IFA 2015: معرفی گوشی‌های ‌Pop Up، Pop Star، Go Play و ساعت Go Watch از آلکاتل

نمایش خبر

تاریخ : 1394/6/16        نویسنده: سپیده مکارمی
برچسب‌ها : IFA ، IFA 2015 ، اندروید Android ، آلکاتل ، ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، Alcatel Go Play ، Alcatel Pop Star ، Alcatel Pop Star LTE ، Alcatel Pop Up ، آلکاتل Alcatel

واحد خبر mobile.ir :  شرکت آلکاتل محصولات جدید زیادی را در نمایشگاه IFA 2015 معرفی کرده است. تا به حال چندین گوشی جدید از سری onetouch توسط این شرکت چینی اصالتا فرانسوی به این رویداد معرفی شده است و انتظار می‌رود در طی چند ماه آینده به تعداد این گوشی‌ها افزوده شود.

در خانواده Pop دو گوشی جدید به نام‌های Pop Up و Pop Star معرفی شده‌اند. علاوه بر این یک گروه جدید از محصولات Alcatel onetouch به نام GO نام گذاری شده است. گوشی GO PLAY و ساعت هوشمند GO WATCH که به تازگی معرفی شده‌اند از این خانواده هستند.

introducing alcatel onetouch pop up pop star go play and go watch

گوشی Pop UP دارای نمایشگر 5 اینچی IPS با رزولوشن 720p است و از مولتی تاچ 5 انگشتی پشتیبانی می‌کند. دوربین جلوی این گوشی 5 مگاپیکسلی و دوربین اصلی آن 13 مگاپیکسلی با اندازه سنسور 1/3.06 اینچ و گشودگی دهانه لنز f/2.0 است. همچنین یک فلش LED در کنار آن قرار دارد. وضوح دوربین دوم این گوشی 5 مگاپیکسل است اما از فوکوس اتوماتیک طبق انتظار در آن خبری نیست.

Alcatelonetouch pop up width=

در ساخت Pop UP از چیپ‌ست (Qualcomm Snapdragon 610(MSM8929 حاوی 8 هسته پردازشی 1.4 گیگاهرتزی استفاده شده است. RAM آن 2 گیگابایت بوده و حافظه داخلی این گوشی 16 گیگابایت در نظر گرفته شده است که می‌توان این میزان را با استفاده از کارت حافظه microSD افزایش داد. POP UP از شبکه‌های 2G، 3G، 4G و Wi-Fi b/g/n، بلوتوث 4.0 و GPS پشتیبانی می‌کند و می‌توان با استفاده از آن موج‌های رادیویی FM را دریافت کرد. لازم به ذکر است این گوشی دوسیم‌کارته بوده و باتری آن نیز 2000 میلی آمپر ساعتی است. Alcatel OneTouch POP UP در رنگ‌های قرمز ، سفید، نارنجی ، آبی و مشکی عرضه خواهد شد.

Alcatel onetouch pop up

مدل بعدی Pop Star نام دارد که مزیت اصلی آن به طراحی بدنه دستگاه تعلق دارد؛ کاور بخش پشتی این مدل در طرح‌های متعددی عرضه می‌شود که کاربران متفاوتی را به خود جذب خواهد کرد. کاربران Pop Star امکان انتخاب از بین 20 کاور گوناگون با طرح و رنگ‌های مختلف و احتمالا جنس‌های متفاوت را خواهند داشت.

Alcatel onetouch pop star

گوشی Pop Star دارای نمایشگر 5 اینچی و با رزولوشن HD است. این گوشی در مدل 3G و 4G LTE عرضه خواهد شد. نوع 3G آن از چیپ ست پردازشی Mediatek MT6580 حاوی 4 هسته 32 بیتی ARM A7 بهره می‌برد و ابعاد آن 141x71.5x6.8 میلی‌متر است. این در حالی است که مدل 4G دارای چیپ‌ست (SoC) مدیاتکMT6736P با 4 هسته 64 بیتی ARM A53 بوده و ارتفاع آن (نسبت به مدل 3G) 1.5 میلی‌متر بیشتر است. هر دو مدل دارای RAM یک گیگابایتی و 8 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا هستند.

Alcatel onetouch pop star

دوربین اصلی این گوشی از نوع 8 مگاپیکسلی است و یک فلش LED نیز با آن همراه شده است. دوربین جلوی POP STAR نیز 5 مگاپیکسلی است. نکته جالب در مورد این گوشی این است که مدل 3G آن دارای قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080p است اما در مدل 4G وضوح فیلم‌برداری به 720p یا HD محدود شده است. علت این مسئله را به ظاهر باید در تلاش شرکت سازنده در جذب کاربران به نسخه 3G جست‌وجو کرد.

در بخش ارتباطات هر دو ورژن Pop Star به Wi-Fi b/g/n، بلوتوث 4.0، GPS و گیرنده رادیویی FM مجهز شده‌اند. باتری این گوشی نیز از نوع 2000 میلی‌آمپر ساعتی است و گفته‌ ‌می‌شود در مدت زمان 3 ساعت به طور کامل شارژ خواهد شد. نسخه دو سیم‌کارته این گوشی نیز عرضه خواهد شد.

گوشی Go Play از استاندارد مقاوم‌سازی IP67 بهره می‌برد که به معنای مقاومت در برابر نفوذ گرد و خاک و آب (در عمق 1 متری برای 30 دقیقه) است البته ظاهرا آلکاتل به ضد ضربه بودن این گوشی نیز اشاره کرده که البته به استاندارد خاصی در این زمینه اشاره نشده است. بدنه گوشی به طور کامل از پلاستیک ساخته شده اما الگوی نقطه‌نقطه بخش پشتی و فریم با رنگ متفاوت دستگاه ظاهری جذاب به گوشی بخشیده است

Alcatel onetouch go play

این گوشی دارای نمایشگر 5 اینچی و رزولوشن 720p بوده و درست مانند Pop Star دوربین اصلی و جلوی این گوشی به ترتیب 8 و 5 مگاپیکسلی هستند. با استفاده از Go Play می‌توان در زیر آب عکس‌برداری و یا با کیفیت 1080p فیلم‌برداری کرد. در ساخت این گوشی از چیپ‌ست 4 هسته‌ای Snapdragon 410 با پردازنده‌های 64 بیتی A53 و RAM 1 گیگابایتی استفاده شده است. همچنین حافظه داخلی آن 8 گیگابایت است و قابلیت ارتقا به وسیله کارت حافظه microSD را دارد. یک نکته جذاب دیگر در مورد این گوشی به دوام باتری آن تعلق دارد. با به کارگیری یک باتری 2500 میلی‌آمپر ساعتی در این گوشی، زمان standby تا 20 روز، زمان پخش موسیقی تا 55 ساعت و زمان مکالمه آن تا 8.3 ساعت اعلام شده است. Alcatel OneTouch GO PLAY در 8 رنگ متنوع و همراه با هدست‌های ضد‌آب با همان تنوع رنگی عرضه خواهد شد.

Alcatel onetouch go play

ساعت Go Watch نیز مانند Go Play از استاندارد مقاوم‌سازی IP67 و مقاومت در برابر نفوذ گرد و خاک و آب (تا عمق 1 متر برای 30 دقیقه) بهره می‌برد و در زمینه طراحی نیز به Go Play شباهت دارد. اولین نکته مهم در مورد این ساعت به سیستم‌عامل اختصاصی آن تعلق دارد که ارتباطی با Android Wear نداشته و از همین رو نمی‌توان از اپلیکیشن‌های گوگل در این ساعت بهره برد.

Alcatel go watch

نمایشگر دایره‌ای این ساعت 1.22 اینچی از نوع IPS با وضوح 240×240 پیکسل بوده و از قطر 50.5 میلی‌متری، ضخامت 13 میلی‌متری و پهنای بند 22 میلی‌متری بهره می‌برد. قاب این ساعت و بند آن که در رنگ‌های هماهنگ با گوشی ‌ GO PLAYطراحی شده است را می‌توان مطابق با سلیقه تعویض کرد. در ساخت Go Watch از پردازنده 180 مگاهرتزی Cortex-M4، باتری 225 میلی آمپر ساعتی--که با یک بار شارژ امکان 2 تا 5 روز استفاده را فراهم می‌کند-- و حسگر ضربان قلب استفاده شده است. این ساعت نیز مانند اکثر ساعت‌های هوشمند قابلیت نمایش نوتیفیکیشن مربوط به تماس‌ها، پیام‌ها، ایمیل، اطلاعات آب‌وهوا و یادآوری‌ها را دارد. شتاب‌سنج، ‌ژیروسکوپ و ارتفاع سنج نیز در این ساعت هوشمند حضور دارند. نکته مثبت Go Wach سازگاری آن با هر دو سیستم عامل اندروید (نسخه 4.3 و بالاتر) و iOS (نسخه 7 و بالاتر) است.

Alcatel go watch

آلکاتل تاکنون قیمت این محصولات را اعلام نکرده است.  



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا