز" نیز در نظر گرفته شده است. ضبط ویدئوی 4K را نیز به توانایی‌های دوربین اضافه کنید. البته، مشخصات سخت‌افزاری مجموعه دوربین تنها یک بخش داستان بوده و بخش دیگر، امکانات متنوع نرم‌افزاری‌ست که لنوو در اینجا لحاظ نموده، از جمله Super Night Scene ،Super Macro ،Super Wide Angle و ... . ناگفته نماند، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی این گوشی نیز (با گشودگی f/2.0) درون ناچ کوچک نمایشگر جای گرفته است. این دوربین از حالت پرتره و 5 افکت مختلف زیباسازی برخوردار بوده و با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، احتمالا سلفی‌های با کیفیتی را به دست می‌دهد.

باتری قدرتمند Z6 Pro ظرفیتی معادل 4,000 میلی‌آمپر ساعت دارد. علاوه بر شارژ سریع 27 واتی، این باتری از قابلیت دیگری نیز بهره‌مند است که شرکت سازنده آن را "شارژ معکوس" یا reverse charging می‌نامد. با توجه به اینکه لنوو در اینجا از واژه wireless (بی‌سیم) استفاده نکرده، به احتمال زیاد شارژ معکوس از پورت USB Type-C صورت خواهد پذیرفت. پشتیبانی از کُدک صوتی aptX HD و فناوری دالبی آتموس نیز از دیگر نکات برجسته Z6 Pro به شمار می‌رود.

Introducing Lenovo Z6 Pro

یکی از ویژگی‌های جالبی که لنوو در معرفی این گوشی روی آن تأکید دارد، سیستم خنک‌کننده آن است. این سیستم – که Coldfront یا جبهه سرد نام گرفته – بر مبنای خنک‌کنندگی به وسیله مایع بوده و طبق ادعای لنوو، این کار را در مقیاس PC انجام می‌دهد. جزییات بیشتری از نحوه عملکرد این سیستم، ذکر نشده است. Z6 Pro اسمارت‌فونی دو سیمکارته است که از وای-فای 802.11 a/b/g/n/ac و بلوتوث نسخه 5 پشتیبانی می‌کند، ولی در رابطه با وجود NFC صحبتی به میان نیامده است.

سیستم‌عامل این گوشی اندروید Pie بوده و پوسته ZUI (نسخه 11) آن را تکمیل می‌کند. این رابط کاربری، قابلیت‌های نرم‌افزاری مفیدی (از جمله حالت Game Turbo) را به کاربر ارائه می‌نماید.

Introducing Lenovo Z6 Pro

اسمارت‌فون Lenovo Z6 Pro در دو رنگ قرمز و سبز به تولید می‌رسد. این گوشی از 29 آوریل (9 اردیبهشت) وارد بازار چین شده و از طریق فروشگاه‌های JD.com، TMall و فروشگاه لنوو در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. قیمت مدل‌های مختلف این گوشی (بر اساس پیکربندی RAM و حافظه داخلی) به قرار زیر است:

- 6 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی: 2,899 یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا 430 دلار)

- 8 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی: 2,999 یوان (450 دلار)

- 12 گیگابایت RAM و 512 گیگابایت حافظه داخلی: 4,799 یوان (715 دلار)

در پایان گفتنی‌ست، لنوو قصد دارد نسخه 5G این گوشی را نیز به بازار چین عرضه کند که البته جزییات زیادی از آن در دست نیست. همچنین، برای عرضه Z6 Pro در بازارهای بین‌المللی نیز، هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.  

منبع : Lenovo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا