MWC 2017: معرفی فناوری Super mCharge میزو برای شارژ 20 دقیقه‌ای گوشی

نمایش خبر

تاریخ : 1395/12/14        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : Meizu ، باتری Battery ، شارژر Charger ، Super mCharge ، میزو Meizu

واحد خبر mobile.ir : امروزه اغلب گوشی‌های هوشمند از باتری‌هایی غیر قابل تعویض بهره می‌برند. به همین دلیل برای بهبود وضعیت شارژ باتری‌ها می‌توان دو راه‌کار را مورد توجه قرار داد. در یکی از این راه‌کارها استفاده از باتری بزرگ‌تر پیشنهاد می‌شود تا امکان ذخیره میزان بیشتری از شارژ فراهم گردد. در حالی که در راه‌کار دوم استفاده از فناوری‌هایی برای شارژ سریع باتری و صرفه‌جویی در زمان مدنظر قرار می‌گیرد. از آنجا که باتری بزرگ‌تر اغلب معادل گوشی بزرگ‌تر است، بسیاری از تولیدکنندگان و کاربران اسمارت‌فون‌ها راه‌حل دوم را ترجیح می‌دهند. با این حال، حتی سریع‌ترین روش‌های شارژ کاملِ گوشی نیز به بیش از یک ساعت زمان نیاز دارد.

introducing meizu super mcharge technology

اینک شرکت چینی میزو (Meizu) در روز سه‌شنبه 28 فوریه 2017 (10 اسفند 1395) در کنگره جهانی موبایل (MWC)، فناوری جدیدی موسوم به Super mCharge را معرفی کرده است که به کمک آن می‌توانید در فاصله نوشیدن یک فنجان قهوه، باتری گوشی خود را با آرامش و به طور کامل شارژ نمایید.

در حال حاضر با استفاده از فناوری‌های شارژ مانند Qualcomm Quick Charge می‌توان 50 یا 60 درصد ظرفیت باتری گوشی را در فاصله 20 تا 30 دقیقه شارژ نمود. به علاوه به کمک تکنولوژی‌هایی مانند Dash Charge از شرکت چینی وان‌پلاس، فناوری VOOC شرکت Oppo و TurboPower محصول موتورولا -- که خود زیرمجموعه‌ای از فناوری شارژ سریع کوالکام به شمار می‌رود-- نیز می‌توان با سرعت بالایی شارژ باتری را انجام داد. البته در این فناوری‌ها بعد از تأمین حدود نیمی از انرژی مورد نیاز، برای نگاه داشتن جریان و حرارت در وضیعت ایمن، روند شارژ کند می‌شود. هدف این فرآیند، تأمین انرژی کافی برای گوشی هوشمند در زودترین زمان ممکن است و نه شارژ کامل آن.

اما چرا نتوان در همین فاصله زمانی گوشی را به طور کامل شارژ کرد؟ این مدعای شرکت میزو برای ارائه فناوری Super mCharge است. بنا بر اعلام میزو، به کمک محصول جدید و ارائه خروجی با ولتاژ 11 ولت و جریانی برابر 5 آمپر (توان 55 واتی) می‌توان گوشی هوشمند را در 20 دقیقه به طور کامل شارژ کرد؛ به طوری که در 5 دقیقه ابتدایی 30 درصد از ظرفیت باتری شارژ شود.

introducing meizu super mcharge technology

میزو --که معمولا به خاطر گوشی‌های زیبا و مقرون‌به‌صرفه خود شناخته می‌شود-- برای دستیابی به بیشترین بهره‌وری نسبت به طراحی مجدد کابل‌ها و درگاه USB اقدام کرده است، به طوری که این کابل‌ها توان 160 واتی را تحمل می‌کنند. به علاوه استفاده از مبدل پمپ شارژ (charge pump) که از دو گروه مدار تشکیل شده نیز انتخاب هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسد. در مقایسه با توان 55 واتی Super mCharge، توان ارائه‌شده در فناوری Quick Charge کوالکام، معادل 18 وات و در فناوری VOOC اوپو برابر 20 وات است. البته این شارژ بسیار سریع با ولتاژ بالا، پرسش‌هایی در خصوص امنیت و طول عمر باتری ایجاد می‌کند. با این حال میزو کاربران را به عدم نگرانی توصیه می‌کند. ظاهرا این فناوری با داشتن بهره‌وری 98 درصدی، قادر است دما را زیر 39 درجه سانتی‌گراد (کمی بیش از دمای بدن انسان) حفظ کند. به این ترتیب طبق گفته میزو امکان کار با گوشی در حین شارژ فراهم می‌شود. برای فهم بهتر این فناوری جدید می‌توان آن را با دمای استفاده از فناوری Quick Charge کوالکام مقایسه کرد که حدود 44 درجه سانتی‌گراد است. علاوه بر این میزو اعلام کرده است که با استفاده از فناوری Super mCharge، باتری با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت حتی پس از 800 چرخه شارژ می‌تواند 80 درصد شارژ خود را حفظ کند و عمر آن چیزی بیش از دو سال خواهد بود.

introducing meizu super mcharge technology

البته میزو باید در این مسیر با دقت گام بردارد و استانداردهای ایمنی را در نظر بگیرد. این مساله به خصوص زمانی اهمیت می‌باد که مشکلات پیش‌آمده برای باتری گلکسی نوت7 محصول سامسونگ را به یاد آوریم. درست است که میزو این فناوری را ایمن و قابل اعتماد دانسته است، اما به نظر می‌رسد مصرف‌کنندگان در هر حال باید جانب احتیاط را نگه دارند.

البته بر اساس شواهد موجود، میزو قصد ارائه این شارژر جدید را به صورت مستقل ندارد و در حال تولید اسمارت‌فونی است که قابلیت استفاده از فناوری Super mCharge را دارا باشد. چرا که منابع خبری از عرضه گوشی مجهز به این قابلیت تا اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال 2018 خبر داده‌اند. بر اساس پیشینه و عملکرد کمپانی میزو می‌توان حدس زد که این گوشی، دستگاهی رده بالا خواهد بود و در ابتدا با تعدادی محدود در چین به فروش خواهد رسید. 

منبع : Meizu


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا