معرفی Honor 200 Lite – میان‌رده آنر با نمایشگر امولد و تراشه Dimensity 6080

نمایش خبر

تاریخ : 1403/2/7        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، دیمنسیتی 6080 Dimensity 6080 ، گوشی هوشمند Smartphone ، Honor 200 Lite ، آنر Honor
واحد خبر mobile.ir : چند روز قبل، اسمارت‌فون جدیدی به نام Honor 200 Lite در فهرست دیوایس‌های آنر برای عرضه در فرانسه قرار گرفت و مختصری از مشخصات این محصول نیز همراه آن منتشر شد. سرانجام آنر روز پنج‌شنبه 25 آوریل 2024 (6 اردیبهشت 1403) ضمن انتشار جزییات بیشتری از این محصول، امکان پیش‌سفارش آن را برای مشتریان فرانسوی فراهم کرد. Honor 200 Lite – که نخستین دیوایس در سری آنر 200 به شمار می‌رود – یک گوشی میان‌رده بوده و مهم‌ترین مشخصات آن عبارتند از نمایشگر امولد +FHD، تراشه Dimensity 6080، هشت گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین 108 مگاپیکسلی، باتری 4,500 میلی‌آمپر ساعتی و ارتباطات 5G. با معرفی این محصول ما را همراهی کنید.

گوشی هوشمند Honor 200 Lite طراحی نسبتا معمولی داشته که با رده این دیوایس همخوانی دارد. این محصول لبه‌های تخت و گوشه‌های گردی داشته و در قسمت پشتی آن یک ماژول دوربین مستطیل‌شکل بزرگ و نه چندان چشم‌نواز (!) دیده می‌شود. طبق ادعای شرکت سازنده، این گوشی در زمینه مقاومت در برابر رها شدن موفق به اخذ تأییدیه 5 ستاره از SGS سوییس شده است. لازم به ذکر است این اسمارت‌فون در ابعاد 6.78×74.55×161.05 میلی‌متر طراحی شده و حدود 166 گرم وزن دارد. به این ترتیب، با یکی از گوشی‌های نازک و سبک آنر روبرو هستیم.

نمایشگر Honor 200 Lite یک نمونه AMOLED به قطر 6.7 اینچ است. این پنل دارای نسبت تصویر 20.1:9 بوده و رزولوشن آن +FHD (معادل 1080×2412 پیکسل) اعلام شده است. آن طور که از تصاویر منتشر شده به همراه گوشی برمی‌آید، Honor 200 Lite حاشیه‌های کمی داشته و برای تعبیه دوربین سلفی، در بالای نمایشگر به جای حفره از یک بریدگی قرصی‌شکل استفاده شده است. متأسفانه اطلاعات بیشتری از این صفحه نمایش در دست نیست، جز اینکه می‌دانیم تأییدیه نمایشگر بدون پرش یا flicker-free را از TÜV Rheinland دریافت کرده است.

آنر در ساخت این اسمارت‌فون، تراشه Dimensity 6080 مدیاتک را انتخاب کرده است. این چیپ‌ست با لیتوگرافی 6 نانومتری TSMC ساخته شده و شامل دو هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A76 و شش هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و واحد پردازش گرافیکی آن Mali-G57 MC2 است. گفتنی‌ست، Honor 200 Lite تنها در یک پیکربندی با 8 گیگابایت RAM و 256 گیگابایت حافظه داخلی به تولید رسیده و ظاهرا ارتقاء فضای ذخیره‌سازی آن امکان‌پذیر نیست.

در کنار فلش ‌ال‌ای‌دی، سه لنز دوربین در ماژول پشت دستگاه به چشم می‌خورد. دوربین اصلی این دیوایس 108 مگاپیکسلی بوده و در پشت لنزی به گشودگی دیافراگم f/1.75 قرار گرفته است. زوم دیجیتال تا 10 برابر از امتیازهای این دوربین برشمرده شده و سایر امکانات آن عبارتند از حالت شب، پانوراما، حالت پرتره، اسلوموشن، HDR، حالت حرفه‌ای، تایم-لپس، اسکن اسناد، واترمارک و برداشت با لبخند. عضو دیگر مجموعه اپتیک، یک دوربین اولتراواید 5 مگاپیکسلی با ضریب اف 2.2 است که طبق ادعای آنر، نقش سنسور عمق را نیز ایفا می‌کند. این مجموعه با یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی (f/2.4) کامل می‌شود. وجود یک دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی با گشودگی f/2.1 از دیگر مشخصات برجسته Honor 200 Lite است. ناگفته نماند، هر دو دوربین اصلی و سلفی توانایی فیلم‌برداری با وضوح 1080p را دارند.

انرژی مورد نیاز گوشی از طریق یک باتری به ظرفیت 4,500 میلی‌آمپر ساعت تأمین می‌شود که از استاندارد شارژ سریع 35 واتی موسوم به HONOR SuperCharge پشتیبانی می‌کند. البته ظاهرا شارژری به همراه گوشی فروخته نشده و مشتری باید آن را جداگانه تهیه کند. با وجود اینکه نمایشگر گوشی از نوع امولد است، آنر تصمیم گرفته حسگر اثر انگشت گوشی را روی لبه آن تعبیه کند. علاوه بر این حسگر، می‌توان با استفاده از قابلیت تشخیص چهره دو بعدی نیز این دیوایس را قفل‌گشایی کرد.

سیستم‌عامل Honor 200 Lite اندروید 14 بوده و پوسته اختصاصی MagicOS 8.0 منوی داخلی و برخی امکانات آن را دستخوش تغییر کرده است. از ویژگی‌های این پوسته می‌توان به Magic Capsule (قابلیتی شبیه به dynamic island در آیفون 14 پرو) و قابلیت هوش مصنوعی Magic Portal (امکان درگ کردن و کشیدن المان‌های مختلف به نوار اپلیکیشن‌های جانبی به‌جهت ارسال یا جست‌وجوی سوژه مورد نظر) اشاره کرد.

گوشی هوشمند Honor 200 Lite دو سیم‌کارت پذیرفته و از ارتباطات نسل پنجم بهره می‌برد. وای-فای دو باندی، Wi-Fi Direct، بلوتوث 5.1، پورت USB-C و NFC سایر گزینه‌های ارتباطی این گوشی را تشکیل می‌دهند. لازم به ذکر است، کاربر این محصول از سه راه مختلف (ماهواره، شبکه مخابراتی و شبکه وای-فای) می‌تواند موقعیت‌یابی کند.

اسمارت‌فون Honor 200 Lite در سه رنگ آبی (Starry Blue)، سبزآبی (Cyan Lake) و مشکی (Midnight Black) به تولید می‌رسد. ثبت پیش‌سفارش برای خرید این محصول آغاز شده و به زودی وارد بازار فرانسه خواهد شد. قیمت اصلی این گوشی 329.90 یورو اعلام شده اما در صورتی که پیش‌سفارش تا تاریخ 15 می (26 اردیبهشت) ثبت شود، تخفیف 30 یورویی شامل حال مشتری خواهد شد. گفتنی‌ست، چنان‌چه این محصول با ثبت پیش‌سفارش خریداری شود، به همراه آن دستبند هوشمند Honor Band 9 و هدست Honor Choice Earbuds X5 (مجموعا به ارزش 109.80 یورو) به شکل رایگان ارائه خواهد شد.

منبع : Honor


ایسام