معرفی اسمارت‌فون Vertu Aster P – خوی اشرافی زیر پوست کروکودیل!

نمایش خبر

تاریخ : 1397/7/29        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، چین China ، ورتو Vertu

واحد خبر mobile.ir : ورتو شرکتی‌ انگلیسی‌ست که گوشی‌های شکیل و در اصطلاح لاکچری را با قیمت‌های بسیار بالا به تولید می‌رساند. در اوائل سال 2017 تاجری ترک‌تبار به نام هاکان اوزان، با 50 میلیون پوند، ورتو را خریداری نمود و در ابتدای تابستان 2017 این کمپانی رسما ورشکسته شد. اما چند روز قبل، انتشار دعوتنامه‌ای برای شرکت در رویداد رونمایی از جدیدترین اسمارت‌فون ورتو، مجددا نام این کمپانی را بر سر زبان‌ها انداخت. طی رویدادی که در روز 17 اکتبر 2018 (25 مهر 1397) در چین برگزار شد، ورتو از Vertu Aster P پرده برداشت. مثل سایر گوشی‌های ورتو، این گوشی نیز ضمن داشتن المان‌های بسیار لوکس، از قیمت بالایی برخوردار است.

Introducing Vertu Aster P

همانطور که می‌دانید، تک‌تکِ گوشی‌های ورتو به صورت دست‌ساز در انگلیس به تولید می‌رسند و طبق سنت دیرینه ورتو، صنعت‌گران ماهر این شرکت پس از اتمام ساخت یک گوشی، امضای خود را روی گوشی حک می‌کنند. از لحاظ طراحی باید گفت، فریم Aster P از تیتانیوم درجه 5 ساخته شده است. این فریم محکم، یک نمایشگر 4.9 اینچی AMOLED با رزولوشن فول اچ‌دی (1,080×1,920 پیکسل) را در خود جای داده است.

Introducing Vertu Aster P

برخلاف بسیاری از برندهای معتبر که برای محافظت از نمایشگر از شیشه گوریلا گلس استفاده می‌کنند، ورتو نمایشگر این گوشی را با شیشه‌ای کریستالی از جنس یاقوت کبود 133 قیراطی پوشانده است. لازم به ذکر است، تیتانیوم از لحاظ استحکام، دو برابر قدرتمندتر از استیل بوده و در عین حال وزن کمتری دارد. از طرفی، یاقوت کبود نیز از نظر سختی، بعد از الماس قرار می‌گیرد. البته نباید فراموش کنیم که علی‌رغم مقاومت بهتر یاقوت کبود در برابر خط و خش، این ماده نسبت به شیشه شکننده‌تر بوده و احتمال ترک برداشتن آن بیشتر است.

پشت بدنه Vertu Aster P با ترکیبی از چرم‌های کروکودیل و مارمولک (در رنگ‌بندی‌های مختلف، از جمله مشکی، سفید و طلایی) پوشانده شده است. این امکان نیز وجود دارد که کاربر بتواند با افزودن سنگ‌های قیمتی، طراحی گوشی خود را سفارشی کند. اما در همان نگاه اول، متوجه دکمه قرمز رنگی در لبه سمت راست گوشی خواهید شد. با توجه به اینکه تنها مشتری گوشی‌های خاص ورتو، قشر ثروتمند جامعه هستند، این برند، المان‌های لوکس و تا حدی فانتزی را در گوشی‌های خود لحاظ کرده تا آنها را از سایر گوشی‌های معمولی متمایز کند که از جمله مهم‌ترین آنها، همین دکمه قرمز رنگ است که concierge نام دارد. این کلمه – که ریشه فرانسوی دارد – به معنی سرایدار یا مستخدم است. اگر صاحب گوشی، یک مستخدم شخصی داشته باشد، با فشردن این دکمه قرمز، می‌تواند هر هفت روز هفته، به صورت 24 ساعته به او دسترسی مستقیم داشته باشد.

Introducing Vertu Aster P

اگر با محصولات ورتو آشنا باشید، احتمالا نام Aster برای شما بیگانه نیست. ورتو در سال 2014، اسمارت‌فونی با همین نام را وارد بازار کرد که در ساخت آن از اسنپ‌دراگون 801 استفاده شده بود. حال پس از گذشت حدود 4 سال، ورتو قصد دارد نسخه جدید Aster P را با چیپ‌ست 8 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 660 به تولید برساند. این تراشه مشتمل بر 4 هسته پردازشی 2.2 گیگاهرتزی – مبتنی بر معماری پردازنده‌های Cortex A73 – و 4 هسته پردازشی 1.8 گیگاهرتزی – مبتنی بر معماری پردازنده‌های Cortex A53 – بوده و از واحد پردازش گرافیکی Adreno 512 بهره می‌برد. حافظه RAM در این گوشی جدید 6 گیگابایت است (3 برابر نسخه قبلی) و فضای ذخیره‌سازی هم 128 گیگابایت اعلام شده است (2 برابر مدل قبلی). با این اوصاف، می‌توان Aster P را از لحاظ مشخصات سخت‌افزاری، یک اسمارت‌فون میان‌رده رو به بالا دانست.

Introducing Vertu Aster P

پیش‌بینی ورتو از مخاطبان اصلی این گوشی (طبقه ثروتمند و اشرافی) آن است که احتمالا کیفیت سلفی برای این افراد، به مراتب بیشتر از عکس‌های معمولی خواهد بود. به همین دلیل، دوربین سلفی در این اسمارت‌فون جدید 20 مگاپیکسلی (با گشودگی دیافراگم f/2.2) بوده و دوربین اصلی در پشت، رزولوشنی برابر با 12 مگاپیکسل دارد. ظرفیت باتری Aster P معادل 3,200 میلی‌آمپر ساعت عنوان شده که از تکنولوژی شارژ سریع کوالکام (نسخه 3.0) نیز پشتیبانی می‌کند.

علی‌رغم عرضه اندروید Pie توسط گوگل، ورتو ترجیح داده تا این گوشی جدید را با نسخه 8.1 اندروید اوریو به بازار عرضه کند. از لحاظ ارتباطی باید گفت Vertu Aster P یک گوشی دو سیمکارته (از نوع نانو) است و هر دو محفظه سیم‌کارت به شکل درهای بال‌پرنده‌ایِ خودروهای لوکس باز و بسته می‌شوند. زیر همین در است که می‌توانید امضای فرد سازنده گوشی را ملاحظه کنید. از دیگر گزینه‌های ارتباطی این گوشی، می‌توان به پشتیبانی از وای-فای دوبانده و طیف گسترده‌ای از باندهای LTE، بلوتوث نسخه 5.0، برخورداری از NFC و پورت USB Type-C اشاره کرد.

Introducing Vertu Aster P

در حال حاضر امکان ثبت پیش‌سفارش برای خرید این محصول از سایت JD.com فراهم بوده و عرضه این محصول از تاریخ 30 اکتبر (8 آبان) آغاز خواهد شد. ظاهرا Aster P فقط در کشور چین عرضه می‌شود که این امر تا حدی تعجب برانگیز است. قیمت Aster P در رنگ‌های مشکی و سفید 35,800 یوان چین (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 5,200 دلار) اعلام شده است. اما با پرداخت مبلغ گزاف 98,000 یوان (14,150 دلار) می‌توان ورژن طلایی آن را صاحب شد. ناگفته نماند، برخی شنیده‌ها حاکی از آنند که اسمارت‌فون Aster P در یک ورژن خاص تحت عنوان Baroque (با رنگ‌هایی مثل آبی، نارنجی و قهوه‌ای) نیز به تولید خواهد رسید. البته درباره قیمت و زمان عرضه این ورژن خاص، هنوز اطلاعاتی در دست نیست.  



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا