رونمائی از Pixel 3 و Pixel 3 XL پرچمداران 2018 شرکت گوگل

نمایش خبر

تاریخ : 1397/7/18        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوگل Google ، اندروید Android ، گوشی هوشمند Smartphone ، Google Pixel 3 ، Google Pixel 3 XL

واحد خبر mobile.ir : شرکت گوگل در طی دو سال گذشته در نیمه اول ماه اکتبر از گوشی‌های جدید سری پیکسل رونمائی کرده که شامل پیکسل و پیکسل XL در سال 2016 و پیکسل 2 همراه با پیکسل 2 ایکس‌ال در سال 2017 می‌شوند. این رویه امسال نیز ادامه داشته و در شامگاه سه‌شنبه 9 اکتبر 2018 (17 مهر 1397) دو پرچمدار جدید این خانواده با نام‌های Pixel 3 و Pixel 3 XL به صورت رسمی معرفی شدند. اطلاعات این دو گوشی نیز مثل مدل‌های سال گذشته، تقریبا به‌طور کامل قبل از معرفی لو رفته بود و حتی برخی منابع ویدئوی آنباکسینگ مدل XL را ارائه نمودند. این اطلاعات البته همه چیز را در مورد پیکسل‌های جدید به نمایش نگذاشت و هنوز نکات ناگفته‌ای برای جلسه رونمائی باقی مانده بود.

Introducing Google Pixel 3 and Pixel 3 XL

طراحی بدنه: حفظ نکات اصلی اضافه شدن notch

هر دو مدل Pixel 3 و Pixel 3 XL طراحی سال گذشته خود را حفظ کرده‌اند با این تفاوت که این بار در مدل XL شاهد حضور ناچ یا شکاف بالای صفحه‌نمایش هستیم و سایز پنل هر دو مدل نیز بزرگ‌تر شده است. طراحی بخش پشتی هر دو مدل تغییر خاصی را نسبت به گذشته تجربه نکرده و هنوز از دو جنس متفاوت مات و براق در این قسمت استفاده شده است. شیشه مات و نرم این بخش از جنس Gorilla Glass 5 ‌بوده و حس خوشایندی را در زیر دست ایجاد می‌کند؛ جنس این قسمت تفاوت آشکاری با نمونه‌های براق و جاذب اثر انگشتی مثل آیفون‌های اپل دارد. استفاده نکردن از دوربین‌های دوگانه و باقی ماندن روی ایده یک دوربین تکی دیگر ویژگی مشترک این دو مدل است که با وجود آنکه گوگل از آن به عنوان "بهترین دوربین دنیا" یاد می‌کند اما در عمل نسبت به رقبای دیگری که در این قسمت از 2 یا حتی 3 دوربین استفاده می‌کنند در جایگاه پائین‌تری (حداقل از نگاه خریداران) قرار می‌گیرند.

Introducing Google Pixel 3 and Pixel 3 XL

طول و عرض مدل XL‌ به ترتیب برابر با 158 و 76.7 میلی‌‌متر است که با وجود افزایش 0.3 اینچی سایز صفحه‌نمایش، به لطف ناچ تقریبا هیچ تفاوتی با Pixel 2 XL سال گذشته ندارد. این شرایط در Pixel 3 نیز با وجود نبود ناچ بار دیگر تکرار شده و طول و عرض 145.6 و 68.2 میلی‌متری آن با وجود 0.5 اینچ افزایش اندازه صفحه‌نمایش، عملا به دلیل کاهش هرچه بیشتر حاشیه‌های عمودی و افقی بخش روئی حتی با کاهش نیز روبرو شده است. ضخامت 7.9 میلی‌متری هر دو مدل نیز تفاوتی نسبت به گذشته نداشته است. فریم پیرامونی دستگاه از جنس آلومینیوم بوده و درجه مقاومت بدنه نیز نسبت به IP67 سال گذشته حالا به IPX8 ارتقاء یافته است.

Introducing Google Pixel 3 and Pixel 3 XL

صفحه‌نمایش: زنده باد OLED

صفحه‌‌نمایش هر دو گوشی افزایش سایز مشهودی را نسبت به گذشته تجربه کرده‌اند جائی‌که پنل 5 اینچی Pixel 2 حالا به 5.5 اینچ ارتقاء یافته و صفحه‌نمایش Pixel 3 XL نیز 6.3 اینچی‌ست که نسبت به گذشته با 0.3 اینچ افزایش روبرو شده است. فناوری ساخت هر دو پنل OLED بوده و در حالی‌که نسبت تصویر مدل کوچک‌تر همچنان 18:9 باقی مانده اما مدل XL‌ از نسبت 18.5:9 بهره می‌برد. وضوح صفحه‌نمایش Pixel 3 فول اچ‌دی پلاس با فشردگی 443ppi بوده و Pixel 3 XL نیز با وضوح QHD+ به تراکم 523ppi می‌رسد.

Introducing Google Pixel 3 and Pixel 3 XL

هر دو صفحه‌‌نمایش به قابلیت همواره روشن پنل مجهزند که امکان نمایش اطلاعات آهنگ در حال پخش را فراهم می‌کند و پوشش محافظ روی صفحه نیز از نوع Gorilla Glass 5 است. گوگل کنتراست این دو پنل را 100,000:1 اعلام کرده و هر دو مانند دیگر پرچمداران بزرگ از فناوری HDR نیز پشتیبانی می‌کنند

دوربین اصلی: دوربین دوگانه فقط در جلو

دوربین اصلی هر دو گوشی در بخش پشتی حداقل روی کاغذ تفاوتی را نسبت به گذشته نشان نمی‌دهد و در اینجا نیز در هر دو مدل از یک دوربین 12.2 مگاپیکسلی مجهز به OIS با سایز پیکسل 1.4 میکرون با اتوفوکوس dual pixel تشخیص فاز استفاده شده که دیافراگم لنز آن f/1.8 بوده و میدان دید 76 درجه‌ای را ارائه می‌کند. این دوربین که به گفته گوگل بهترین دوربین موبایلی دنیاست طبق انتظار از گزینه‌های متعددی مرتبط با هوش مصنوعی بهره می‌برد که از آن جمله می‌توان به قابلیت دوربین برای اطمینان حاصل کردن از در فوکوس بودن همه سوژه‌ها،‌ باز بودن چشم‌ها و لبخند زدن اشاره کرد. این دوربین با قابلیتی به نام Top Shot چندین عکس را از یک سوژه تهیه کرده و بهترین تصویر را در اختیار شما قرار می‌دهد (هرچند بقیه عکس‌ها نیز در اختیار شما هستند). حالت اتاقک تصویر یا Photobooth دیگر ویژگی این دوربین است که در آن به محض لبخند زدن یا تشخیص شکلک‌ چهره، تصویر برداشت می‌شود. Google Lens نیز دیگر ویژگی دوربین اصلی این دو مدل است که حتی در حالت آفلاین نیز عمل می‌کند.

Introducing Google Pixel 3 and Pixel 3 XL

در حالی‌که به دلیل نبود دوربین دوم،‌ از زوم اپتیکال در این مجموعه خبری نیست اما بار دیگر به لطف هوش مصنوعی و قابلیتی به نام Super Res Zoom جزئیات بیشتری در حالت زوم دیجیتال ارائه می‌شود. حداکثر وضوح فیلم‌برداری این مجموعه همچنان روی 4K با 30 فریم در ثانیه ثابت مانده و برخلاف رقبا از 4K/60p پشتیبانی نمی‌کند. قابلیت لرزه‌گیر این دوربین که به آن Fused Video Stablization‌ گفته می‌شود در وضوح 4K نیز در دسترس است اما بهترین نتیجه آن در رزولوشن فول اچ‌دی یا 1080p به دست می‌آید.

گوگل با وجود استفاده نکردن از دوربین دوم در بخش پشتی، هنوز ایده دوربین‌های دوگانه را به طور کامل کنار نگذاشته و بر بالای صفحه‌نمایش از دو دوربین سلفی استفاده کرده که یکی دارای میدان دید عادی بوده و دیگری میدان دید گسترده‌‌تری را ارائه می‌کند که از این لحاظ به ایده LG‌ در این زمینه نزدیک است. دوربین‌های این بخش شامل دو واحد 8 مگاپیکسلی‌ست که دوربین اصلی از گشودگی دیافراگم f/1.8 و میدان دید 75 درجه‌ای برخوردار است و یک دوربین واید دیگر با دیافراگم f/2.2 و میدان دید 97 درجه‌ای نیز در کنار آن قرار دارد.

Introducing Google Pixel 3 and Pixel 3 XL

صدا: غیبت جک هدست، اسپیکرهای دوگانه

طبق انتظار از جک هدست در این نسل از گوشی‌های گوگل نیز خبری نیست و بار دیگر از پورت USB-C‌ برای اتصال هدست استفاده می‌شود. گوگل اما این بار یک هدست ویژه درون جعبه ارائه می‌کند که به دستیار هوشمند Google Assistant مجهز بوده و علاوه بر اجرای دستورات صوتی کاربران، امکان خواندن پیام‌ها و پاسخ دادن به آنها و حتی ترجمه همزمان را نیز فراهم می‌‌کند. در همین ارتباط یک تطبیق‌دهنده اختصاصی USB-C به جک 3.5 میلی‌متری هدست نیز ارائه شده که ظاهرا در مصرف انرژی بهتر از گذشته عمل می‌کند و به زمان کمتری از لحظه اتصال تا پخش موسیقی احتیاج دارد.

Introducing Google Pixel 3 and Pixel 3 XL

اسپیکرهای دوگانه استریو در بخش جلوئی دیگر گزینه مهم هر دو پیکل جدید به حساب می‌آید.

پردازش: چیپ‌ست پرچمدار در گوشی پرچمدار

پردازش در پیکسل‌ها، طبق انتظار با Snapdragon 845 انجام می‌شود اما حافظه رم آنها تنها 4 گیگابایت است که نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است. حافظه داخلی هر دو مدل 64 یا 128 گیگابایت و طبق معمول، خبری از اسلات حافظه نیز در آنها وجود ندارد. در جمع گزینه‌های ارتباطی این گوشی از بلوتوث نسخه 5، ‌وای‌فای دو باند ac، ‌اتصال NFC و مسیریاب‌های GPS/GLONASS/Galileo می‌توان یاد کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های پردازشی این دو مدل حضور چیپ جدیدی به نام Titan M در آنهاست که به گفته گوگل برای تأمین امنیت اطلاعات کاربران و ایمن نگه داشتن رمزهای عبور و سیستم‌عامل به کار می‌رود.

Introducing Google Pixel 3 and Pixel 3 XL

باتری: افزایش و کاهش

ظرفیت باتری Pixel 3 XL اندکی نسبت به سال گذشته کاهش یافته و از 3,520mAh به 3,430mAh رسیده است. در Pixel 3 اما با افزایش ظرفیت باتری روبرو می‌شویم و از 2,700mAh به 2,915mAh ارتقاء یافته است. شارژ سریع 18 واتی دیگر مشخصه قابل ذکر در این رابطه است و برای اولین بار از شارژ وایرلس (از نوع Qi) نیز در این دو مدل پشتیبانی می‌شود هرچند برای این‌ کار باید پایه شارژر Pixel Stand را به صورت جداگانه (با قیمت 80 دلار) تهیه کرد این دو گوشی البته با پایه‌های عادی شارژ Qi سازگار هستند اما با قرار دادن گوشی روی Pixel Stand می‌توان از آن مثل یک اسپیکر هوشمند استفاده کرد.

Introducing Google Pixel 3 and Pixel 3 XL

سیستم‌عامل، رابط کاربری: فشار در کناره‌ها

پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال به صورت پیش‌فرض با نسخه نهائی Android 9 Pie با رابط کاربری اندروید خالص ارائه شده و تمامی ویژگی‌های اشاره شده در مورد این سیستم‌عامل جدید در آن به چشم می‌‌خورد. کناره‌های هر دو گوشی با قابلیت Active Edge مثل گذشته به فشار حساس بوده و با فشردن آن قابلیت‌های مختلفی از جمله احضار Google Assisant را ارائه می‌کنند.

Introducing Google Pixel 3 and Pixel 3 XL

رنگ – قیمت – زمان حضور در بازار

Introducing Google Pixel 3 and Pixel 3 XL

Pixel 3 و Pixel 3 XL در رنگ‌های مشکی (Just black)، سفید (Clearly white) و یک رنگ جدید یعنی صورت کم‌رنگ که گوگل به آن Not pink می‌گوید با قیمت پایه 799 و 899 دلار براس نسخه‌های 64 گیگابایتی و 899 و 999 دلار برای نسخه‌های 128 گیگابایتی از 19 اکتبر (27 مهر 1397) به بازار ارائه خواهد شد.  

منبع : Google


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا