MWC 2018 : رونمائی از آلکاتل 1X، سری آلکاتل 3 و آلکاتل 5

نمایش خبر

تاریخ : 1396/12/6        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، کنگره جهانی موبایل Mobile World Congress (MWC) ، اندروید Android ، آلکاتل Alcatel

واحد خبر mobile.ir : شرکت TCL،‌ صاحب‌امتیاز برند آلکاتل روز شنبه 24 فوریه 2018 (5 اسفند 1396) و دو روز قبل از آغاز رسمی نمایشگاه MWC 2018 در بارسلون اسپانیا از نسل جدید گوشی‌ها و تبلت‌های این شرکت رونمائی کرد. دیوایس‌های این برند از پائین‌ترین سطح بازار تا رده میانی ادامه پیدا کرده و طراحی مناسب و قیمت رقابتی، دو اصل مهم قابل ذکر در مورد این دیوایس‌ها را تشکیل می‌دهند. TCL در این نوبت از آلکاتل 1X متعلق به پروژه Android Go و دو تبلت ارزان‌قیمت همراه با سری آلکاتل 3 شامل سه مدل جدید در رده میانی و یک گوشی دیگر با نام آلکاتل 5 رونمائی کرده که این آخری از لحاظ طراحی ظاهری و برخی مشخصات سخت‌افزاری، جایگاه مناسبی را در بین رقبا به خود اختصاص می‌دهد.

Introducing Alcatel 1X Alcatel 3 Series and Alcatel 5

آلکاتل 1X

پروژه Android Go در سال 2017 توسط گوگل برای ارائه گوشی‌هائی با مشخصات سخت‌افزاری بسیار پائین و قیمت بسیار اندک رونمائی شد و حالا آرام‌آرام مدل‌های حاضر در این پروژه در حال رونمائی هستند. آلکاتل 1X اولین گوشی از این نوع به حساب می‌آید؛ این گوشی دارای یک صفحه‌نمایش نسبتا کوچک 5.3 اینچی با نسبت تصویر 18:9 است که با وجود آنکه این نسبت تصویر برای این رده قیمتی امکان بسیار جالبی به حساب می‌آید اما وضوح 480×960 پیکسلی آن حتی در این رده نیز رزولوشن پائینی خواهد بود.

Introducing Alcatel 1X Alcatel 3 Series and Alcatel 5

دوربین اصلی گوشی بسته به منطقه توزیع 13 یا 8 مگاپیکسلی ست و در حالی‌که در مدل استاندارد در زیر دوربین اصلی، سنسور اثر انگشت قرار می‌گیرد، این امکان نیز ممکن است در برخی مناطق ارائه دستگاه در دسترس نباشد؛ البته به گفته برخی منابع خبری، در نسخه‌های فاقد سنسور اثر انگشت از دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی جلوی دستگاه برای بازگشائی قفل صفحه‌نمایش با قابلیت تشخیص چهره Face Key آلکاتل (که تنها تغییر نامی برای بازگشائی چهره استاندارد اندروید است) استفاده می‌شود.

اعلام اندروید 8 به‌عنوان سیستم‌عامل گوشی با وجود آنکه در نگاه اول نکته بسیار مثبتی به نظر می‌رسد اما همانطور که در ابتدا اشاره شد این گوشی اولین مدل پروژه Go بوده و به همین علت اندروید آن نیز به طور کامل (Android Oreo (Go Edition نامیده می‌شود که طبیعتا تفاوت‌هائی با اندروید 8 اصلی دارد. اپلیکیشن‌های مخصوص این سیستم‌عامل همگی از حجم‌های کمتری برخوردار بوده و مصرف انرژی کمتری نیز دارند.

Introducing Alcatel 1X Alcatel 3 Series and Alcatel 5

پردازش در این گوشی با پروسسور 4 هسته‌ای اعلام نشده‌ای از مدیاتک با فرکانس 1.3 گیگاهرتز انجام می‌شود و در نسخه پایه آن تنها 1 گیگابایت رم در نظر گرفته شده است. البته ظاهرا نسخه‌ای از دستگاه با رم 2 گیگابایتی نیز عرضه خواهد شد. حافظه داخلی در هر دوی این حالت‌ها، 16 گیگابایت با امکان ارتقاء از طریق اسلات microSD است. در نهایت به عنوان آخرین نکته در مورد آلکاتل 1X باید به باتری 2,460mAh دستگاه اشاره کرد. آلکاتل قرار است این گوشی را نزدیک به دو ماه دیگر با قیمت 100 تا 110 یورو به بازار عرضه کند.

آلکاتل 3V

سری 3 در محصولات آلکاتل به رده میانی نزدیک‌تر می‌شود. در این رده سه گوشی جدید آلکاتل 3، آلکاتل 3X و آلکاتل 3V معرفی شده‌اند که بالاترین قیمت و مشخصات به آلکاتل 3V تعلق داشته و 3X‌ و 3‌ ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند. آلکاتل 3V تنها گوشی در میان پنج مدل معرفی شده از سوی TCL به MWC امسال است که به یک صفحه‌نمایش فول اچ‌دی پلاس (1080×2160 پیکسل) مجهز شده و از این لحاظ نمونه‌ای متمایز به حساب می‌آید.

Introducing Alcatel 1X Alcatel 3 Series and Alcatel 5

این صفحه‌نمایش 6 اینچی، که دارای نسبت تصویر 18:9 است، از لحاظ سایز نیز بزرگ‌تر از بقیه مدل‌هاست و بلندقامت‌ترین گوشی در بین اسمارت‌فون‌های جدید آلکاتل نام می‌گیرد. در بخش پشتی این گوشی دو دوربین 12 و 2 مگاپیکسلی قرار گرفته که وظیفه دوربین دوم تنها تعیین عمق میدان و ایجاد افکت بوکه خواهد بود. دوربین سلفی در آلکاتل 3V نیز دارای وضوح 5 مگاپیکسلی است که امکان بازگشائی قفل از طریق شناسائی چهره را ارائه می‌کند.

Introducing Alcatel 1X Alcatel 3 Series and Alcatel 5

پردازش در این گوشی با پروسسور MediaTak MT8735A با چهار هسته ARM A53‌ با فرکانس 1.45 گیگاهرتزی انجام شده و 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء دارد. باتری این مدل 3 هزار میلی آمپر ساعتی بوده و سیستم‌عامل آن نیز نسخه 8 اندروید Oreo ست. پورت USB این مدل مثل دو مدل دیگر از نوع microUSB انتخاب شده که در این رده قیمتی چندان غیر منطقی به نظر نمی‌رسد.آلکاتل 3V قرار است در رنگ‌های آبی، مشکی و طلائی ظاهرا بدون تأخیر با قیمت 190 یورو به برخی بازارهای منتخب عرضه شود.

آلکاتل 3X

صفحه‌نمایش 5.7 اینچی آلکاتل 3X با وجود حفظ نسبت 18:9، اندکی در مقایسه با 3V کوچک‌تر شده و وضوح صفحه‌نمایش نیز اینک از 2K قبلی به 720p+ تقلیل پیدا کرده است. در پشت این گوشی همچنان از دو دوربین جداگانه که به صورت عمودی در زیر هم قرار گرفته‌اند استفاده شده اما این بار برخلاف 3V به جای تعیین عمق میدان و افکت بوکه توسط دوربین دوم، میدان دید از این طریق تغییر می‌کند؛ به‌طوری‌که دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی دارای میدان دیدن 78.4 درجه‌ای‌ست در حالی که دوربین دوم 5 مگاپیکسلی، به سبک ال‌جی، میدان دید گسترده 120 درجه‌ای را عرضه می‌کند که می‌توان از آن برای گرفتن تصاویر واید بدون نیاز به دور شدن از صحنه استفاده کرد.

Introducing Alcatel 1X Alcatel 3 Series and Alcatel 5

ابعاد سنسور دوربین اصلی 1/3.06 اینچ و دوربین دوم 1/5 اینچ است و هر دو دارای ابعاد پیکسل 1.12 میکرون هستند. حداکثر گشودگی دیافراگم لنز این دو دوربین نیز به ترتیب f/2.0 و f/2.2 خواهد بود. دوربین سلفی گوشی 5 مگاپیکسل وضوح دارد و با وجود یکسان بودن ابعاد سنسور و ابعاد پیکسل‌های تصویر آن نسبت به دوربین 5 مگاپیکسلی بخش پشتی، دیافراگم بسته‌تری معادل f/2.4 در آن دیده می‌شود.

Introducing Alcatel 1X Alcatel 3 Series and Alcatel 5

پردازش در این گوشی با پروسسور مدیاتک MT6739 با چهار هسته 1.28 گیگاهرتزی ARM A53 انجام شده و 3 گیگابایت رم و 32GB حافظه داخلی قابل ارتقاء (تا 128 گیگابایت) در آن حضور دارد. سیستم‌عامل این گوشی ظاهرا نسخه هفتم اندروید Nougat است و در همین ماه با رنگ‌های مشابه مدل 3V با قیمت 180 یورو به بازار ارائه می‌شود.

آلکاتل 3

آلکاتل 3 ساده‌ترین مدل در بین این سه‌گانه است؛ صفحه‌نمایش 18:9 گوشی بار دیگر کوچک‌تر شده و به 5.5 اینچ رسیده است و وضوح 720×1440 پیکسلی آن نسبت به 3X تغییری را نشان نمی‌دهد. از دوربین‌های دوگانه در این گوشی برای پائین‌ آوردن قیمت صرفنظر شده و تنها یک دوربین 13 مگاپیکسلی با ابعاد پیکسل 1.12 میکرون و گشودگی دیافراگم f/2.0 در بخش پشتی و یک دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی بر بالای صفحه‌نمایش دارد.

Introducing Alcatel 1X Alcatel 3 Series and Alcatel 5

ظرفیت باتری دستگاه 3,000mAh است و مثل بقیه مدل‌های این رده از یک پروسسور چهار هسته‌ای مدیاتک بهره می‌برد. حافظه داخلی دستگاه 16 گیگابایت است و 2 گیگابایت رم دارد. آلکاتل 3 قرار است با قیمت 150 یورو از ماه آینده به بازار ارائه شود.

آلکاتل 5

شرکت TCL از آلکاتل 5 همچون یک پرچمدار یاد می‌کند اما با نیم‌نگاهی به مشخصات دستگاه نمی‌توان چندان این ایده را تأیید کرد و حداکثر می‌توان آن را یک mid-range خوش‌ساخت تلقی کرد. صفحه‌نمایش آلکاتل 5 مثل آلکاتل 3V دارای ابعاد 5.7 اینچی با نسبت 18:9 است اما وضوح آن کاهش پیدا کرده و به 720×1440 پیکسل یا 720p+ می‌رسد. برجسته‌ترین نکته در مورد آلکاتل 5 به حاشیه بسیار اندک زیر صفحه‌نمایش تعلق دارد که ظاهر مدرنی را برای این گوشی ایجاد می‌کند. البته از فلز ظاهرا در ساخت این گوشی استفاده نشده و بدنه آن پلاستیکی‌ست.

Introducing Alcatel 1X Alcatel 3 Series and Alcatel 5

در بخش پشتی آلکاتل 5 یک دوربین 12 مگاپیکسلی با f/2.2 وجود دارد که در کنار آن دو فلش LED‌ با توناز رنگی متفاوت به چشم می‌خورد و فوکوس در آن نیز با فناوری تشخیص فاز انجام می‌شود. داستان جلوی گوشی و دوربین‌های سلفی آن متفاوت است؛ در اینجا از دو دوربین 13 و 5 مگاپیکسلی استفاده شده که هیچ‌‌کدام دارای فوکوس خودکار نیستند اما دوربین 5 مگاپیکسلی این مجموعه، میدان دید واید 120 درجه‌ای را ارائه می‌کند که می‌توان از آن برای گرفتن سلفی‌های دسته‌جمعی استفاده کرد. این دوربین‌ها امکان Face Unlock‌ را نیز ارائه می‌کنند. برای این مجموعه یک فلش LED نیز بر بالای صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده است.

Introducing Alcatel 1X Alcatel 3 Series and Alcatel 5

پروسسور مدیاتک MT6750 این مدل برخلاف تمامی مدل‌های دیگر این سری یک نمونه 8 هسته‌ای‌ست که در دو کلاستر چهار هسته‌ای 1.5 و 1 گیگاهرتزی مرتب شده و 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء (تا 128 گیگابایت) دارد. این گوشی علاوه بر این تنها مدل در میان پنج گوشی جدید آلکاتل است که به پورت USB Type-C مجهز می‌شود و باتری دستگاه با ظرفیت 3,000mAh نیز با شارژری 10 واتی از طریق همین پورت تغذیه خواهد شد.

آلکاتل 5 قرار است در دو رنگ مشکی و طلائی با قیمت 230 یورو بلافاصله در بازار ارائه شود.

تبلت‌های آلکاتل 1T

به جز 5 گوشی ارائه شده توسط آلکاتل، این شرکت از تبلت جدیدی به نام 1T در دو سایز 7 و 10 اینچی نیز رونمائی کرده است؛ این دو تبلت با سیستم‌عامل اندروید 8.1 از جمله ارزان‌قیمت‌ترین تبلت‌های دارای این پلتفرم بوده و با بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مخصوص کودکان، طیف خاصی از مخاطبان را هدف گرفته‌‌اند.

Introducing Alcatel 1X Alcatel 3 Series and Alcatel 5

وضوح صفحه‌نمایش در نسخه 10 اینچی یا Alcatel 1T 10 برابر 800×1280 پیکسل و در نسخه 7 اینچی یا Alcatel 1T 7 برابر با 600×1024 پیکسل است. ظرفیت باتری این دو تبلت نیز متفاوت بوده و در حالی که نسخه 10 اینچی به یک باتری 4,000mAh مجهز است، این ظرفیت در نسخه 7 اینچی کاهش یافته و به 2,580mAh می‌رسد. در توصیف مشخصات دوربین‌ اصلی این دو تبلت به عبارت Up to 5MP اشاره شده که البته این "تا 5 مگاپیکسل" ظاهرا به صورت نرم‌افزاری بوده و به احتمال قریب به یقین هردوی این دوربین‌ها رزولوشن بسیار پائین‌تری دارند. دوربین سلفی نسخه 10 اینچی به همین صورت Up to 5MP درج شده و دوربین سلفی نسخه 7 اینچی نیز Up to 2MP عنوان شده است که در مورد این آخری می‌توان با درصد اطمینان بالائی از VGA بودن آن سخن گفت. حافظه داخلی نسخه 10 اینچی 16 گیگابایت است و نسخه 7 اینچی تنها 8 گیگابایت حافظه داخلی دارد.

Introducing Alcatel 1X Alcatel 3 Series and Alcatel 5

این دو تبلت قرار است از سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی به ترتیب با قیمت‌های 70 و 100 یورو برای نسخه‌های 7 و 10 اینچی به بازار ارائه شوند.  



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا