معرفی BlackBerry Motion - گوشی هوشمند مقاوم در برابر آب بلک‌بری با باتری 4,000 میلی¬آمپر ساعتی

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1396/7/20        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، BlackBerry Motion ، بلک بری BlackBerry

واحد خبر mobile.ir : پیش از این اخباری منتشر شده بود مبنی بر این که بلک‌بری و TCL در حال فعالیت برای تولید و عرضه اسمارت‌فونی هستند تا در پاییز سال جاری میلادی عرضه شود. مطابق پیش‌بینی‌ها، این گوشی که از آن با نام Krypton یاد می‌شد، بنا بود فاقد صفحه‌کلید سخت‌افزاری، دارای صفحه‌نمایشی با نسبت تصویر 16:9 و باتری با ظرفیت بالا باشد. اما کمپانی بلک‌بری در روز یک‌شنبه 8 اکتبر 2017 (16 مهر 1396) و در جریان نمایشگاه جیتکس در شهر دوبی، به طور رسمی اسمارت‌فون جدید خود با نام BlackBerry Motion را معرفی کرده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی هوشمند می‌توان به باتری با ظرفیت 4,000 میلی‌آمپر ساعت و برخورداری از استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر گرد و خاک و آب اشاره کرد.

Introducing BlackBerry Motion

آلن لجون (Alain Lejeune)، مدیر کل جهانی بلک‌بری موبایل، در این باره می‌گوید: « ارائه BlackBerry Motion به ما اجازه می‌دهد تا پیشنهاد محصولات خود را متنوع‌تر سازیم، تجارب جدیدی را ارائه نمایم و در عین حال، در حفاظت از حریم خصوصی، اعتمادپذیری و Productivity ثابت قدم باشیم؛ [ویژگی‌هایی] که در طول سال‌ها بلک‌بری را چنین برجسته ساخته است». او در ادامه می‌افزاید: «با آنکه عرضه اولیه تازه‌ترین اسمارت‌فون بلک‌بری محدود خواهد بود، افزودن این محصول تازه‌ به سبد رو به رشد گوشی‌های هوشمند ما هیجان‌انگیز است و مبنایی استوار برای این سبد و رشد بازار در سال‌های پیش رو به همراه خواهد آورد».

محصول جدید و مشترک بلک‌بری و TCL از بسیاری جهات مشابه اسمارت‌فون میان‌رده KeyOne است که بلک‌بری از آن در MWC 2017 رونمایی کرده بود. اما یکی از تفاوت‌های عمده میان این دو گوشی آن است که Motion بر خلاف KeyOne دارای صفحه‌کلید فیزیکی نیست. گفتنی است که بر اساس توافق پیشین میان شرکت‌های بلک‌بری و TCL، این اسمارت‌فون نیز توسط TCL صاحب امتیاز برند آلکاتل ساخته شده است.

Introducing BlackBerry Motion

اسمارت‌فون جدید بلک‌بری در ابعاد155.7x75.4x8.13 میلی‌متر طراحی شده است و از صفحه‌نمایش تمام لمسی 5.5 اینچی فول اچ‌دی IPS با تراکم پیکسلی 403ppi بهره می‌برد. شیشه محافظ این صفحه‌نمایش از نوع DragonTrail Glass است که پوششی از جنس نانو-الماس ضد زنگ دارد.

کمپانی TCL در ساخت این گوشی، همانند KeyOne، از چیپ‌ست پردازشی Snapdragon 625 با 8 هسته پردازشی 2 گیگاهرتزی در کنار واحد پردازش گرافیکی Adreno 506 استفاده کرده است. رَم Motion نسبت به KeyOne ارتقاء یافته و به 4 گیگابایت رسیده است؛ اما حافظه داخلی آن بدون تغییر، همچنان 32 گیگابایت است که به صورت اسمی تا 2 ترابایت به وسیله اسلات میکرو اس‌دی قابل افزایش است.

دوربین اصلی اسمارت‌فون جدید بلک‌بری 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 است. این دوربین از پیکسل‌هایی با اندازه 1.55 میکرون بهره می‌برد و مجهز به دو فلش LED با طیف رنگی متفاوت است. توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 4k و سرعت 30 فریم در ثانیه و تصویربرداری با دامنه دینامیکی بالا (HDR) از دیگر قابلیت‌های این گوشی هوشمند است.

دوربین جلوی Motion نیز 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و اندازه پیکسل 1.12 میکرون است که می‌تواند با وضوح 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری نماید.

همان طور که اشاره شد، یکی از نقاط قوت Motion باتری آن است. این باتری با ظرفیت 4,000 میلی‌آمپر ساعت غیر قابل تعویض است و با استفاده از استاندارد Qualcomm Quick Charge 3.0 از قابلیت شارژ مجدد از طریق درگاه USB-C بهره می‌برد. جالب آن که این باتری به گفته بلک‌بری انرژی لازم را برای انجام کارهای متنوع تا بیش از 32 ساعت تأمین می‌کند و در زمان حدود 40 دقیقه، نیمی از ظرفیت آن شارژ خواهد شد.

Introducing BlackBerry Motion

محصول جدید بلک‌بری با سیستم‌عامل 7.1 نوقا عرضه می‌شود و در سال آینده میلادی به نسخه Android Oreo به‌روزرسانی خواهد شد. به علاوه، از نظر امنیتی، همانند دیگر اسمارت‌فون‌های این کمپانی، مجهز به اپلیکیشن DTEK با استاندارد FIPS 140-2 برای رمزنگاری داده‌ها و جلوگیری از ربوده‌ شدن اطلاعات شخصی است. این گوشی در حوزه امنیت سازمانی نیز با پلتفرم‌های Google Play for Work و Android for Work سازگار است.

گوشی میان‌رده Motion BlackBerry از استاندارد مقاومت IP67 پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب علاوه بر گرد و خاک، در برابر ورود آب و رطوبت نیز تا عمق 1 متری به مدت 30 دقیقه مقاوم است.

اسمارت‌فون Motion مجهز به حسگر اثر انگشت روی دکمه Home است. به علاوه، این گوشی دارای قابلیتی به نام Locker Mode است که به کمک آن می‌توان اطلاعاتی از قبیل عکس‌ها و اسناد شخصی را در حافظه‌ای داخلی ذخیره کرد، به نحوی که برای دسترسی به آنها نیاز به PIN code یا اثر انگشت صاحب گوشی باشد. این اطلاعات به طور خودکار در فضای ابری بارگذاری نمی‌شوند و مستقیما در حافظه داخلی گوشی قرار می‌گیرند. بلک‌بری همچنین در این اسمارت فون، همانند DTEK60، دکمه‌ هوشمند قابل برنامه‌ریزی با نام Convenience Key تعبیه کرده است که برای دسترسی سریع به اپ‌های پرکاربرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. دکمه‌ای که اینک دارای چهار پروفایل با قابلیت سفارشی‌سازی برای خانه، خودرو، دفتر کار و کاربر است.

این گوشی هوشمند از نظر گزینه‌های ارتباطی مجهز به اتصال NFC، نسخه 4.2 بلوتوث و وای‌فای 802.11ac است. همچنین از گزینه‌های GPS و GLONASS برای مسیریابی بهره می‌برد.

Introducing BlackBerry Motion

اسمارت‌فون BlackBerry Motion نخستین گوشی دو سیم‌کارته بلک‌بری است که در خاورمیانه عرضه خواهد شد. این اسمارت‌فون نخست در برخی بازارهای منتخب همچون امارات متحده عربی با قیمت 1,699 درهم و عربستان با قیمت 1,699 ریال این کشور عرضه خواهد شد که با نرخ فعلی تبدیل ارز چیزی حدود 460 دلار خواهد بود و نسبت به قیمت اولیه KeyOne حدود 90 دلار ارزان‌‌تر است. هنوز هیچ اطلاعاتی درباره عرضه احتمالی BlackBerry Motion در بازار آمریکا و دیگر بازارها مطرح نشده است. اگر چه با وجود KeyOne ارائه آن در بازارهایی مانند ایالات متحده آمریکا چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. این گوشی هوشمند توسط شرکت‌های Axiom Telecom و Etisalat در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و پیش‌سفارش آن از روز 8 اکتبر (16 مهر) در تمام خرده‌فروشی‌های امارات متحده عربی و عربستان امکان‌پذیر شده است.